Citroen na Rally Velká Británie (11. – 14. 11. 2010)

Loeb s Elenou dovedli Citroena C4 WRC ke svému osmému vítězství sezony a k celkovému 36. vítězství.

Dříve než přenechá své místo novému vozu Citroën DS3 WRC počínaje rokem 2011, připsal si Citroën C4 WRC 36. vítězství z 56 rally, na kterých startoval.

Loeb – Elena má za sebou neopakovatelně úspěšnou sezonu: v každé rally bodovali a připsali si v průměru 21 bodů na jednu soutěž.

Loeb vyrážel do posledního dne s náskokem těsně pod pět sekund před Petterem Solbergem. Na to, aby odrazil atak Nora, měl mistr světa k dispozici dvě rychlostní zkoušky, které už patří na poslední rally sezony ke klasice: Resolfen (29,99 km) a Margam Park (8,08 km).

Na prvním průjezdu RZ 17 Resolfen zaznamenal Loeb nejrychlejší čas a uklidnil se ziskem 6,7 sekundy na Solberga, takže sedminásobný mistr světa už měl do další části k dobru 11,5 sekundy. I dál se mohl průběh rally doslova pouštět ze záznamu, podobně jako od začátku víkendu! Na Margam byl pilot Citroënu Total WRT znovu nejrychlejší.

„Sice nepršelo, ale trať byla extrémně kluzká,“ ujišťoval se v polovině dne Séb. „Jel jsem dobře na Resolfenu, na Margamu nejel Petter příliš rychle a byla z toho malá chybička, takže jsme mohli náskok zvýšit. Nastřádali jsme postupně až 14 sekund, ale na tomto terénu to nic neznamená. Budu útočit až do konce,“ říkal Loeb.

Své slovo dodržel a kráčel vstříc svému 62. vítězství ve WRC ve Walesu. „Musel jsem bojovat nejen se soupeři, ale také s podmínkami na trati. Je sice pravda, že mi v roce 2003 Petter vyfoukl titul mistra světa, když mě v Margam parku porazil, ale necítil jsem touhu po odvetě. Budu muset být opatrný až do konce, on je velice rychlý.“

„Byla to skvělá rally a my jsme si ji v C4 WRC užívali. Podobně jako ve Španělsku jsme mohli útočit a riskovat už bez tlaku z vítězství v mistrovství světa. Chtěl jsem ukončit sezonu ve velkém stylu, za což děkuji celému týmu a C4 WRC,“ svěřil se Loeb.

„Měli jsme fantastickou sezonu s bezvadnými výkony Sébastiena Loeba, který dojel všechny podniky bez toho, že by kdy musel využít Superrally,“ uvedl Olivier Quesnell, Citroën Racing manažer. „Sébastien Ogier měl také dobré výsledky. Nehledě na jeho sobotní chybu, utkví mi v paměti jeho dvě vítězství v mistrovství světa. S deseti vítězstvími ve třinácti rally má Citroën Racing na kontě nejlepší sezonu od chvíle, kdy vstoupil do mistrovství světa. Pro tento rok jsme měli dva cíle – pokračovat ve vítězném tažení C4 WRC a připravovat budoucnost pro DS3 WRC. Uvidíme ve Švédsku, nakolik jsme odvedli dobrou práci, ale už nyní cítím důvěru v rok 2011.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. den – RZ 1 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 3 : Loeb – RZ 4 : Latvala – RZ 5 : Ogier – RZ 6 a 7 : Loeb.
  • 2. den – RZ 8 a 9 : Solberg – RZ 10 : Loeb – RZ 11 : Solberg – RZ 12 až 14 : Loeb – RZ 15 : Solberg – RZ 16 : Loeb.
  • 3. den – RZ 17 a 18 : Loeb – RZ 19 : Latvala – RZ 20 : Dani Sordo (Citroën C4).

Nejlepší časy celkem:

  • Loeb, 11 – Solberg, 4 – Latvala, 3 – Ogier a Sordo, 1

Vedení v soutěži:

  • RZ 1 : Loeb – RZ 2 : Latvala – RZ 3 : Loeb – RZ 4 až 6 : Latvala – RZ 7 : Loeb – RZ 8 a 9: Solberg – RZ 10 až 20 : Loeb.

Konečné pořadí Rally Velká Británie:

  • 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:14:54,0 hod.
  • 2. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +19,1 s
  • 3. Latvala / Anttila Ford Focus +1:35,3 min.
  • 4. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:53,3
  • 5. Sordo / Vallejo Citroën C4 +2:12,2
  • 6. H. Solberg / Prévot Ford Focus +6:26,5
  • 7. Wilson / Martin Ford Focus +8:37,8
  • 8. Räikkönen / Lindström Citroën C4 +10:27,9
  • 9. Ostberg / Andersson Subaru Impreza +12:13,7
  • 10. Mikkelsen / Floene Škoda Fabia +14:01,2

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

  • 1.Loeb 276
  • 2.Latvala 171
  • 3.P. Solberg 169
  • 4.Ogier 167
  • 5.Sordo 150
  • 6.Hirvonen 126
  • 7.Wilson 74
  • 8.H.Solberg 45
  • 9.Villagra 36
  • 10.Räikkönen 25

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů

  • 1.Citroën Total WRT 456
  • 2.BP Ford Abu Dhabi WRT 337
  • 3.Citroën Junior Team 217
  • 4.Stobart M-Sport Ford 176
  • 5.Munchi´s Ford 58

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...