Citroen na Rallye Itálie – Sardinie

Sordo s Citroënem C4 na stupních vítězů. Sébastien Loeb odstoupil hned v úvodním nedělním testu pro poruchu.

Nejrychlejší časy:

1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 3: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 4 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 5 a 6: S. Loeb.

2. etapa – RZ 7, 8 a 9: S. Loeb – RZ 10: M. Grönholm – RZ 11: S. Loeb – RZ 12: M. Grönholm.

3. etapa – RZ 13: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 14: H. Solberg – RZ 15: M. Hirvonen – RZ 16: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 17: H. Solberg – RZ 18: M. Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:

  • S. Loeb 7 – M. Grönholm, H. Solberg a M. Hirvonen 3 – D. Sordo a J-M. Latvala 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 až RZ 3: J-M. Latvala – RZ 4 až RZ 5: M. Grönholm – RZ 6 až RZ 12: S. Loeb
  • RZ 13 až RZ 18: M. Grönholm.

Konečné pořadí:

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:48:42 hod.
  • 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 29,2 s
  • 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 1:21,8 min.
  • 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 1:36,6
  • 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:34,2
  • 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 5:02,1
  • 7. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 5:28,6
  • 8. J. Hanninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 9:31,7
  • 9. J-M Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 11:27,7
  • 10. C. Atkinson/S. Prévôt (Subaru Impreza) + 16:19,4

Mistrovství světa FIA v rallye –Pohár konstruktérů (7/16):

  • 1. Ford, 99 – 2. Citroën, 78 – 3. Stobart, 37 – 4. Subaru, 34 – 5. OMV Kronos Citroën, 25.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců:

1. M. Grönholm, 55 – 2. S. Loeb, 48 – 3. M. Hirvonen, 44 – 4. D. Sordo, 28 – 5. P. Solberg, 20 – 6. H. Solberg, 20 – 7. C. Atkinson, 12 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. D. Carlsson, 9 – 10. M. Stohl, 8 – 11. T. Gardemeister, 8 – 12. G. Galli, 5 – 13. J. Kopecký, 2 – 14. M. Wilson, 1 – 15. J. Hanninen, 1.

Rallye Itálie – Sardinie 2007 skončila velký úspěchem posádky Citroën Sport Dani Sordo – Marc Marti, kteří na voze Citroën C4 WRC dojeli třetí. Dlouho vedoucí Sébastien Loeb a Daniel Elena museli odstoupit hned v úvodním nedělním testu pro poruchu. Úzké tratě posledního dne s všudypřítomnými mračny prachu a kamení vytvořily typickou scenérii podniku. Jednou z obětí záludné tratě se stal obhájce titulu i italského prvenství Loeb, který „chytil“ kámen na rychlostní zkoušce číslo 13.

Loeb: Stále mám šanci v MS

„Těžko jsem hledal ideální stopu už od začátku. Cítil jsem, že nejedu dobře. Pak se moje pocity zlepšily a uprostřed rychlé části jsem byl dost optimistický. Jenže jsem tam vjel příliš rychle, dostal jsem se kolem mimo. Zkoušel jsem auto vrátit zpět na trať, ale pak jsem chytil ten velký kámen na předek a poškodil levé přední kolo. Zkoušel jsem pokračovat, ale kolo bylo natolik zdemolované, že to dál nešlo. Museli jsme zastavit. Od začátku to tady bylo těžké najít ideální stopu. Moje chyba přišla v nejméně vhodnou dobu, protože jsem měl dobrý náskok a soustředil jsem se na jeho udržení a kontrolu vedení. Potvrdilo se, že vítězit není vůbec snadné a že se dá vedení ztratit i těsně před vrcholem. Stále však máme šanci v mistrovství světa uspět, i když to teď bude obtížnější. Po Akropolis rallye za dva týdny bude sezona v poločase a bude na nás, abychom trend obrátili,“ uvedl Sébastien Loeb.

Fréquelin: Stát se může cokoli…

Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport, už od pátečního startu zdůrazňoval, jak obtížná a náročná soutěž to bude. V sobotu večer tuhle větu zopakoval. Zopakoval ji dvojici Loeb – Elena, která v tu chvíli měla komfortní náskok 36,5 sekund na Grönholma.

Jeho slova se nesla s příchutí senzace v neděli ráno po nehodě Loeba. „Je to velký nezdar, ale taková už rallye je. Stát se může cokoli a kdykoli. I těm nejlepším. Bodový rozdíl není nepřekonatelný, ale bude to pro nás mnohem těžší. Nesmíme už dělat chyby. Daniho výkon nám udělal velikou radost. Zasloužil si skončit mezi třemi nejlepšími.“

Sordo: Konečně úspěch na šotlině

Dani Sordo se nechal v cíli slyšet: „Bylo to hodně intenzivní. Museli jsme se srovnat s prachem a kameny. Bylo to hodně odlišné od toho, co už jsme zažili. Řídilo se mi dobře, nicméně jsem se nevyhnul drobnější chybě, která nás připravila o ještě lepší čas. Jsem velice šťastný z tohoto víkendu. Našel jsem správné tempo. Díky všem za práci, kterou odvedli na C4 WRC. Vyplatila se a já mohl dovézt dobrý výsledek pro Citroën na šotolině, tedy na povrchu, který mám slabší.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...