Pouze Dani Sordo a Carlos del Barrio dotáhli své snažení do konce a dojeli v celkové klasifikaci na čtvrtém místě.
Devátý v celkovém pořadí a vítěz kategorie WRC2 Robert Kubica vybojoval své vůbec první body ve WRC.
Khalid Al – Qassimi otevřel svůj bodový účet 2013 postavením na chvostu nejlepší desítky.
Hirvonen – nejdřív radost, pak šok
Na kilometry byla druhá etapa podobná té zahajovací, zahrnovala čtyři rychlostní zkoušky, které se jely dvakrát. Po opuštění přístavu v Olbii přesně v sedm ráno zamířily posádky na sardinský venkov pod dohledem mraků. Do druhého dne skvěle odstartoval Mikko Hirvonen, který na rychlostní zkoušce číslo 9 (Monte Olia 1) si připsal svůj už 250. nejlepší čas v kariéře WRC. Bohužel Finova radost netrvala dlouho, musel totiž odstoupit hned v následující rychlostní zkoušce.
„Na začátku rychlostní zkoušky Terranova asi po kilometru přišla levotočivá vlásenka, do které jsem začal pozdě brzdit. Auto se sesulo mimo trať do hlubokého příkopu. Nebylo to vůbec daleko, jediný metr od silnice! Dokonce nám pomáhali diváci s převrácením auta zpátky na cestu. Bylo to hodně frustrující, protože auto nevypadalo vůbec poškozené. Jsem hodně zklamaný, byla to moje chyba, do té doby jelo auto naprosto skvěle. Tým za celý týden odvedl obrovský kus práce a my jsme mířili za druhým místem v cíli.“
Sordo – soustředit se na druhou polovinu
Dani Sordo se tak dostal na třetí místo, byť za daných okolností z toho velkou radost neměl. Na otočce na Monti di Ala (RZ 11) ztratil Španěl dvacet sekund a v klasifikaci se propadl. „Podmínky byly hodně obtížné. Já jsem se přehnal přes hřeben moc rychle ještě před vlásenkou. Motor se zastavil a já měl problém znovu nastartovat. Latvala příliš neztrácel, tak se dostal přede mě. Pak jsem byl pod silným tlakem Mikkelsena a musel jsem zabojovat o udržení pozice.“
Citroën Racing situaci se svými auty zvládl také s využitím dvou náhradních pneumatik pro odpolední část. Daniho soupeř pak trať opustil na RZ 14. Pilot DS3 WRC s číslem 3 měl jasný cíl až do konce.
„Jsem rád, že jsem se vyhnul dalším chybám, zvláště na tak těžké trati. Dělali jsme, co jsme mohli, což nám vyneslo body pro tým. Nesmíme se vzdávat. Musíme se teď soustředit na přípravy na bezchybný průběh druhé poloviny sezony.“
Khalid Al – Qassimi a Scott Martin měli radost, když DS3 WRC dovedli na desáté pozici a přidali další bod pro Abu Dhabi Total World Rally Team. Pilot z Emirátů tak získal premiérový bod v roce 2013.
„Nejvíc mě těší, že jsem dojel až do cíle bez větších chyb. Po Acropolis Rally jsem si chtěl spravit náladu a získat zpět sebevědomí. Svůj cíl jsem splnil.“
Matton – smíšené pocity
„I když z posledních rally jsem mohl mít dobré pocity, z této mám smíšené,“ hodnotí Yves Matton, stájový šéf Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu. „Nehledě na výsledky našich továrních posádek, největší radost mi udělal Robert Kubica se svým vyzrálým výkonem. Jeho druhé vítězství ve WRC2 po sobě ukazuje, že má všechny předpoklady k tomu, aby uspěl mezi piloty rally ještě víc. Proto s ním budeme dál spolupracovat, aby toho dosáhl.“
Robert Kubica si zvyká na vítězství
Robert Kubica pokračuje v úspěšném debutu v mistrovství světa. Ve svém Citroënu DS3 RRC tento Polák zaznamenal druhé vítězství ve WRC2 na Rally Sardinie. Šestý v Portugalsku, pak už vítězný na Acropolis Rally, na Sardinii opět nechal všechny soupeře za zády.
Musel čelit mnohem silnější konkurenci než v Řecku, přesto dokázal vyhrát i přes nedostatek zkušeností. V pátek ráno pilot DS3 RRC vystartoval nejen k vítězství v první rychlostní zkoušce, ale hlavně udivoval zajetými časy, vždyť na kilometru dával největším soupeřům sekundu!
Po dalším vítězství na RZ 2 měl menší problémy, když po slabším nárazu poškodil zadní část auta. Nicméně se vše stihlo opravit ve vzdáleném servisu v Sassari a udržel si padesátisekundový náskok. Pro odpolední jízdy Robert a jeho spolujezdec Maciek Baran stavěli na zkušenostech z prvních průjezdů. Byl prostě nepřekonatelný, vždyť zvýšili náskok skoro na dvě minuty! Robert ale musel několikrát zpomalit, neboť na Gallura testu byla horší viditelnost a hodně prachu od auta jedoucího před ním.
Ve druhém kole už za soumraku se ještě zlepšil o minutu navzdory problémům s rádiem. V porovnání s prvním dnem byl druhý den pro Poláka snadnější. Nečekalo už ho díky výhodnější startovní pozici tolik prachu. Bezchybný výkon korunoval osmi vítězstvími z osmi možných. V cíli porazil Abdulazize Al-Kuwariho o 4:17 minuty.
„Samozřejmě jsem rád, že jsem opět vyhrál, navíc na rally, která je úplně jiná než v Řecku. Moje zkušenost s DS3 RRC roste s každým dnem v tomto autě stráveným. Mám dobrý pocit z pilotování, ale také z přizpůsobení se povrchu a chování auta na něm. Ani nám se během soutěže nevyhnuly problémy zapříčiněné specifickým štěrkem a množstvím prachu. Byla to dobrá škola pilotování v takových podmínkách, jaké byly tady, ale já si je moc neužil kvůli neustálému nebezpečí.“
Robert Kubica je nyní čtvrtý průběžně ve WRC2 šampionátu s 58 body ze tří rally. S průměrem 18 získaných bodů na každou rally, kterou odjel, může pomýšlet i na titul.
Robert ale tak vysoko nemíří: „Můj hlavní cíl je ještě více se dozvědět o řízení na této úrovni. Samozřejmě se nebudu zlobit, kdybych zajel ještě lepší výsledky. Ale hlavně mám největší radost z toho, jak se zlepšuju.“
Robert Kubica a Maciek Baran budou pokračovat v programu na legendární Rally Finsko, dalším kole WRC:
„Je to další velká výzva pro mě. Těším se tam, vždyť je to jedna z nejslavnějších rally. K závodění na této úrovni člověk potřebuje hodně zkušeností, na rally tisíců jezer ale ještě mnohem víc.“
Konečné pořadí Rally Itálie Sardinie:
1. | S. OGIER | 0.0 |
2. | T. NEUVILLE | +1:16.8 |
3. | J. LATVALA | +1:48.0 |
4. | D. SORDO | +3:19.2 |
5. | M. PROKOP | +8:34.1 |
6. | E. EVANS | +11:51.8 |
7. | M. KOSCIUSZKO | +11:52.7 |
8. | M. OSTBERG | +13:21.5 |
9. | R. KUBICA WRC2 | +16:47.6 |
10. | K. AL QASSIMI | +17:19.9 |
2013 FIA mistrovství světa – pořadí pilotů:
1. | S. OGIER | 154 |
2. | J. LATVALA | 90 |
3. | T. NEUVILLE | 70 |
4. | S. LOEB | 68 |
5. | M. HIRVONEN | 61 |
6. | D. SORDO | 59 |
7. | M. OSTBERG | 50 |
8. | M. PROKOP | 37 |
9. | E. NOVIKOV | 31 |
10. | N. AL-ATTIYAH | 30 |
2013 FIA mistrovství světa – Pohár konstruktérů:
1. | Volkswagen Motorsport | 220 |
2. | Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team | 174 |
3. | Qatar World Rally Team | 89 |
4. | Qatar M-Sport World Rally Team | 89 |
5. | Jipocar Czech National Team | 39 |
6. | Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team | 33 |
7. | Volkswagen Motorsport 2 | 26 |
8. | Lotos WRC Team | 20 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií