Citroen na Supermag Rallye Itálie – Sardinie (29.4.-1.5.2005)

Loeb a Citroën: Třetí vítězství sezony 2005.

Nebýt pátečního karambolu druhé posádky Duval – Prévot, mohla Italská rallye pro Citroën vypadat naprosto poklidně. Vždyť po pátečním úvodu byly na čele klasifikace obě posádky Citroën Sport. Nakonec mohl Duval díky pravidlům platným pro tzv. Superrallye odstartovat i v sobotu a pokusit se o body pro tým. A to se také povedlo.


V nedělní závěrečné partii fungovaly obě Xsary WRC naprosto bez závad a problémů. Sébastien Loeb a Daniel Elena pokračovali ve zvyšování náskoku z předcházejících dílů podniku, který nakonec přeměnili v Olbii v konečné první místo a vedení v celkové klasifikaci mistrovství světa pilotů.


Francois Duval a Stéphane Prévot se nenechali deprimovat páteční nehodou a soustředili se na bodování v Poháru konstruktérů pro značku Citroën. Nakonec mladá belgická posádka získala 2 body, které jsou pro tým velice potřebné. Duval dokončil podnik díky skvělé práci techniků a mechaniků, kteří dali jeho vůz do pořádku.


Sébastien Loeb si i přes vítězství lehce postěžoval na počasí. Na nedělní první rychlostní zkoušce bylo úplné bezvětří. Stejně jako ostatní jsem se musel vyrovnat s hustými mračny prachu, která rozvířily před námi startující vozy. Občas to znamenalo zvolnit, přidával jsem, až když to podmínky dovolily. Xsara byla opět naprosto bezvadná. V dalších zkouškách jsem jel opatrněji, nechtěl jsem riskovat chybu. Po očku jsem pozoroval časy mého největšího soupeře, Pettera Solberga. Dvě vítězství za sebou, na Novém Zélandu a na Sardinii, nás vrátila do čela šampionátu jezdců. A další vzrušující bitvy na nás ještě čekají!“


Guy Fréquelin, šéf týmu Citroën Sport: Vyhráli jsme dvě soutěže v řadě za sebou na rozdílných površích. Obě po velkých bitvách a navíc tam, kde jsme loni nebyli moc úspěšní. Vítězství na Novém Zélandu bylo pozitivní vzhledem k rychlým šotolinovým soutěžím, které nás ještě čekají v příštích třech podnicích. Výsledek ze Sardinie je také slibný, vždyť podobné drsné tratě a vedro nás čekají i na dalších soutěžích. Xsara a pneumatiky Michelin se zase jednou ukázaly jako vítězná kombinace. Trochu mě mrzí, že se nám nepodařilo vytěžit více pro šampionát značek. Jsem však potěšen výbornými výkony privátně nasazených Xsar. Úspěch podtrhli také junioři. Stejně jako v Monte Carlu jsme i tady získali double v juniorském šampionátu.“


Citroën však nebyl úspěšný jen díky továrnímu týmu. Privátní Xsara týmu Kronos Racing, za jejímž volantem byl mladý Fin Juuso Pykälistö, dojela osmá. Pro finský talent to značilo jeho vůbec první bodovanou pozici v dosavadní kariéře WRC. Manfred Stohl sice dojel jen o jednu příčku hůře, nicméně v lepším výsledku mu zabránily zdravotní problémy, které ho sužovaly už před startem.

Nejlepší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 4: M. Grönholm – RZ 5 a 6: S. Loeb.
  • 2. etapa – RZ 7: S. Loeb – RZ 8: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 9: ‘Gigi’ Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 10 a 11: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 12: S. Loeb – RZ 13: M. Grönholm – RZ 14 a 15: P. Solberg – RZ 16: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 17: P. Solberg.

Nejlepší časy celkem:


S. Loeb – 8, P. Solberg –4, M. Grönholm – 3, G. Galli –1, Ch. Atkinson -1.

Vedení v soutěži:


RZ 1 a 2: M. Grönholm – RZ 3 až 17: S. Loeb.

Celkové pořadí pilotů v Italské rallye:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara)4:06:33,7
  • 2. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)+ 59,6 s
  • 3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307)+ 3:07,3
  • 4. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307)+ 4:12,3
  • 5. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus)+ 8:29,3
  • 6. R. Kresta/J. Možný (Ford Focus)+ 9:29,2
  • 7. A. Warmbold/M. Orr (Ford Focus)+ 9:59,8
  • 8. J. Pykälistö/M. Ovaskainen (Citroën Xsara)+ 10:21,2
  • 9. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara)+ 10:35,6
  • 10. Higgins/T. Agnew (Ford Focus)+ 12:21,1
  • 11. F. Duval/S.Prévot (Citroën Xsara)+ 13:29,8

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:


Peugeot 54 bodů, 2. Citroën 43, 3. Subaru 36, 4. Ford 33, 5. Mitsubishi 24, 6. Škoda 5.


Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:


1. S. Loeb 35 bodů 2. P. Solberg 34, 3. M. Märtin 28, 4. M. Grönholm 26, 5. T. Gardemeister 24, 6. H. Rovanperä 11, 7. G. Panizzi 7, 8. F. Duval 5, 9. R. Kresta 5, 10. H. Solberg 4, 11. A. Warmbold 4, 12. M. Stohl 3, 13. D. Carlsson 3, 14. G. Galli 3, 15. Ch. Atkinson 2, 16. J. Pykälistö 1…

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...