Citroen po včerejší – páteční – 1.etapě Rally Japonsko

LOEB na Citröenu Xsara WRC druhý a SAINZ na pátém místě.

V Japonsku se rozednívá velmi brzy a tedy i celá soutěž startuje v časných hodinách. Ze servisní zóny se odjíždí už v 5,30, tak aby první RZ mohla začít v 7,35 ! Mezi oběma místy je třeba překonat více než 100km vzdálenost, a to není málo. Navíc je třeba toto zopakovat v polovině dne a pak opět na konci etapy…Celkem to dělá 8 hodin takového přejíždění.


Na konci se jel měřený mini úsek o délce pouhých 2,8 km a tři  « plnohodnotnéé » RZ, rychlé, vedoucí japonskými lesy. « Jsou velmi zajímavé po stránce pilotování vozu », říká Sébastien Loeb, « i když jsou tam poměrně horká místa, kde brzdy dostávají dost zabrat… ».


Carlos : « Tahle trať je…prostě jiná, než na co jsme zvyklí. Často najíždíme do zatáček rychlostí, která je na hranici možností vozu. Trať je povětšinou tak úzká, že nedovoluje sebemenší « rozlet » do stran. To se pak okamžitě vůz dostane do křoví a stromů lemujících trať a posádka může jen doufat,, že tam nečíhají ještě nějaké horší překážky… »


Seb atakoval první část soutěže s úspěchem, velmi dobře se zhostil i úlohy zametače, a dokonce zaznamenal v první části i nejlepší čas. « Moje volba měkčích pneumatik se ukázala být správná. Vyváženost vozu je taky v pořádku. Mohl jsem tak jet v podstatě v kolejích vyjetých při seznamovacích jízdách… »


Sébastien pro odpolední část přešel na tvrdší gumy a potvrdil, že se na zdejších rychlostních zkouškách cítí více než dobře. RZ « Niueo » skončil třetí se třemi proraženými pneumatikami. Díky systému ATS od Michelinu byl tento handicap odstraněn a Sébastien se pustil do boje na další RZ, včetně super RZ Satsunai. « Výborný den, smál se po skončení při večerním servisu Seb, Jedeme v rytmu nejrychlejších. Snad sehrajeme dobrý zápas. Je možné, že zítra se klíč k úspěchu bude skrývat ve výběru pneumatik.. »


Carlos Sainz testoval v prvním dnu trochu jiný set-up než jeho týmový kolega. V polovině dne se vrátil k původnímu nastavení, ale přesto nebyl zcela spokojen. Španěl tedy opět provedl úpravu naladění při večerním servisu. « Věřím, že to bude teď lepší, a doufám, že Marko Martina ještě pěkně potrápím.. »

Pořadí po první etapě

  • 1. SOLBERG,Peter – Subaru Impreza WRC – 1.30.35.1
  • 2. LOEB,Sebastien – Citröen Xsara WRC – 1.30.47.8
  • 3. GRONHOLM,Marcus – Peugeot 307 WRC – 1.30.52.9
  • 4. MARTIN,Markko – Ford Focus WRC – 1.31.36.8
  • 5. SAINZ,Carlos – Citröen Xsara WRC – 1.31.41.9
  • 6. DUVAL,François – Ford Focus WRC – 1.32.00.8
  • 7. HIRVONEN,Mikko – Subaru Impreza WRC – 1.32.29.1
  • 8. ROVANPERA,Harri – Peugeot 307 WRC – 1.33.54.3
  • 9. WARMBOLD,Antony – Ford Focus WRC – 1.37.22.7
  • 10. ARAI, Toshiro – Subaru Impreza gr N – 1.38.06.8

Dnes – v sobotu 4. září – čeká na piloty nejdelší den soutěže. Start druhé etapy je brzy ráno a jezdci vyrazí do jedenácti měřených úseků. První vůz opustí uzavřené parkoviště v 5,30 hod. místního času a návrat prvního vozu je naplánován na 20,16 hod.




KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...