Citroën na Rallye Norsko 12. – 15. února 2009

Krátce po svém triumfu, double na Rallye Irsko, míří vedoucí tým pohárové klasifikace Citroën Total World Rally Team do Norska zemi Vikingů.

Rallye Norsko v kostce (druhý závod z letošních dvanácti).

Trať: celkem 1218,72 km, z toho 375,04 km měřených v 23 RZ.

  • Centrum: Hamar
  • Shakedown : proběhl včera ve čtvrtek 12. února 8 – 12 hod. v Nydalu (9 km od asistenčního parku) na okruhu 3,35 km.
  • Ceremoniál start: proběhl též včera v 19 hod. v prostoru Superspeciálky v Oslo 19.45 hod. (hippodrome de Bjerke).

Program:

  • 1. etapa – čtvrtek 12. a pátek 13. února: 473,46 km, z toho 124,16 km měřených v 9 RZ. Čtvrtek 12. února: RZ 1 : ‘Oslo 1’ (2,00 km) – Cíl kolem 2.30 hod. Pátek 13. února: Asistence A (7.10/15 min) – RZ 2 : ‘Opaker 1’ (14,98 km) – RZ 3 : ‘Kirkenaer 1’ (8,50 km) – RZ 4 : ‘Finnskogen 1’ (24,80 km) – RZ 5 : ‘Kongsvinger 1’ (12,80 km) – Seskupení (11.39/13 min) – Asistence B (11.52/15 min) – RZ 6 : ‘Opaker 2’ (14,98 km) – RZ 7 : ‘Finnskogen 2’ (24,80 km) – RZ 8 : ‘Kongsvinger 2’ (12,80 km) – RZ 9 : ‘Kirkenaer 2’ (8,50 km) – Asistence C (17.33/45 min) – Cíl kolem 22.30.
  • 2. etapa – sobota 14. února: 400,40 km, z toho 124,04 km měřených v 8 RZ. Asistence D (6.30/15 min) – RZ 10 : ‘Mountain 1’ (24,36 km) – RZ 11 : ‘Lillehammer 1’ (9,20 km) – RZ 12 : ‘Ringsaker 1’ (27,31 km) – RZ 13 : ‘Hamar 1’ (1,15 km) – Seskupení (11.18/13 min) – Asistence E (11.31/30 min) – RZ 14 : ‘Mountain 2’ (24,36 km) – RZ 15 : ‘Lillehammer 2’ (9,20 km) – RZ 16 : ‘Ringsaker 2’ : (27,31 km) – RZ 17 : ‘Hamar 2’ : (1,15 km) – Asistence F (16.37/45 min) – Cíl kolem 21.30.
  • 3. etapa – neděle 15. února: 344,86 km, z toho 126,84 km měřených v 6 RZ. Asistence G (6.30/15 min) – RZ 18 : ‘Valer 1’ (30,03 km) – RZ 19 : ‘Elverum 1’ (13,60 km) – RZ 20 : ‘Budor 1’ (19,79 km) – Seskupení (10.22/13 min) – Asistence H (10.35/30 min) – RZ 21 : ‘Valer 2’ (30,03 km) – RZ 22 : ‘Elverum 2’ (13,60 km) – RZ 23 : ’Budor 2’ (19,79 km) – Asistence I (14.45/10 min).
  • Slavnostní závěr – neděle 15. února v 15.10 hod. v Hamaru.

Bilance Citroën

Sébastien Loeb / Daniel Elena

  • Premiéra WRC: Katalánsko 99 (Saxo Kit-Car / vypadli)
  • Rallye WRC startů: 114
  • Premiéra vítězství WRC : Německo 02 (Xsara WRC)
  • Celkem vítězství WRC: 48
  • Titulů WRC: 5 (2004 – 2008).

Dani Sordo

  • Premiéra ve WRC: Katalánsko 03 (18.)
  • Rallye WRC: 60
  • Tituly: Junior 2005 (C2 S1600).

Marc Martí

  • Premiéra WRC: Katalánsko 92 (21.)
  • Rallye WRC: 126
  • Tituly: Junior 2005 (C2 S1600).

Díky specifické tváři letošního ročníku mistrovství světa je to jediná typicky zimní rallye v programu sezony a proto i velkou výzvou pro obě tovární posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí.

Čeká se sníh

Proti loňskému kalendáři se letos typicky zimní podnik přesouvá ze Švédské rallye do malého městečka Hamar v Norsku. „Obě rallye jsou hodně rozdílné,“ říká Sébastien Loeb. „Zatímco Švédsko je charakteristické delšími oblouky zatáček, norský terén představuje pro nás mnohem větší technickou výzvu. Tady jsou trasy spíše úzké a nerovné a je jen obtížné se s nimi rychle sžít.“

Na Norsko nemají posádky Citroënu dobré vzpomínky, vždy zde v předcházejícím ročníku v roce 2007 nedokončili jak Loeb, tak i Sordo a Citroën zůstal bez bodu. A to je věc, která už se od té doby nikdy Citroënu nestala. „Ročník 2007 byl pro nás mimořádně těžký, protože jsme čelili vrstvě čerstvého sněhu a k tomu ještě s ledovou tříští pod ní,“ vzpomíná Sébastien Loeb. „Měl jsem tam hodně problémů na místech, kde se jen obtížně auto dalo vést, nikdy jsem se tam moc dobře necítil. Doufejme, že letos nebude sněžit, takže bychom mohli jet maximálně naplno na krásné vrstvě hladkého ledu.“

„Čerstvý sníh by byl problém z hlediska trakce. Místy se člověk cítí jako při aquaplaningu,“ dodává Dani Sordo.

Norsko chybí ve sbírce

Z pohledu technického se v Norsku očekává nasazení nových pneumatik Pirelli Sottozero, které jsou pro letošek širší než vloni. „Testovali jsme s nimi a vypadalo to dobře,“ soudí oba piloti. „Loňský model měl tendenci se malinko pohnout, ale právě to bylo nyní odstraněno širším rozměrem.“

Týmové předstartovní testování umožnilo inženýrům pohrát si s nastavením vozů C4 WRC, ale Sébastien Loeb nevěří tomu, že by na norském povrchu hrálo nastavení až tak zásadní roli. „Je důležité autu věřit, když ho vedete bokem ve velké rychlosti do zatáčky,“ tvrdí pětinásobný mistr světa Loeb. „Zapracovali jsme na zavěšení kol a různých variantách nastavení, ale C4 WRC je už mnohem propracovanější než před rokem na začátku svého vývoje.“

Jako obvykle jdou Sébastien Loeb a Daniel Elena do boje s cílem vyhrát. Vedle Rallye Polsko, která je letos v kalendáři mistrovství světa, je Rallye Norsko jedinou v programu 2008, kterou francouzsko – monacká posádka v kariéře nevyhrála. K dosavadním 48 světovým titulům by rádi přidali další prvenství, což je jejich velká motivace.

Nažhavený Sordo

Také jejich týmový kolega Dani Sordo si plně uvědomuje, co ho v Norsku čeká: „Můj poslední výkon v Norsku je naštěstí za mnou. Od té doby se mnohé změnilo. Mám mnohem více zkušeností, hodně práce se odvedlo na autě a navíc i nedávné testování hodně pozvedlo moje sebevědomí. Netvrdím, že sníh se stal mým oblíbeným povrchem, ale jsem extrémně nažhavený na to, abych přidal další špičkový výsledek pro Citroën po našem úspěchu v Irsku.“

Quesnel: Využít každý start

„Po startu sezony na asfaltu nyní vstupujeme do části programu na velice odlišných druzích povrchu,“ říká ředitel Citroën Sport Olivier Quesnel. „Je sice pravda, že nyní v Norsku nejsme favority na vítězství, ale uděláme vše pro to, abychom překvapili! Inženýři i posádky odvedli tvrdou práci v přípravě na tuto specifickou soutěž. S celkovým počtem 12 podniků potřebujeme využít každou příležitost k upevnění našeho vedení v obou šampionátech.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...