Dva vozy Citroën C4 WRC obsazují i na druhé straně světa osvědčené posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí.
Tato čtveřice se pro 11. podnik šampionátu WRC 2008 rozrůstá ještě o další dvě posádky na stejných vozech – Urmo Aava – Kuldat Sikk a Conrad Rautenbach – David Senior v barvách privátního týmu PH Sport, ovšem za technické podpory Citroën Sport Technologies.
Už třetím rokem je centrem rallye Hamilton, hlavní město nádherného regionu Waikato, ležící asi 125 km jižně od Aucklandu. Tratě vedou výhradně po východním pobřeží noovozélandského North Islandu a na 16 rychlostních zkoušek připadá 354,58 km. Rallye Nový Zéland přichystala pilotům jeden z nejlepších soutěžních terénů vůbec, nicméně představuje i technickou výzvu.
Mestelan-Pinon: Bude záležet na podmínkách
„Tratě nejsou příliš tvrdé ani nerovné, ale jejich obtížnost leží jinde,“ říká Xavier Mestelan-Pinon, technický manažer Citroën Sport. „Museli jsme vycházet ze tří základních faktů při hledání optimálního nastavení vozů pro Nový Zéland. Skutečnost, že budeme používat tvrdou směs v pneumatikách při pravděpodobně chladných a vlhkých podmínkách, dále že nelze donekonečna vyřezávat dezén do pneumatik pro rychlostní zkoušky pokryté vrstvou uvolněného štěrku a v neposlední řadě i fakt, že se budeme setkávat se zvláštním profilem tratí. Kombinace těchto faktorů může udělat celou rallye velice zajímavou.“
Sébastien Loeb: Marcusovi už se nemohu pomstít
„Vždycky jsem se na Nový Zéland těšil už od mého prvního startu v roce 2002,“ říká Sébastien Loeb. „Bujný zelený porost na horizontu je velkolepý. Rychlostní zkoušky jsou rychlé a technicky náročné, ale auta moc netrpí. Z pohledu pilota je to určitě jedna z mých nejoblíbenějších soutěží. Loni nám vítězství uniklo o pouhé tři desetiny sekundy po strhujícím boji, jaký jsem ještě nezažil. Nemohu se ale pomstít, vždyť Marcus Grönholm už tu není,“ usmívá se Sébastien Loeb. „Nicméně to budou velice vyrovnané tři dny. Opět budeme na trati první, ale jak těžké to bude vymetání tratě, to záleží na vlhkosti podmínek. Je tu dost rychlostních zkoušek, které se jedou pouze jednou a tak bychom nemuseli ztratit moc času. Na druhou stranu to ale znamená, že když vyrážíme první na trať, pak vedeme v soutěži a musíme bránit naše vedení! Klíčové bude nastavení našeho C4 WRC s ohledem na pneumatiky Pirelli Hard. Nastavení, které jsme použili ve Finsku, bylo velmi dobré a já měl s autem skvělý pocit. Je na nás, abychom našli stejnou pozici i na Novém Zélandu.“
Dani Sordó: Mít cit pro terén
Po čtvrtém místě ve Finsku a druhém v Německu hodlá druhá posádka Citroën Sport Dani Sordo a Marc Martí pokračovat v úspěšném tažení. „Je to sice zdlouhavé se do Nového Zélandu dostat, ale stojí to za to a já tuhle rallye a celou zemi miluji,“ říká Dani Sordó, který v pořadí pilotů postoupil už na třetí místo. „Člověk se může soustředit jen na řízení a nemusí mít strach, že se něco pokazí na technice, to je nádherný pocit. Je to moje třetí návštěva Nového Zélandu. Rychlosti tu jsou vysoké, proto je základem mít cit pro terén a já ještě nemám tolik zkušeností. Náš výkon z Finska naznačuje, že dobrý výsledek je možný. Mezi Finskem a Novým Zélandem určité podobnosti jsou, dokonce natolik, že by se to mohlo odrazit na mém sebevědomí. Očekávám, že to bude opět velmi vyrovnané a chtěl bych opět dojet na stupních vítězů.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií