Citroen na Rally Mexiko (3. – 7. 3. 2010)

První tři místa obsadily vozy Citroën C4, Sébastien Loeb a Daniel Elena vítězí v Mexiku počtvrté v řadě.

Loeb a Elena se vítězstvím posunuli do čela průběžné klasifikace mistrovství světa FIA pilotů.

Sébastien Loeb a Daniel Elena vstupovali do závěrečného dne Rally Mexiko s komfortním náskokem před největšími soupeři. A tak se v podstatě soustředili na udržení náskoku, aby nepřišli o své čtvrté mexické vítězství v nepřerušované řadě po sobě. Francouzsko – monacká posádka tak zcela naplnila svou mexickou misi.

Dani Sordo a Marc Marti znovu využili pravidla Super Rally a vrátili se do hry po sobotním karambolu a pomohli tak nastřádat Citroën Total World Rally Teamu potřebné body do Poháru konstruktérů.

Finálový program začal zastávkou v Poliforum asistenčním parku a pokračoval trojicí rychlostních zkoušek včetně závěrečné super speciálky na autodromu v Leónu.

Sébastien Loeb, který v tu dobu vedl už téměř o minutu, zajel finálové kolo velice pozorně: „Dokonce i tehdy, kdy jsem musel v sekcích, které jsme už absolvovali v předcházejících průjezdech, dělat vymetače dráhy v nevýhodné pozici na čele pelotonu. Musel jsem najít správný rytmus, a to není zrovna můj šálek kávy. Mám raději, když mohu jet zcela naplno, jak jen je to možné!“

Na konci třicetikilometrové zkoušky Guanajuatito (RZ 19) ztratil šestinásobný mistr světa 16 sekund na nejlepší čas. „Sébastien Ogier a Petter Solberg jeli opravdu velmi rychle, když bojovali o druhé místo. Pokud se mě týká, můj výkon byl OK. Nechtěl jsem zbytečně riskovat před posledními dvěma zkouškami.“

Trojnásobný úspěch Citroënu

„Odvedli fantastickou práci hlavně po druhém dni, což nás dovedlo k šokujícímu vítězství,“ usmíval se Olivier Quesnel, manažer Citroën Racing Team. „C4 WRC ovládly tuto soutěž a zajížděly nejrychlejší časy vůbec. Vždyť to také znamenalo trojnásobný úspěch francouzského výrobce na šotolinovém povrchu. Rád bych také blahopřál Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi k jejich ohromujícímu souboji v tom nejlepším sportovním slova smyslu.“

„Tohle vítězství nám dává velkou sílu,“ potvrdil Loeb před výstupem na nejvyšší stupínek slavnostního pódia. „Odjeli jsme soutěž dobře a myslím, že se můžeme těšit na další podniky na tomto povrchu, které nás ještě čekají. Díky tomuto vítězství jsme se dostali do vedení v mistrovství světa s malým náskokem na Mikko Hirvonena. To je dobrá situace, přestože budeme muset v další rally v Jordánsku vymetat cestu.“

Dani Sordo znovu využil pravidlo Supoer Rally a splnil úkol, který se od něho očekával. Dojel do cíle a přispěl na celkový účet Citroënu. „Sobotní zklamání je za mnou a jsem rád, že jsem zajel některé rychlé časy a že a ostatní dva Citroëny si to rozdávaly o druhé místo. Díky tomuto výsledku má nyní Citroën z této rally víc bodů než soupeři. A to je nejdůležitější.“

Nejrychlejší časy:

1. etapa – RZ 1 až 3 : Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 4 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 5 a 6 : Solberg – RZ 7 až 9 : Ogier.

2. etapa – RZ 10 až 17 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 18 : Ogier.

3. etapa – RZ 19 : Ogier – RZ 20 : zrušena – RZ 21 a 22 : Solberg.

Nejlepší časy celkem:

Loeb, 8 – Solberg, 7 – Ogier, 6.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 9 : Solberg – RZ 10 až 22: Loeb.

Konečné pořadí:

  • 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:42:41,7 hod.
  • 2. P. Solberg / Mills Citroën C4 +24,2 s.
  • 3. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +25,3
  • 4. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:47,5 min.
  • 5. Latvala / Anttila Ford Focus +2:15,1
  • 6. H. Solberg / Minor Ford Focus +2:48,0
  • 7. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:13,4
  • 8. Pons / Haro Ford Fiesta +18’44’’4
  • 9. Prokop / Tomanek Ford Fiesta +19’02’’0
  • 10. Araujo / Miguel Mitsubishi Lancer +21’32’’5
  • 15. Sordo / Marti Citroën C4 +39’52’’

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

Loeb 43, 2. Hirvonen 37, 3. Latvala 35, 4. Ogier 25, 5. P. Solberg 20, 6. H. Solberg 16, 7. Sordo 12

Mistrovství světa FIA, pohár konstruktérů:

1. Ford Abu Dhabi WRT 67, 2. Citroën Total WRT 61, 3. Citroën Junior Team 32, 4. Stobart Ford 28, 5. Munchi´s Ford 8

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...