Citroen na Švédské rallye – 10. až 13. února 2005

Švédská rallye – Loeb: Rychle zapomenout!

Pro tovární tým Citroën nedopadl druhý díl nového ročníku mistrovství světa v automobilových soutěžích WRC, Švédská rallye, podle představ. Před rokem se Loebovi podařilo přepsat půlstoletou historii rallye, když ji tehdy poprvé nevyhrál skandinávský pilot. Letošní ročník se tak pro Citroën nesl víc ve znamení vzpomínání.


Pro obhájce Poháru konstruktérů byla těžká již sobotní etapa. V neděli se pak musel tým Citroën Sport vyrovnat s odstoupením Sébastiena Loeba a Daniela Eleny ze soutěže. Navíc tento okamžik přišel dvě rychlostní zkoušky před cílem. Francois Duval a Stéphane Prévot startovali  poslední den jako první v pořadí a v ranních zkouškách tak museli vymetat čerstvě napadaný sníh na trati. Přesto se belgické posádce podařilo získat alespoň jeden bod do hodnocení šampionátu značek. Stájový šéf Guy Fréquelin však nemohl zakrýt zklamání: „Jen jeden bod, to je katastrofa. Měli jsme velkou smůlu. Jedna xsara musela odstoupit a další dojela s velkou ztrátou. Něco podobného nás nepotkalo od doby, co se účastníme kompletního šampionátu.“


Sébastien Loeb, obhájce titulu a úřadující mistr světa, se již od sobotní třinácté rychlostní zkoušky potýkal s motorem. „Moc dobře se mi nespalo,“ řekl ráno na adresu přehřívajícího se agregátu. Dvě zkoušky před cílem musel Loeb odstoupit. „Jsem velice zklamaný. Když jste tak blízko cíli a na tak dobré pozici a nemůžete nic dělat… Snažili jsme se podat co nejlepší výkon. Nyní musíme na tento neúspěch zapomenout,“ uvedl Sébastien Loeb, který ve Švédsku přišel o vedení v celkové klasifikaci seriálu mistrovství světa.


Naděje belgického pilota Francoise Duvala na lepší výsledek pohasly v sobotu, kdy ho potkaly tři defekty. Po etapě byl patnáctý, nakonec se posunul až na dvanáctou pozici.


Přitom po prvním dni soutěže mohl být tým Citroën Sport s umístěním posádek spokojený. Loeb s Elenou přijeli do Karlstaadu na třetí pozici, Duval s Prévotem na pátém místě. Sébastien Loeb: „Povrch rychlostních zkoušek mě příjemně překvapil, byl trochu ledový a na povrchu ležel sníh. Xsara měla výbornou přilnavost. Na první vložce druhého kola však v jednu chvíli ztratilo auto přilnavost a my jsme místo odbočení jeli rovně. Zapíchli jsme se do mělkého příkopu předkem vozu a museli jsme vycouvat. Stálo nás to osmnáct sekund.“ Francois Duval: „První den ráno jsem měl problémy s nedotáčivostí vozu, jel jsem ale dost opatrně. Chyběly tradiční sněhové bariéry a bez nich není jednoduché jet na sto procent. Proto jsem pak trochu přidal. Na pátém místě po prvním dni na první piloty mnoho neztrácím. Zdá se, že jsme zvolili dobrou strategii,“ říkal Duval ještě po zahajovací části podniku. Pak se problémy nevyhnuly ani novým tvářím v „dresu“ Citroënu a soutěž Belgičané dokončili ana 12. pozici.

Nejrychlejší v jednotlivých RZ:

  • 1. etapa – RZ 1 a 2 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 3 a 4: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 5: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) RZ 6: Gianluigi Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 7: S. Loeb.
  • 2. etapa – RZ 8: S. Loeb – RZ 9: P. Solberg – RZ 10 a 11: M. Grönholm – RZ 12: S. Loeb RZ 13 a 14: P. Solberg.
  • 3. etapa – RZ 15: P. Solberg – RZ 16 a 17: Markko Märtin (Peugeot 307) – RZ 18 a 19: Daniel Carlsson (Peugeot 307) – RZ 20: H. Rovanperä (Mitsubishi Lancer).

Nejlepší časy:


P. Solberg 6 – S. Loeb a M. Grönholm po 4 – M. Märtin a D. Carlsson po 2 – G. Galli a H. Rovanperä po 1

Vedení v soutěži:


RZ 1 a 2: P. Solberg – RZ 3 až 5: M. Grönholm – RZ 6: P. Solberg – RZ 7 a 8: M. Grönholm – RZ 9 a 10: P. Solberg – RZ 11 a 12: M. Grönholm – RZ 13 až 20: P. Solberg.

Konečné pořadí Švédské rallye:

  • 1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 3:00:52,1
  • 2. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 2:11,1 min.
  • 3. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 3:14,7
  • 4. H. Rovanperä/R. Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 3:26,4
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 3:29,8
  • 6. D. Carlsson/M. Andersson (Peugeot 307) + 3:42,5
  • 7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 4:04
  • 8. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 4:39,6
  • 9. J. Paasonen/J. Vainikka (Škoda Fabia) + 5:11,1
  • 10. M. Ekström/S. Bergman (Škoda Fabia) + 7:04,2
  • 11. —
  • 12. F. Duval/S.Prévot (Citroën Xsara) + 7:19,6 min.

Pohár konstruktérů, mistrovství světa značek:

  • 1. Ford 20 bodů
  • 2. Peugeot 17
  • 3. Mitsubishi 17,
  • 4. Citroën 11,
  • 5. Subaru 10,
  • 6. Škoda 3.

Mistrovství světa jednotlivců po 2 soutěžích:

  • 1. T. Gardemeister 14
  • 2. M. Märtin 13
  • 3. – 4. S. Loeb a P. Solberg po 10
  • 5. H. Rovanperä 7
  • 6. G. Panizzi 6
  • 7. M. Grönholm 4
  • 8. H. Solberg 4
  • 9. – 10. M. Stohl a D. Carlsson po 3
  • 11. – 12. G. Galli a R. Kresta po 2

Příští Corona Rally Mexico se uskuteční od 11. do 13. března 2005.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...