Citroen na Rallye Nový Zéland (7. – 10.dubna 2005)

Délka trati 1128 km – z toho 356 km měřených.

Rallye NZ v číslech :

  • Na Novém Zélandu je 10-ti hodinový časový posun. Je tedy třeba odečíst 10 hodin proti udávaným časům, abych se dostali na náš čas.
  • 35. podnik Rallye Nový Zéland v historii – a 27. jako součást MS – nabízí celkovou délku 1128,48 km, z toho je 356 km měřených a rozdělených do 20 RZ (13 různých tratí, z toho dvě nové : Millbrook a Waipu Caves).
  • Seznamovací jízdy proběhnou v úterý 5.4. (8,00/18,00) a ve středu 6.4. (8,00/16,30).
  • Shakedown (čtvrtek 7.4. od 8,00 do 11,00) je naplánován na nové trase o délce 5,21 km na Wearmouth Road, hned u servisní zóny Paparoa (150 km severně od Aucklandu).
  • Slavnostní start (čtvrtek v 19,30) se odehraje na Waitemata Plaza (Auckland), tamtéž bude i závěr rallye a předání cen vítězům.
  • Pneumatiky : jsou povoleny dva vzorky pneumatik. Týmy musely oznámit už 15.2. čárové kódy 60-ti vybraných pneu na pilota, z nichž může být pak v samotné soutěži skutečně využito pouze 35.
  • 1. Etapa – pátek 8.dubna, Paparoa/Paparoa : 244,69 km z toho 129,22 měřených (8 RZ). Start z Paparoa v 9,30. RZ1 „Parahi“ (25,33 km) – RZ2 „Batley 1“ (19,33 km) – RZ3 „Waipu Gorge 1“ (11,24 km) – RZ4 „Brooks 1“ (16,15 km) – Servis A (Paparoa, 12,40/30 min) – RZ5 „Batley 2“ – RZ6 „Waipu Gorge 2“ – RZ7 „Brooks 2“ – RZ8 „Millbrook“ (10,45 km) – Servis B (Paparoa, 15,47/flexi-servis 45 min). Návrat do parc ferme do Paparoa do 19,00.
  • 2. Etapa – sobota 9.dubna : 415,66 km z toho 139,49 měřených (8 RZ). Start z Paparoa v 9 ,00. Servis C (Paparoa, 9,00/10 min) – RZ9 „Wairere“ (18,92 km) – RZ10 „Cassidy 1“ (15,78 km) – RZ11 „Bull 1“ (31,73 km) – Servis D (Paparoa,11,40/30 min) – RZ12 „Waipu Caves“ (21,35 km) – RZ13 „Cassidy 2“ – RZ14 „Bull 2“ – Servis E (Paparoa, 14,47/flexi-servis 45 min) – RZ15 „Manukau Super 1“ (2,10 km) – RZ16 „Manukau Super 2“ – Návrat do parc ferme ve Western Springs (Auckland) od 20,30.
  • 3. Etapa – neděle 10.dubna: 468,13 km z toho 87,29 měřených (4 RZ). Start z Western Springs v 6,30. Servis F (Western Springs, 6,30/10 min) – RZ17 „Te Hutewai“ (11,15 km) – RZ18 „Whaanga Coast 1“ (29,76 km) – RTFZ (Raglan, 10,10/10 min) – RZ19 „Te Papatapu“ (16,62 km) – RZ20 „Whaanga Coast 2“ – Servis G (Western Springs, 14,40/20 min) – Cíl rallye na Waitemata Plaza (Auckland) od 15,15.
  • Sébastien Loeb, seznamovací jízdy v roce 2002, v letech 2003 a 2004 zde skončil na 4.místě.
  • Stejně jako Seb, François Duval absolvoval seznamovací jízdy v roce 2002 et na svém kontě má dvě účasti participations v roce 2003 (9.) a v roce 2004 (18.).

Rozhovory:

Co říká Guy Fréquelin…

Přijíždíte na Nový Zéland již potřetí, tentokrát ovšem v méně příznivé pozici než v minulých letech…


« Být s patnácti body na pátém místě je opravdu hodně tvrdé, ale je to logické vyústění situace, kdy jsme třikrát po sobě dojeli jen s jedním vozem. To se nám od našeho vstupu do kompletního šampionátu ještě nestalo. Po takovém neradostném začátku samozřejmě přemýšlíme, analyzujeme situaci a snažíme se vše pochopit. Nešťastná souhra okolností, která nás provázela, může vést k závěru o « smůle » týmu. Já ovšem nejsem přítelem takových hodnocení, která jsou tak trochu prvoplánová a až příliš jednoduchá… »

Spolehlivost byla vždy pro Citroën nedotknutelnou devizou. Platí to i po prvních třech soutěžích letošního MS ? Nemáte strach, že už tomu tak není ?


« Ne ! Nic takového, Monte Carlo bylo v tomto směru naprosto v pořádku. Ve Švédsku jsme pravděpodobně byli první, kdo zaplatil za nové pravidlo, že motor musí vydržet alespoň dvě soutěže. Pokud jde o Mexiko, nemáme zatím žádné logické vysvětlení zlomeného závěsu Sebova tlumiče. A když jsme do Françoisova vozu namontovali nový chladič, ihned vykazoval opět známky nefunkčnosti. Spolehlivost to je určitý stav ducha, způsob práce : když tyto dvě věci fugují, tým je na tom dobře. Ať už je to jakkoliv, jsme rozhodnuti ještě více zpřísnit standardy schvalování našich dílů…»

Jak jste spokojen s přípravou na Nový Zéland ? A klasická otázka – jaký je Váš cíl na tomto podniku ?


« Každý rok se na tuto rallye připravujeme na místech velmi vzdálených Novému Zélandu, neboť testy zde jsou zakázány. Musíme se připravovat tam, kde je terén nejpodobnější tomu novozélandskému a to je nesmírně těžké, neboť takový v podstatě nelze jinde nalézt…Ale máme nyní dost přesnou představu, jak by naše Xsara měla vypadat, aby byla úspěšná. Určitě jsme udělali velký krok kupředu. A teď je ještě velkou neznámou, co dělali naši konkurenti, jak se připravovali. Pokud jde o naše představy o umístění, rádi bychom se dostali na své obvyklé pozice. Tzn. jeden vůz na stupních vítězů a druhý do pátého místa… »

… Sébastien Loeb…

V prvních třech soutěžích letošního seriálu jste mohl třikrát stát na stupních vítězů, ale… Co se děje ? Jaká pozitiva vidíte na Mexické soutěži ?


« Dojem, který z toho mám, je chybějící výsledek. Díl, který nás zradil v Mexiku, je díl, který používáme už dlouho, i na velmi « rozbíječských » tratích. Pokud jde o naše výkony, myslím, že můžeme být spokojeni : ve Švédsku jsem jel na čelních pozicích, v Mexiku jsem vyhrál několik RZ a jel jsem v rytmu Pettera. Pokud jde o pozitiva z Mexika, tak nikdy nezapomenu na svůj závěr této soutěže. Když jsme dojeli do cíle poslední zkoušky a byli jsme si jistí, že jsme se probojovali na čtvrté místo, proběhl mezi námi s Danielem takový pocit radosti, jako bychom vyhráli. Byli jsme na začátku tak daleko jakémukoliv výsledku…Říkám si, že tahle smolná série se zastaví. Náš vůz byl vždy z nejspolehlivějších, a není důvod, aby tomu tak nebylo i nadále… »

Máte pořád tak rád Nový Zéland, zemi, trať, tuhle rallye ?


« Tamní krajina, směsice prostoru, zeleně, klidu, je stále to, co mám rád. Samotná rallye, tady si vybavím tu ohromnou vzdálenost a dlouhé spojovací úseky z minulého roku. Asi částečně zaviněné systémem « Mille Pistes »… Tratě, to je určitě silná stránka této rallye, takové jako jsou na Novém Zélandu, nenajdete nikde jinde. Mám rád tyhle rychlé průjezdy, kde nejsou rovné úseky, a kde Vám zatáčky vnutí svůj rytmus a navíc mají svůj slavný « vrtulový » charakter. Zažívám skutečnou radost, když auto doslova tančí. Jenom je třeba se hlídat, aby to člověk moc nepřehnal. Když se pustíte do moc velkého klouzání, tak si můžete nepříjemně prodloužit cestu. A pak je tu písek a drobný štěrk, trest především pro ty, kdo čistí trať … »

Právě, poprvé nemusíte čistit trať. Může Vám to pomoci k lepšímu výsledku a třeba i k plánování vítězství ?


« Plánování, to je to nejjednodušší! Nemuset čistit trať je opravdu určitá výhoda. Loni po první zkoušce, kdy jsem byl « čističem », jsem už věděl, že nevyhraju : měl jsem už 44 s ztrátu. Po druhém průjezdu, ve stejném místě, už jsem nabral jen čtyři vteřiny. V neděli po prvních RZ jsem měl ztrátu 47 s na prvního. Z toho vyplývá jediné, v podstatě celou ztrátu jsem nabral při pátečním čištění trati. Ovšem situace letos nemusí být stejná, může třeba pršet, atd. V každém případě bude nesmírně zajímavé bojovat na rallye, která nám zatím, jako jedna z mála, odolala… »

… a François Duval…

Pro Vás je to čtvrtá cesta na Nový Zéland. Co si myslíte o této zemi a jejích tratích ?


« Úplně jako první mne napadne, že je strašně daleko ! Myslím, že je určitá podobnost mezi Aucklandem a Perthem, ale Auckland je příliš rozvleklý, mám raději australské město, které je více koncentrované. RZ na Novém Zélandu jsou těžké, technické, s prolínajícími se zákrutami, ale jsou zase méně uzavřené než ty v australských lesích, je tedy lépe vidět. V roce 2003 jsem zažil roli « čističe » trati během druhé etapy, poté co jsem měl v té první problémy. To bylo docela těžké, nemám na to příjemné vzpomínky. Je lepší vyjíždět do « boje » více vzadu….Loni jsem jel v podobném rytmu jako Seb nebo Carlos, ale plány mi překazil kámen na zkoušce Whaanga Coast… »

Během prvních tří soutěží letošního MS jste jel stejně dobře jako ti, kteří nakonec vystoupili na stupně vítězů, ale Vám výsledek unikl. Co je podle Vás příčinou rozporu mezi výkonem a konečným výsledkem ?


« Ano, skutečně je tam propastný rozdíl. Vyjděme z toho, že o co je důležitější vědět, co se stalo, o to méně podstatné je potom «si s tím lámat hlavu ». Už jsem to říkal : je na nás dostatečný tlak, abychom smolnou sérii zastavili. V Mexiku jsem byl pochopitelně zklamaný z technického problému, který nás potkal, a celý tým byl smutný se mnou. Když mám zbilancovat ty tři soutěže, na třech různých površích, vždy to bylo stejné, byli jsme se Stéphanem vždy velmi dobří, pokud jde o výkon. A není důvodu, aby tomu tak nebylo i jinde, a to je velmi povzbudivé ! »

Jaké máte Vy cíle na Novém Zélandu ? S čím byste byl spokojen ?


« Vzhledem k náročnosti místních RZ, je k zajetí dobrého výsledku nezbytná hodně velká zkušenost a mým hlavním cílem bude obohatit tu svou. Byl bych určitě spokojený s umístěním do pátého místa a naprosto šťastný pokud bych nakonec stál i na stupních vítězů. Ale upřímně, že bych tady vyhrál, to se mi nezdá reálné ! »


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...