Citroen na Rallye Monte Carlo 20.-22.1.2006

Sébastien Loeb na Citroenu Xsara WRC nakonec po lítém boji získal druhé místo!

Posádka Sébastein Loeb a Daniel Elena byla, již pátým rokem, na monacké rallye nejrychlejší. Tentokrát s bilancí 10 vyhraných RZ ze 16-ti možných. Po začátku soutěže, kdy se zdálo, že úřadující mistři světa si jedou pro čtvrté vítězství, nakonec museli po zbývající dva dny až do posledních metrů nasadit doslova stíhací jízdu a výsledné druhé místo je tak nesmírně cennou trofejí…

Citroen na Rallye Monte Carlo 20.-22.1.2006
Citroen na Rallye Monte Carlo 20.-22.1.2006
Citroen na Rallye Monte Carlo 20.-22.1.2006
Citroen na Rallye Monte Carlo 20.-22.1.2006
Citroen na Rallye Monte Carlo 20.-22.1.2006

„ Samozřejmě, jsem zklamaný, hlavně kvůli týmu, po páteční nehodě (pád do 30m hluboké rokle), jsme se propadli dokonce až na osmou pozici. Jsem na sebe naštvaný, říká Seb sebekriticky. Ale na druhé straně, vás mohu ujistit, že viděno „zevnitř“, byla tahle rallye skvělá, velká bitva, tak jak to mám rád…. A navíc byla důkazem, že naše Xsara je stále ve formě, a že nový tým pracuje skvěle. Což je dobré znamení…“

Daniel Elena hodnotí situaci se sobě vlastním humorem:

„ Věděli jsme, že Manfred Stohl se „suchými“ pneumatikami nám může dát na frak, neměli jsem ale žádné zprávy o Tonim Gardemeisterovi, jehož vůz nebyl vybaven systémem hlásícím mezičasy. Jediné řešení bylo vzít útokem oba v jednom bloku! To byl sjezd z Turini! Na suchém povrchu s gumami na sníh jsem měl z těch hrozných klouzaček cestou dolů skoro mořskou nemoc….“

Na konci třetí etapy, je již jasné, že i Xevi Pons přispěje do společné „kasičky“ týmu třemi cennými body, navíc na poslední RZ „Col de Braus“ zajel krásný pátý čas. „Splnit tento cíl, to bylo to, co mě motivovalo spatřit start této mimořádně těžké rallye i na jejím konci. Dnes jsem byl poprvé opravdu spokojen se způsobem, jakým jsem na „slickách“ projel ledové úseky trati. A jsem naprosto ohromen tím, co dokázal Seb! Jeho schopnost disciplíny je to, co bych se moc chtěl naučit. A konečně, blahopřeji Danimu Sordo, příteli a bývalému soupeři z mistrovství Španělska, k jeho úžasnému vstupu do WRC…“

Dani Sordo byl nakonec trošku smutný, že se mu nepodařilo kvůli potížím s hydraulikou na osmnácté RZ „sebrat“ sedmé místo Mikko Hirvonena. Ale radost rychle převážila nad zklamámím. „ Můj spolujezdec, Marc Marti, už absolvoval šest podniků Monte Carlo, a prý ten letošní byl nejtěžší. Být v cíli s druhým nejlepším časem z desáté RZ, jedním bodem do MS Konstruktérů a neporušeným vozem, to mě naplňuje nadějí. Mám velkou radost z pokroku, který jsme krok za krokem udělali od pátku až do neděle. A už se těším na Švédsko, že se naučím zase něco jiného…“

„To byl pořádný křest ohněm, usmívá se Marc Van Dalen viditelně šťastný. Nejhorší klimatické podmínky za několik posledních let, velmi těžký výběr pneu, páteční oprava Sebova vozu, tak aby se mohl naplno zase vrátit a zahájit stíhací jízdu, až po finále na ostří nože…Sebův výkon byl ohromující, Xevi nám přinesl tři body, Dani se skvěle uvedl do „velkého světa“ WRC. Jak piloti, tak spolujezdci i celý tým byli velmi motivováni a jsou velkými nadšenci pro „věc“. Souznění spolupráce našich dílen a technické podpory ze strany Citroën Sportu bylo okamžité. Já osobně jsem velmi šťastný. Doufám, že práce Kronosu odpovídala očekáváním našich partnerů i důvěře, kterou v nás vložil Guy Fréquelin. A věřím, že nastolená cesta bude pokračovat i dál…“

Rallye v číslech

Nejlepší časy v RZ:

  • 1.etapa: RZ1 Sébastien Loeb (Citroën Xsara), RZ2 Marcus Grönholm (Ford Focus), RZ3 zrušena, RZ4 S. Loeb, RZ5 Francois Duval (Skoda Fabia), RZ6 M.Gronholm
  • 2.etapa: RZ7 , 8, 9 a 10 S. Loeb, RZ11 zrušena, RZ 12 S. Loeb
  • 3.etapa: RZ13 S. Loeb, RZ 14 Toni Gardemeister (Peugeot 307), RZ15 a 16 S. Loeb, RZ 17 a 18 Manfred Stohl (Peugeot 307)

Pořadí po Rallye Monte Carlo:

  • 1. M. Grönholm / T.Rautiainen (Ford Focus)4 h11min 43,9s
  • 2. S. Loeb / D.Elena (Citroën Xsara)+ 1 min 01,8s
  • 3. T Gardemeister /J. Honkanen (Peugeot307)+ 1 min 23,1s
  • 4. M. Stohl /I. Minor(Peugeot 307)+ 1 min 42,3s
  • 5. S. Sarrazin / S. Prévot (Subaru Impreza)+ 3 min 20,2s
  • 6. Ch. Atkinson / G. Macneall (Subaru Imreza)+ 5 min 02,4s
  • 7. M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Focus)+ 6 min 19,5s
  • 8. D.Sordo / M. Marti (Citroën Xsara)+ 7 min 15,2s
  • 9. X. Pons / C. Del Barrio (Citroën Xsara)+ 7 min 42,9s
  • 10. G.Panizzi / H. Panizzi (Škoda Fabia)+ 9 min 29,8s…

MS FIA v Rallye – Pohár Konstruktérů

1.BP Ford WRT – 14 b., 2. Kronos Total Citroën WRT – 11 b., 3. OMV Peugeot Norway – 6 b., 4. Subaru WRT – 5 b., 5. Red Bull Škoda – 3 b.

MS FIA v Rallye – Pohár Pilotů

1.M. Grönholm (FIN) – 10 b., 2. S. Loeb (F) – 8 b., 3. T. Gardemeister (FIN) – 6 b., 4. M. Stohl (A) – 5 b., 5. S. Sarrazin (F) – 4 b., 6. Ch. Atkinson (AUS) – 3 b., M. Hirvonen (FIN) – 2 b., 8. D. Sordo (E) – 1b.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...