Citroën na Rally Švédsko (11. – 14. února 2010)

Loeb a Sordó za dalším titulem! – Již včera a dnes se seznamují s tratí rally a ve čtvrtek 11.února je čeká Shakedown a v pátek 12. února start do 1.etapy.

Rally Švédsko – první ze třinácti soutěží letošního roku

Trať: celkem 1879,23 km, z toho 345,15 km měřených v 21 rychlostních zkouškách.

Povrch: sníh a led, centrum rally: Karlstad

Program:

1.etapa – pátek 12. února – 734,97 km, z toho 126,34 km měřených v 8 RZ

Čtvrtek 11. února – start ve 20.00 – RZ 1 : ‘Super Special Stage Karlstad’ (1,90 km). Pátek 12. února – start 5.30 – Asistence A (6.40 / 15 min.) – RZ 2 : ‘Likenäs 1’ (20,78 km) – RZ 3 : ‘Viggen 1’ (21,28 km) – RZ 4 : ‘Torntop 1’ (19,21 km) – Asistence B (11.41 / 30 min.) – RZ 5 : ‘Likenäs 2’ (20,78 km) – RZ 6 : ‘Viggen 2’ (21,28 km) – RZ 7 : ‘Torntop 2’ (19,21 km) – Asistence C (17.10 / 45 min.) – RZ 8 : ‘Super Special Stage Karlstad 2’ (1,90 km) – Cíl kolem 20.40 hod.

2.etapa – sobota 13. února – 698,65 km, z toho 117,76 km měřených v 8 RZ

Start – 6.00 – Asistence D (7.10/15 min.) – RZ 9 : ‘Vargasen 1’ (24,63 km) – RZ 10 : ‘Sagen 1’ (14,23 km) – RZ 11 : ‘Fredriksberg 1’ (18,15 km) – RZ 12 : ‘Hagfors Sprint 1’ (1,87 km) – Asistence E (12.38/30 min.) – RZ13 : ‘Vargasen 2’ (24,63 km) – RZ 14 : ‘Sagen 2’ (14,23 km) – RZ15 : ‘Fredriksberg 2’(18,15 km) – RZ 16 : ‘Hagfors Sprint 2’ (1,87 km) – Asistence F (18.11/45 min.) – Cíl kolem 20.10 hod.

3.etapa – neděle 14. února – 445,61 km, z toho 101,05 km měřených v 5 RZ:

Start – 5.35 – Asistence G (6.45/15 min.) – RZ 17 : ‘Rämmen 1’ (21,87 km) – RZ 18 : ‘Värmullsasen 1’ (23,41 km) – Asistence H (9.19/30 min.) – RZ 19 : ‘Lesjöfors’ (10,49 km) – RZ 20 : ‘Rämmen 2’ (21,87 km) – RZ 21 : ‘Varmullsasen 2’ (23,41 km) – Asistence I (13.49 / 10 min.) – Cíl kolem 15.14 hod.

Finálové pódium – neděle 14. února v 15.30 hod.

S dvěma tradičními posádkami vstupuje Citroën World Rally Team do Rally Švédsko. Sébastien Loeb a Daniel Elena vyrazí do boje o jejich již sedmý titul mistrů světa v řadě, zatímco Dani Sordo a Marc Marti sehrají klíčovou roli v úsilí Citroënu o šestou korunu šampionů v Poháru konstruktérů.

Zimní rally se vším všudy

Světový šampionát startuje po tříměsíční přestávce na ledových a zasněžených trasách Švédska. Největší část rally se bude točit kolem Karlstadu v regionu Hagfors, kde je také servisní zóna.

Co čeká posádky?

Tradiční tratě, sice široké a rychlé, ale v tuto roční dobu samozřejmě s nutnou zimní dávkou zmrzlé a ledovaté šotoliny. Sébastien Loeb nechce být na tomto povrchu, doméně skandinávských jezdců, jen v pasivní roli. Vždyť šestinásobný světový šampion zaznamenal své první vítězství na jiném povrchu než na asfaltu právě ve Švédsku v roce 2004. V loňském roce navíc vyhrál i v Norsku na voze C4 WRC.

Séb se na úvod sezony necítí být favoritem a tvrdí:

„Jsem rád, že se startuje právě tady. Vypadá to ale, že podmínky budou velmi obtížné. Člověk musí za každou cenu zůstat na silnici, což není zase tak jednoduché, protože trasa není pro všechny úplně stejná. Ostatně vzpomínám si na rok 2008, kdy jsme tu vypadli. Mám před sebou velký cíl – pokusit se vybojovat další světový titul, ale minulá sezona ukázala, že nic není jisté až do poslední chvíle.“

Sordó: Chci konečně vyhrát!

Dani Sordó zahájil novou sezonu už před startem mistrovství světa. Aby se dostal do tempa, mladý Španěl závodil v podmínkách Artic Rally Laponsko, v úvodním kole finského šampionátu. A vedl si velice dobře, vždyť zajel všechny nejrychlejší časy v této rally. „Byl to skvělý způsob, jak si zvýšit sebevědomí na tomto povrchu. Když jsem neměl žádné soupeře, o to víc jsem cítil, jak se dostávám zpět do správného rytmu a cítil jsem, že se mi vracejí všechny potřebné reflexy. Oproti testování, kde se jezdí vesměs stejná trasa a známe ji nazpaměť, každá další rychlostní zkouška byla pro mne novou výzvou a já musel bezprostředně analyzovat chování C4 WRC. Trasa byla velmi podobná té na Rally Švédsko, takže se cítím naprosto dokonale připravený.“

Hlavní cíl se pro Daniho v porovnání s předchozí sezonou nezměnil. Bude opět klíčovou osobou pro obhajobu titulu mistrů světa pro Citroën. „Člověk musí být rychlý, spolehlivý a získávat v každé rally maximální počet bodů. A to bude platit i v roce 2010, ale rád bych ještě více přitvrdil. Jsem opravdu odhodlán vyhrát svou první rally v letošním roce. Myslím si, že bych to mohl dokázat, a je jedno, zda to bude na asfaltu nebo na šotolině, kde mám ostatně více zkušeností, může to být třeba v Mexiku, Novém Zélandu či Portugalsku, v tom nevidím rozdíl.“

Quesnel: Vítězný tým se nemění

„Neměníme vítězný tým, takže i pro rok 2010 máme posádky stejné jako v předchozím roce. Posledního ročník mistrovství světa ukázal, že Citroën má skutečně tým snů,“dodává Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team.

Týmu, který nasazuje a podporuje ještě další vozy C4WRC, celkem jich ve Švédsku pojede pět s těmito piloty: Sébastien Loeb, Dani Sordó, Sébastien Ogier, Kimi Räikkönen a Petter Solberg, který má vlastní tým.

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Bude to ruská ruleta

Na rozdíl od většiny soupeřů v mistrovství světa, vy začínáte sezonu až právě ve Švédsku. Je nedostatek závodění velkým handicapem?

„Ale prázdniny jsou také moc dobré! Od chvíle, co jsme se všichni naposledy viděli vloni v Cardifu, jsem měl opravdu nabitý program, hlavně spoustu reklamních akcí, takže jsem neměl ani čas se nudit. Byl jsem rád, že jsem si mohl trochu vydechnout, ale dva dny příprav ve Švédsku mě vrátily zpátky do obvyklého běhu věcí. Teď už se nemohu dočkat, až budeme na startu zahajovací speciálky.“

A co tato rally? Jako loňský vítěz byste ji měl mít na seznamu nejoblíbenějších…

„Podmínky budou velmi odlišné od těch v roce 2009. Sníh napadl na zmrzlou šotolinu, teploty se nezvýší nad nulu, a tudíž se sníh nemůže přeměnit na vrstvu ledu. Pojede se na vrstvě prašanu, který překrývá ledový podklad. Bude to trochu jako ruská ruleta, já mám raději ledový podklad s konstantní přilnavostí. Nemyslím si, že jsem favoritem, Finové se tu budou cítit mnohem více doma než já. Ale bude nutné udržet se na silnici.“

Budete usilovat o sedmý světový titul v řadě. Změnil vás nějak průběh druhé poloviny loňské sezony?

„Od doby, kdy jsem přišel o titul díky jedinému bodu (v roce 2003), dívám se na věci pořád se stejnou logikou. Každý získaný bod je velmi důležitý, když chcete vyhrát šampionát tak těžký, jako je WRC. A to, jak proběhla minulá sezona, to jen potvrdilo. Ale nemá smysl se neustále vracet zpátky, sezona právě začíná, a já mám pořád stejnou motivaci – každou rally začínám s tím, že ji chci vyhrát.“

Posádky Citroën před Rally Švédsko:

Sébastien Loeb a Daniel Elena

  • WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli)
  • Celkem WRC startů: 125
  • Vítězství ve WRC: 54
  • Tituly WRC: 6 (2004 až 2009)

Dani Sordo

  • WRC debut: Španělsko 03 (Mitsubishi Lancer / 18.)
  • WRC startů: 71
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Marti

  • WRC debut: Španělsko 92 (Peugeot 309 / 21.)
  • WRC startů: 135
  • WRC vítězství: 3
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën na Rally Švédsko

Sébastien Loeb a Daniel Elena: 9. start: 2001 (Saxo / vypadli) – 2002 (Xsara WRC / 17.) – 2003 (Xsara WRC / 7.) – 2004 (Xsara WRC / 1.) – 2005 (Xsara WRC / vypadli) – 2006 (Xsara WRC / 2.) – 2007 (Xsara WRC / 2.) – 2008 (C4 WRC / vypadli)

Dani Sordo: 4. Start: 2006 (Xsara WRC / 16.) – 2007 (Xsara WRC / 12.) – 2008 (C4 WRC / 6.).

Marc Marti: 7. start: 1998 (Seat Ibiza / 36.) – 2003 (Xsara WRC / 9.) – 2004 (Xsara WRC / 5.) – 2006 (Xsara WRC / 16.) – 2007 (Xsara WRC / 12. – 2008 (C4 WRC / 6.).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...