Citroen na Rallye Japonsko: Loebovo vítězství

V celkovém hodnocení v Poháru konstruktérů je první tým Kronos Total Citroën WRT a v pořadí jezdců Loeb na Citroenu

V době, kdy se nad Evropou slunce teprve probouzelo, v Japonsku, zemi vycházejícího slunce, aplaudovali fanoušci Sébastienu Loebovi a Danielu Elenovi. Loni francouzsko-monacká posádka na Japonské rallye vybojovala titul mistrů světa podruhé za sebou, letos po sedmadvaceti rychlostních zkouškách si Séb a Daniel připsali 27. vítězství své kariéry a vymazali tak jeden z mála zbývajících rekordů historie soutěžního sportu – rekord v celkovém počtu vítězství během kariéry. Drželi ho společně od letošní Německé rallye s legendárním Španělem Carlosem Sainzem. Nyní patří pouze jim.

Loeb i přes sto procent

Poslední rekordní zápis přišel po velkolepé a nervózní bitvě, která se táhla přes celé tři dny rallye. Její intenzita a nejasný konec byly strhující. Po vzájemné konfrontaci na Rallye Finsko pokračovali Loeb a Grönholm jako by se nic nestalo. „Jedu na sto procent a někdy dokonce ještě na víc, když je to nutné,“ říkal Loeb. Jet ale enormně rychle na úzkých a vlhkých japonských trasách, bylo velice náročné. Séb však Xsaru dovedl bezpečně a bez potíží do cíle s náskokem 5,6 s, byť musel až do konce odrážet útoky svého největšího rivala Grönholma.

Až po skončení podniku, při čestném kolečku na trati superspeciálky přiznal Loeb, že víc než na rekordy myslel na boj na trati. Však se také hned v cíli ptal: „Jak to vlastně skončilo?“ Pak pokračoval: „Na startu do poslední etapy jsem si říkal, že osm bodů za druhé místo by byl z hlediska šampionátu dobrý výsledek. Pak jsme se ale rozhodli, že se do toho obujeme a zkusíme všechno. Měli jsme rozehranou takovou bitvu, že by byla škoda jet jenom na jistotu pro druhé místo. Pro naši psychiku to byl důležitý zvrat. Jakmile jsme se k tomu s Danielem rozhodli, mysleli jsme na jedinou věc. Neměli jsme k dispozici mezičasy a tak nešlo jet jinak než naplno a pokusit se zvítězit. Na poslední zkoušce už jsme moc neriskovali. Pocit vítězství a potenciál celého týmu, který opět pracoval bezchybně, za to rozhodně stály.“

Sordo diskvalifikován!

Druhý jezdec stáje Kronos Racing Dani Sordo přiznal, že je věčným fanouškem Loeba. Mladý Španěl si plánoval, že v Japonsku prožije poklidnější rallye, než jaká ho stihla ve Finsku, kde nedokončil. „Japonská rallye je krásná, ale zákeřná. Je to dáno také mojí nezkušeností. Zaměřuji se na to, abych získal maximum bodů pro svůj tým. To byla moje práce i tady.“

Daniho nakonec od rozdělané práce zdržela událost na trati poslední zkoušky, během níž musel zastavit před nepojízdným vozem Companca. Na startu do této zkoušky figuroval na šestém místě. Tým Kronos žádal komisaře o přidělení náhradního času, který by odpovídal jeho tempu. Byl však odmítnut a posléze byla posádka diskvalifikována.

„Dani Sordo a Marc Martí byli zastaveni autem Luise Perez Companca, které zablokovalo trať,“ uvádí oficiálním komuniké týmu Kronos Racing. „Tímto incidentem přišli o své šesté místo. Kronos Racing tým žádal komisaře, aby jeho případ prostudovali a aby byl Sordovi přidělen náhradní čas. Tato žádost byla zamítnuta. Komisaři si však při studování záběrů z kabiny vozu všimli, že se posádka po návratu do vozu správně nepřipoutala. Z toho důvodu bylo rozhodnuto španělskou posádku ze soutěže vyloučit.“

V Poháru konstruktérů, v němž tedy bodoval pouze Loeb s 10 body za vítězství.

Marc Van Dalen stájový šéf Kronosu: „Nevím, jaký pocit upřednostnit. Velký obdiv pro Sébastiena a Daniela a jejich mimořádný výkon mistrů světa. To je moje veliká radost. Zároveň i pocit hrdosti na celý tým, který jim k historickému úspěchu, sedmadvacátému vítězství jejich kariéry, pomohl. Také ale velká vděčnost Citroënu Sport za důvěru, kterou do nás vložil. Musím poděkovat i sponzorům, bez nichž bychom toto fantastické dobrodružství v Japonsku nemohli absolvovat.“

Japonská rallye v číslech

Nejlepší časy:

  • 1. etapa – RZ 1 a 2: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 4, 5 a 6 : M. Grönholm – RZ 7 : S. Loeb – RZ 8 : M. Grönholm – RZ 9 a 10 : S. Loeb.
  • 2. etapa – RZ 11 a 12 : M. Grönholm – RZ 13, 14 a 15 : S. Loeb – RZ 16 : M. Grönholm – RZ 17 : S.Loeb – RZ 18 a 19 : M. Grönholm – RZ 20 a 21 : S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 22 : M. Grönholm – RZ 23 : S. Loeb – RZ 24, 25 a 26 : M. Grönholm – RZ 27 : Mikko Hirvonen (Ford Focus).

Nejlepší časy celkem:

M. Grönholm (15) – S. Loeb (11) – M. Hirvonen (1)

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 13 : M. Grönholm – RZ 14 až 27 : S. Loeb

Konečné absolutní pořadí Rallye Japonsko:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:22:20,4
  • 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 5,6 s
  • 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:46,5
  • 4. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 6:07,8
  • 5. M. Stohl/I. Minor (Peugeot 307) + 7:10,7
  • 6. T. Arai/T. Sircombe (Subaru Impreza) + 9:05,1
  • 7. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 11:43,7

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:

1. Kronos Total Citroën WRT, 132 – 2. BP Ford WRT, 121 – 3. Subaru WRT, 73 – 4. OMV Peugeot Norway, 50 – 5. Stobart VK/M-Sport Ford RT, 27 – 6. Red Bull-Škoda, 22.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců:

1. S. Loeb (F), 102 – 2. M. Grönholm (FIN), 69 – 3. D. Sordo (E), 41– 4. M. Hirvonen (FIN), 33 – 5. M. Stohl (A), 28 – 6. P. Solberg (N), 21 – 7. T. Gardemeister (FIN), 16 – 8. H. Solberg (N), 16 – 9. G. Galli (I), 15 – 10. Ch. Atkinson (AUS), 14 – 10. X. Pons (E), 11 – 12. A. Bengué (F), 9 – 13. J. Kopecký (CZ), 7 – 14. D. Carlsson (S), 6 – 15. J. Välimäki (FIN), 6 – 16. S. Sarrazin (F), 6 – 17. Th. Radström (S), 4 – 18. F. Duval (B), 4 – 19. G. MacHale (IRL), 3 – 20. J. Tuohino (FIN), 3 – 21. A. Aigner (A), 3 – 22. K. Katajamäki (FIN), 3 – 23. K. Sohlberg (FIN), 3 – 24. T. Arai (JPN), 3– 25. M. Wilson (GB), 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...