Podruhé v historii je centrem rallye město Salou, lázeňské centrum na Costa Daurada poblíž Tarragona. 42. ročník měří celkem 1376,14 km, z toho je 346,43 km měřených úseků v 16 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách.
Novinky proti ročníku 2005: shakedown, speciálky: ‘Margalef/la Palma d’Ebre’. ‘Colldejou’, ‘Riudecanyes’, ‘Duesaigües’, ‘el Lloar/la Figuera’.
Seznámení s tratí bylo na programu včera – v úterý 21. a dnes – ve středu 22. března od 8 do 19. hodin. Shakedown je situován 50 km západně od PortAventura a jede se ve čtvrtek 23. března od 8 do 12 hod. a je zcela nový. Jede se mezi Tivissa a La Serra d’Almos a měří 3,98 km. Asistenční park je situován do Móra la Nova. Slavnostní start je ve čtvrtek 23. března ve 20 hodin na pobřeží.
1. etapa – pátek 24. března: 532,57 km, z toho 137,25 km měřených v 6 RZ. Start je v PortAventura v 6.45 hod., RZ 1 ‘Querol 1’ (25,43 km) – RZ 2 ‘el Montmell 1’ (24,14 km) – seskupení PortAventura (10.28 hod. / 15 min.) – Asistence A (10.43 hod. / 30 min.) – RZ 3 ‘Querol 2’ – RZ 4 ‘el Montmell 2’ – seskupení, PortAventura (14.56 hod. / 10 min.) – Asistence B (15.06 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Colldejou’ (26,51 km) – RZ 6 ‘Riudecanyes’ (11,60 km) – Asistence C (18.19 hod. / flexi-servis 45 min). Cíl kolem 21 hod.
2. etapa – sobota 25. března: 477,62 km, z toho 111,36 km měřených v 6 RZ. Start v PortAventura v 7 hod. Asistence D (7 hod. / 10 min.) – RZ 7 ‘Duesaigües 1’ (11,50 km) – RZ 8 ‘Vilaplana 1’ (28,33 km) – RZ 9 ‘Margalef/la Palma d’Ebre 1’ (15,85 km) – seskupení (11.44 hod. / 15 min.) – Asistence E (11.59 hod. / 30 min.) – RZ 10 ‘Duesaigües 2’ – RZ 11 ‘Vilaplana 2’ – RZ 12 ‘Margalef/la Palma d’Ebre 2’ – Asistence F (17.18 hod. / flexi-servis 45 min). Vstup do parku se zavírá kolem 20 hod.
3. etapa – neděle 26. března: 365,95 km, z toho 97,82 km měřených v 4 RZ. Start v PortAventura v 6.40 hod. Asistence G (6.40 hod. / 10 min.) – RZ 13 ‘el Lloar/la Figuera 1’ (22,43 km) – RZ 14 ‘Pratdip 1’ (26,48 km) – Asistence H (10.59 hod. / 30 min.) – RZ 15 ‘el Lloar/la Figuera 2’ (22,43 km) – RZ 16 ‘Pratdip 2’ (26,48 km) – Asistence I (14.26 hod. / 20 min.) – Stupně vítězů v Salou – 14.56 hod.
A teď, asfalt!
První ze dvou změn v kalendáři WRC 2006 je tu – první čtvrtina sezóny nekončí jako v minulosti na Novém Zélandu, ale o víkendu v Katalánsku. Katalánská rallye je po loňské premiéře opět v páru s Korsickou rallye a jako v sendviči jsou obě přímořské rallye mezi dvojicí podniků na americké půdě.
Xsara jede obhajovat
Katalánská rallye se poprvé od roku 2002 vrací v kalendáři do březnového termínu. Po specifických tratích Monte Carla, Švédska a Mexika se tentokráte jezdci vracejí na nefalšovaný asfalt.
Tým Kronos Total Citroën nasazuje do soutěže dva vozy Citroën Xsara WRC specifikace 2006 a za volanty se posadí tradiční sestavy – úřadující dvojnásobný mistr světa Sébastien Loeb (spolujezdec Daniel Elena), který ve Španělsku zvítězil v roce 2005. Dále jeho týmový kolega Xavier Pons (spolujezdec Carlos Del Barrio). Stejně jako v předcházejících podnicích nebude na startu chybět ani třetí Xsara (2005) v barvách belgického týmu. Třetím z mušketýrů, který bude vůz po španělských tratích vodit, je domácí jezdec Daniel Sordo (spolujezdec Marc Marti). Citroën Xsara se tak vrací na povrch, na kterém je tradičně velice silný. Ve Španělsku má Xsara WRC úctyhodnou bilanci šesti umístění na stupních vítězů. V loňské sezóně tu navíc vybojovala první (Loeb), druhou (Duval) a čtvrtou příčku k tomu (Pons). Soutěž se proti ročníku 2005 liší jen nepatrně. Základní rysy jsou neměnné – krásné, dlouhé rychlostní zkoušky, rychlé, hladké a všemi jezdci uznávané.Marc Van Dalen: Mexický úspěch motivuje
Jaké jsou předstartovní hlasy z tábora Kronosu? Marc Van Dalen (šéf týmu Kronos) po historicky prvním vítězství týmu v mistrovství světa v Mexiku: „Byli jsme dojatí množstvím a různorodostí projevů sympatií. Například ze strany legendárního pilota Jackieho Ickxe. Úspěch nás ale nesvázal, naopak. Teď víme, že na něj máme. Sébastien, Daniel, Xsara WRC a pneumatiky BFGoodrich představují jednu z nejsilnějších kombinací pro asfaltový podnik. Naším cílem je jednoznačně bojovat o čelní umístění. Věřím, že Xavi zopakuje dobrý výkon z loňska, kdy si dojel pro pěknou čtvrtou příčku a zůstal jen 1,2 vteřiny za bronzem. Byl bych spokojen, kdyby se mu podařily stupně vítězů. Rovněž si myslím, že může překvapit Dani. Velkou roli může hrát případný déšť.“
Sébastien Loeb: Chceme vyhrát!
Sébastien Loeb po kratičké dovolené na lyžích vzpomíná na horký úspěch v Mexiku: „Zúčtování bylo impozantní – dostali jsme se do čela hodnocení obou šampionátů. Všechno hraje pro nás, pro auto i tým. Byl jsem s vozem spokojen již v Monte Carlu a po nynějším testování je Xsara vynikající. Jsem nadšen vývojovými pracemi v centru Citroën Sport. První výsledky určitě uvidíme hned v první etapě Katalánské rallye. Konečné odpovědi na všechny otázky ale obdržíme až v neděli! V cíli. Xsary v Katalánsku vždy bojovaly o vítězství. Soutěž může hodně ovlivnit počasí, ale my chceme vyhrát. Na asfaltu se nám tradičně daří, tak proč se nepokusit o zisk maxima bodů?“
Xavier Pons: Užít si domácí podnik
Xavier Pons: „Mám rád rychlé tratě a ty španělské rozhodně nepatří k nejpomalejším. Navíc je to má domácí soutěž. A to je skvělé. Chci si užít podnik se svými přáteli, fanoušky a svou rodinou. Udělám vše, abych nezklamal katalánské a španělské fanoušky. Když vidím jejich vlajky podél trati, mám mnohem větší motivaci. Po loňsku je logické, že bych se rád ještě zlepšil a dojel podnik na stupních vítězů. Bude to však velice těžké, vždyť startuje mnoho jezdců, kteří jsou na asfaltu rychlí. V každém případě se budu řídit pokyny Marca Van Dalena, který rozhodne, mám – li jet naplno nebo bezpečně dojet pro body do šampionátu. Ale opravdu doufám, že mi řekne – jeď naplno!“
Dani Sordo: Zopakovat Mexiko
Mladý španělský pilot letos debutující na voze WRC se postaví na start své domácí soutěže, navíc na svém oblíbeném povrchu. „Pravda, na asfaltu mám více odjeto, ale šotolinu mám také rád. Asfalt méně odpustí každou chybu, je to asi jako na okruzích. Na šotolině můžete bez vážných následků i lehce zachybovat. Na asfaltu jsem si více jistý, protože mám na něm víc najeto. Šotolinu si zase víc vychutnávám. V Mexiku mi to šlo docela dobře, ale abych dosáhl úrovně Séba nebo dalších pilotů jako jsou Marcus nebo Peter, se musím ještě hodně zlepšit.“
Už loni jste mohl poznat rychlostní zkoušky na španělském jihu… „Musím připustit, že je mám opravdu rád. Přesun soutěže do Salou je dobrým krokem. Je to lepší pro diváky, protože v této oblasti je hodně dobrých hotelů, také organizace je tam perfektní. Zdejší vložky jsou rychlejší, je na nich dobrá přilnavost. Ale pozor – člověk musí zůstat velmi opatrný, obzvláště při druhých průjezdech.“
Cítíte na domácí soutěži větší tlak? A jak byste chtěl dopadnout? „To je těžké říci. Je na nás při domácí soutěži samozřejmě mnohem větší tlak. Diváci a média, všichni doufají v dobrý výsledek a my o tom musíme přemýšlet. Kdybych skončil čtvrtý stejně jako v Mexiku, tak bych byl velmi šťastný. Soutěž bude ale velmi obtížná. Pojedu jak nejlépe umím.“
Carlos Sainz: Sordo může zrychlovat
K výkonům svého „chráněnce“ Sorda se vyjádřil rovněž legendární Carlos Sainz: „Dani začal velmi dobře. Zatím pro něj bylo nejtěžší Švédsko. Pevně věřím, že v Katalánsku bude schopen ještě více zrychlovat, jelikož pojede na domácí půdě. Potřebuje rovněž více času na to, aby se naučil spoustu nových věcí a získal zkušenosti. S nimi přichází nezbytná sebedůvěra. Myslím si, že by měl začít normální rychlostí a pokud půjde všechno podle plánu, tak zrychlit. Tajemství úspěchu je v klidné jízdě.“
Bilance týmu Kronos
Kronos Racing tým se na Katalánské rallye poprvé představil v roce 2001 s dvojicí vozů 206 WRC (posádky Kris Princen/Dany Colebunders a Simon Jean-Joseph/Jack Boyere) a jedním vozem 206 S1600 (Larry Cols/Yasmine Gérard), dále v roce 2002 (206 WRC – Bruno Thiry/Stéphane Prévot) a loni s vozem Citroën Xsara WRC (Xevi Pons/Carlos Del Barrio), C2 Super 1600 (Dani Sordo/Marc Marti a Kris Meeke/Glenn Patterson).
Sébastien Loeb a Daniel Elena zde poprvé startovali na voze Saxo kit-car v roce 1999 a nedokončili. V roce 2001 vyhráli v Super 1600, v roce 2002 s xsarou WRC vypadli, v roce 2003 sahali po vítězství až do 21. RZ. V roce 2004 skončili na poruše motoru. Loni vyhráli.
Xavier Pons debutoval v roce 2003 (Mitsubishi Lancer Evo VII/1. ve sk. N), 2004 (Renault Clio S1600/vypadl) a 2005 (Xsara WRC Kronos/4.). Carlos Del Barrio má za sebou už 11 účastí od roku 1991.
Daniel Sordo se účastní od ročníku 2003 (Mitsubishi Lancer Evo VII/2. ve sk. N) a 2004 (C2 Super 1600/6. v A6). Na C2 Super 1600 v roce 2005 vyhrál a později i titul JWRC. Jeho spolujezdec Marc Marti debutoval v Katalánsku v roce 1992 a má na kontě už 14 účastí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií