V Japonsku se rozednívá velmi brzy a tedy i celá soutěž startuje v časných hodinách. Ze servisní zóny se odjíždí už v 5,30, tak aby první RZ mohla začít v 7,35 ! Mezi oběma místy je třeba překonat více než 100km vzdálenost, a to není málo. Navíc je třeba toto zopakovat v polovině dne a pak opět na konci etapy…Celkem to dělá 8 hodin takového přejíždění.
Na konci se jel měřený mini úsek o délce pouhých 2,8 km a tři « plnohodnotnéé » RZ, rychlé, vedoucí japonskými lesy. « Jsou velmi zajímavé po stránce pilotování vozu », říká Sébastien Loeb, « i když jsou tam poměrně horká místa, kde brzdy dostávají dost zabrat… ».
Carlos : « Tahle trať je…prostě jiná, než na co jsme zvyklí. Často najíždíme do zatáček rychlostí, která je na hranici možností vozu. Trať je povětšinou tak úzká, že nedovoluje sebemenší « rozlet » do stran. To se pak okamžitě vůz dostane do křoví a stromů lemujících trať a posádka může jen doufat,, že tam nečíhají ještě nějaké horší překážky… »
Seb atakoval první část soutěže s úspěchem, velmi dobře se zhostil i úlohy zametače, a dokonce zaznamenal v první části i nejlepší čas. « Moje volba měkčích pneumatik se ukázala být správná. Vyváženost vozu je taky v pořádku. Mohl jsem tak jet v podstatě v kolejích vyjetých při seznamovacích jízdách… »
Sébastien pro odpolední část přešel na tvrdší gumy a potvrdil, že se na zdejších rychlostních zkouškách cítí více než dobře. RZ « Niueo » skončil třetí se třemi proraženými pneumatikami. Díky systému ATS od Michelinu byl tento handicap odstraněn a Sébastien se pustil do boje na další RZ, včetně super RZ Satsunai. « Výborný den, smál se po skončení při večerním servisu Seb, Jedeme v rytmu nejrychlejších. Snad sehrajeme dobrý zápas. Je možné, že zítra se klíč k úspěchu bude skrývat ve výběru pneumatik.. »
Carlos Sainz testoval v prvním dnu trochu jiný set-up než jeho týmový kolega. V polovině dne se vrátil k původnímu nastavení, ale přesto nebyl zcela spokojen. Španěl tedy opět provedl úpravu naladění při večerním servisu. « Věřím, že to bude teď lepší, a doufám, že Marko Martina ještě pěkně potrápím.. »
Pořadí po první etapě
- 1. SOLBERG,Peter – Subaru Impreza WRC – 1.30.35.1
- 2. LOEB,Sebastien – Citröen Xsara WRC – 1.30.47.8
- 3. GRONHOLM,Marcus – Peugeot 307 WRC – 1.30.52.9
- 4. MARTIN,Markko – Ford Focus WRC – 1.31.36.8
- 5. SAINZ,Carlos – Citröen Xsara WRC – 1.31.41.9
- 6. DUVAL,François – Ford Focus WRC – 1.32.00.8
- 7. HIRVONEN,Mikko – Subaru Impreza WRC – 1.32.29.1
- 8. ROVANPERA,Harri – Peugeot 307 WRC – 1.33.54.3
- 9. WARMBOLD,Antony – Ford Focus WRC – 1.37.22.7
- 10. ARAI, Toshiro – Subaru Impreza gr N – 1.38.06.8
Dnes – v sobotu 4. září – čeká na piloty nejdelší den soutěže. Start druhé etapy je brzy ráno a jezdci vyrazí do jedenácti měřených úseků. První vůz opustí uzavřené parkoviště v 5,30 hod. místního času a návrat prvního vozu je naplánován na 20,16 hod.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií