Citroën Total World Rally Team se nakonec mohl radovat z prvního doublu, o který se postarali Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen.
A stejné pořadí vládne i v celkovém hodnocení mistrovství světa WRC pilotů:
Citroën si upevnil svou pozici v čele hodnocení Poháru konstruktérů. I když poslední den mexické rally nedosahoval takové délky jako dva předchozí, na náročnosti nic neubral. Po předkrmu v podobě extra speciálky, která se jela na extra trati na autodromu v Leónu, čekala hlavní porce až poté – Guanajuatito a jeho 54,3 kilometru!
Loeb – Skvělý víkend!
Loeb s Elenou s pohodlným náskokem v kufru nechtěli zbytečně riskovat a nejeli zcela nadoraz s tím, že šetřili pneumatiky na Power Stage. A ukázalo se, že při náskoku 22 sekund to byla taktika správná. Mikko Hirvonen tak zajel o sedm desetin rychlejší čas než Loeb. Na Derramadero však Loeb stihl přidat ještě jedno prvenství. Osminásobní mistři světa se pak vůbec nešetřili na závěrečné Power Stage, na které předvedli druhý nejrychlejší čas a získali dva bonusové body navíc.
„Byl to opravdu skvělý víkend,“ rozplýval se Séb po návratu do servisního parku. „Naše 69. vítězství hodně znamená pro Daniela. Rally to byla velice obtížná, musel jsem jet naplno, abych setřásl Mikko Hirvonena. Hned jak jsem si vytvořil náskok, byl jsem lépe schopen závod kontrolovat, nicméně pořád jsem musel dávat pozor. Nebezpečí přetočení nebo defektu pneumatiky se neustále vznášelo ve vzduchu. Sezona začala velmi typicky: vítězství v Monte Carlu, průměrný výsledek ve Švédsku a vítězství v Mexiku. Rád bych věřil, že zbytek sezony půjde podle stejných not jako v předcházejících letech!“
Hirvonen – opět druhý
Mikko Hirvonen skončil znovu druhý stejně jako ve Švédsku a byl očividně spokojený: „Je to skvělé pro tým, když se jako tady dosáhne na první a druhé místo. Séb byl silnější. Porazil mě po boji, nicméně i já měl šance. Tyto tři dny mně moc pomohly a já se zase zlepšil. Pomaličku měním svůj styl jízdy a stále lépe se přizpůsobuji specifickým vlastnostem DS3 WRC. Byl to skutečně dobrý víkend, který naznačuje, že další fáze by měla být zajímavá.“
Matton – spolehlivost DS3 WRC byla klíčová!
„Obě naše posádky předvedly výkony, o kterých jsme snili,“ přidal se Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Rally byla neuvěřitelně náročná právě až v závěru. Perfektní spolehlivost DS3 WRC byla obzvlášť důležitá v tak těžkých podmínkách. Dík za to patří celému Citroën Racing týmu, který sehrál klíčovou roli pro dosažené výsledky. Navíc bych chtěl ocenit, kromě našich dvou prvních vozů, také výkony Nassera Al-Attiyaha a Thierry Neuvilla. Nasser zajel velice inteligentně a získává díky takovým rally hodně zkušeností. Thierry měl smůlu, ukazuje se ale, že i pro šotolinu má velký potenciál. Doufejme, že využije zkušeností nastřádaných v Mexiku při dalším startu v Portugalsku.“
Konečné pořadí Rally Mexiko
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3 WRC) 4:15:32,7, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) -42,4, 3. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS) -2:11,4, 4. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Ford Fiesta RS) -4:51,5, 5. Tänak, Sikk (Est./Ford Fiesta RS) -5:02,5, 6. Al-Attíyah, Bernacchini (Kat., It./Citroën DS3 WRC) -6:41,4…13. Neuveille, Gilsoul (Fr./Citroën DS3 WRC) +30:08,3…
Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů
1.Loeb 66, 2. Hirvonen 50, 3. P. Solberg 47, 4. Östberg 28, 5. Latvala 26, 6. Novikov 21, 7. Sordo 18, 8. Tanak 14, 9. Delecour 8, 10. Al-Attiyah 8…
Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů
1.Citroën Total WRT 108, 2. Ford WRT 70, 3. M-Sport Ford WRT 38, 4. Mini WRC Team 28, 5. Quatar WRT 16, 6. Adapta WRT 12, 7. Citroën Junior WRT 6.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií