Citroen na Rally Velká Británie (10. – 13. 11. 2011)

Sébastien Loeb a Daniel Elena po osmé mistry světa 2011

Sébastien Loeb a Daniel Elena vyjížděli na nedělní závěrečnou etapu Rally Velká Británie s odhodláním vyhrát, když už první den odpadl po nehodě jejich jediný soupeř v boji o celkový titul mistra světa WRC, Mikko Hirvonen.

Posádka Citroën Total World Rally Teamu se však střetla s vozem jedoucím po opačné straně silnice během přejezdů a musela tak hned na začátku dne odstoupit. Tento incident však nezabránil týmu Citroën Racing v oslavě jejich osmého titulu mistrů světa v Cardiffu. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dojeli poslední rally sezony na 11. místě.

Loeb: Chtěli jsme vyhrát

Čtvrtý den Rally Velké Británie měl na programu šest rychlostních zkoušek o celkové délce 84 km, což slibovalo napínavý souboj mezi Latvalou a Loebem. Bohužel první Citroën DS3 WRC musel na přejezdu mezi rychlostními zkouškami 18 a 19 rally ukončit.

„Je to velká škoda, protože bych rád dokončil bitvu s Jari-Matti Latvalou. To, co se stalo, není nic neobvyklého. Jeli jsme po úzké cestě a přijeli jsme na vrchol stoupání se špatnou viditelností. Španělský řidič měl špatný postřeh a vjel doprava, kde jsme se srazili,“ vysvětloval Sébastien Loeb. „Poškodili jsme chladič a skončili právě na tom místě. I to je důkaz, že rally skončí vždycky, až když dojdete zpátky do servisního parku.“

Technici Citroënu pak museli udělat všechno pro to, aby byl vůz zprovozněn alespoň na slavnostní závěr soutěže na hradu v Cardiffu.

Banzet: Rally v genech

„Nenecháme si zkazit radost tímto incidentem,“ řekl Frédéric Banzet, generální manažer Citroënu. „Sébastien, Daniel a Citroën Racing mají za sebou pozoruhodnou sezonu. Deset vítězství ze třinácti možných, tituly mezi výrobci i piloty a navíc nové rekordy: celý tým předčil všechna očekávání a plány, které jsme si stanovili. Od Švédska až po Velkou Británii nám soutěže WRC pomáhaly prezentovat naši kreativní technologii napříč čtyřmi kontinenty. Tato vítězství a tituly pomohly rally sport ještě více zapustit do genů Citroënu.“

„Ještě jsme neměli dost času na to, abychom titul oslavili během soutěže. V neděli ráno jsme museli vstávat v půl páté a jít na start,“ dodal Séb. „Konečně můžeme slavit s celým týmem. Všechny tituly jsou důležité a nezapomenutelné, protože žádný z nich nebyl dosažen stejným způsobem. Letos bylo průběžné pořadí hodně těsné, proto jsme museli bojovat až do poslední rally. Jsem samozřejmě pyšný na to, že jsem se stal nejúspěšnějším závodníkem, i když se rally těžko srovnává s ostatními sportovními odvětvími. Když jsem začínal svou kariéru, těžko bych si to mohl jen pomyslet!“

Zatímco mechanici Citroën Racing měly plné ruce práce se zprovozněním jedničky DS3 WRC, číslo 2 týmu pokračovalo v boji ve velšských lesích. Sébastien Ogier zajel tři nejrychlejší časy posledního dne a celkově dojel na 11. místě. „Tím, že se každá trasa jela dvakrát, lépe jsme pochopili celou soutěž. Určitě to zužitkujeme při dalším startu. Zkoušíme jet co nejrychleji a otestovat si naše poznámky a současně si to užít. Rád bych blahopřál Sébastienovi a Danielovi k jejich titulu. Ještě jednou opakuji, dokázali, že jsou opravdu nejlepší a zaslouží si obdiv.“

Nejlepší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën DS3) – RZ 3: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta).
  • 2. etapa – RZ 4: Loeb – RZ 5 a 6: Hirvonen – RZ 7: Loeb – RZ 8: Latvala – RZ 9: Kris Meeke (Mini JCW) – RZ 10 a 11: Latvala.
  • 3. etapa – RZ 12: Loeb – RZ 13: Latvala – RZ 14: Loeb – RZ 15 až 17: Latvala.
  • 4. etapa – RZ 18 a 19: Latvala – RZ 20: Ogier – RZ 21: Latvala – RZ 22 a 23: Ogier.

Nejlepší časy celkem:

Latvala, 11 – Loeb, 5 – Hirvonen a Ogier, 3 – Meeke, 1.

Vedení v soutěži:

EZ 1 a 2 : Latvala – RZ 3 až 5: Loeb – RU 6: Hirvonen – RZ 7 až 14: Loeb – RZ 15 až 23: Latvala.

Celkové pořadí:

  • 1. JM. Latvala / M. Antilla Ford Fiesta RS WRC 3:27:03,5 hod.
  • 2. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +3:42,9 min.
  • 3. H. Solberg / I. Minor Ford Fiesta RS WRC +7:05,0
  • 4. K. Meeke / P. Nagle Mini JCW +7:12,2
  • 5. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:57,2
  • 6. O. Tänak / K. Sikk Ford Fiesta RS WRC +9:27,0
  • 7. E. Novikov / D. Giraudet Ford Fiesta RS WRC +9:47,7
  • 8. D. Kuipers / F. Miclotte Ford Fiesta RS WRC +10:12,7
  • 9. K. Block / A. Gelsomino Ford Fiesta RS WRC +16:01,2
  • 10. A. Araujo / M. Ramalho Mini JCW +17:01,6

Mistrovství světa WRC – Pořadí pilotů 2011

1. S. Loeb 222
2. M. Hirvonen 214
3. S. Ogier 196
4. J. Latvala 172
5. P. Solberg 110

atd.

Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů 2011

1. Citroen Total World 403
2. Ford Abu Dhabi 376
3. M-Sport Stobard Ford 178
4. Petter Solberg World 116
5. FERM Power Tools World 54

atd.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...