Citroën na Rally Itálie – Sardinie (4. – 8. 5. 2011)

Po Mexiku, Portugalsku a Jordánsku si Citroën DS3 WRC připsal čtvrté vítězství v řadě na šotolině.

Sébastien Loeb a Daniel Elena

– získali vítězství po tvrdém boji, když byli nejrychlejší ve všech třech etapách a jejich úspěch jim umožnil náskok na čele pořadí pilotů mistrovství světa WRC ještě zvýšit.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia

– viděli cílovou vlajku na čtvrtém místě a získali tak drahocenné body pro Citroën Total World Rally Team, který vede mistrovství světa v Poháru konstruktérů.

Odražený útok Hirvonena

Sébastien Loeb začínal poslední etapu rally s náskokem jen 23,8 s na Mikko Hirvonena po úpravě časů komisaři po druhé etapě. První rychlostní zkouška byla krátká Gallura, která byla i závěrečnou Power Stage. Sedminásobný mistr světa byl opět znevýhodněn svou startovní pozicí a ztratil několik sekund ze svého vedení. Na další zkoušce Monte Olia (RZ 16) ho vymetání tratě tolik nestálo.

„Neměl jsem jinou možnost. Musel jsem odrážet tlak Mikka,“ řekl Loeb. „Pak jsem si ale uvědomil, že už mě může těžko dohnat, tudíž jsem na posledních kilometrech mohl zvolnit.“

Sébastien Ogier šel do posledního dne s touhou zaútočit na stupně vítězů, ale jeho naděje zhatila rychlostní zkouška 17. „V poznámkách nám chyběl drobný kilometrovník ukrytý na výjezdu z rychlé zatáčky. Poškodil jsem zavěšení levého kola. Zastavil jsem, protože to vypadalo na proraženou pneumatiku. Byli jsme schopní pokračovat, ale ztratili jsme tady minutu. Ale mohlo to všechno dopadnout ještě mnohem hůř, takhle jsme klesli jen o jedno místo.“

Po třicetiminutovém servisu dali mechanici Citroën číslo 2 dohromady pro poslední část Power Stage. Loeb si na ní připsal další body navíc třetím nejrychlejším časem.

Loeb: Cíl? Velká úleva

Francouzský pilot připustil, že jeho 64 titul byl jedním z nejobtížněji získaných v jeho dlouhé kariéře. „Je to skvělé vítězství, zvláště když jsme ho získali bez nějaké speciální strategie. Hned na začátku jsme nabrali veliký handicap, když jsme byli první, kdo šel na trať. Zvládli jsme ale i tak získat malý náskok, který jsme si udrželi po celou dobu. Ale aby se to povedlo, museli jsme velmi tvrdě bojovat. V autě jsem se cítil velice dobře, což mi umožnilo jet nadoraz. Bylo to velice obtížné v některých momentech, a tak jsme cítili na konci rally opravdu velkou úlevu.“

Banzet: Mimořádný výkon Loeba

Ogier udržel čtvrté místo a tím i důležité body pro oba šampionáty: „Sice jsme nesplnili náš cíl – být na stupních vítězů, ale čtvrté místo není špatný výsledek. Na rozdíl od jiných pilotů jsem neměl s touto rally žádné zkušenosti. Sébastien Loeb zajel mimořádnou rally. Vyhrát tady s tím, že musíte po všechny tři dny vyrážet na trať jako první, to je mimořádný výkon,“ hodnotil Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. „Sébastien Ogier sice neměl moc štěstí, ale získal cenné body. Rád bych vyzdvihl vysoký profesionalismus celého týmu, jeho spolupráci a nadšení.“

P.Solberg: První letošní stupně

Petter Solberg a Chris Patterson zajeli třetí místo. Jejich Citroën DS3 WRC v barvách Petter Solberg World Rally Teamu a připravovaný prostřednictvím Citroen Racing Technologies, dovedl mistra světa z roku 2003 poprvé v této sezoně na stupně vítězů. Petter Solberg tak konečně mohl konkrétními výkony a výsledky podložit svá slova o konkurenceschopnosti. „Tyto stupně vítězů jsou veledůležité pro můj tým, mé partnery a samozřejmě i pro mě osobně. I když jsem cítil, že bych mohl konečně vyhrát, měli jsme ale drobné problémy, které nás zbrzdily na začátku rally. Tento výsledek pro mě představuje příslib pro další starty.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 2 : Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 3: Sébastien Loeb a Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 4: Loeb – RZ 5 Hirvonen – RZ 6 6 a 7: Loeb – RZ 8: Hirvonen.
  • 2. etapa – RZ 9 až 11: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 12: Ogier – RZ 13 a 14 : Latvala.
  • 3. etapa – RZ 15 a 16: Latvala – RZ 17: P. Solberg – RZ 18: Hirvonen.

Nejlepší časy celkem:

Latvala, 7 – Hirvonen, 4 – Loeb, 4 – Solberg, 2 – Ogier, 2.

Vedení v soutěži:

RZ 1: P. Solberg – RZ 2 a 3: Hirvonen – RZ 4 až 18: Loeb.

Konečné pořadí Rally Itálie:

  • 1. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 3:45:40.9 hod.
  • 2. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11.2 s
  • 3. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +23.8 s
  • 4. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +1:31.5 min.
  • 5. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +2:42,6
  • 6. D. Sordo / C. del Barrio Barri Mini John Cooper Works WRC +3:27.6
  • 7. O. Tanak / K. Sikk Ford Fiesta S2000 +7:10.9
  • 8. J. Hanninen / M. Markkula Škoda Fabia S2000 +7: 37.6
  • 9. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:00.4
  • 10. N. Al Attiyah / G. Bernacchini Ford Fiesta S2000 +12:33.8

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...