Citroen na Wales Rally GB (13. – 17. listopadu 2013)

Kubica v týmu s Hirvonenem a Sordem

Po krátkém porušení letitých zásad se Španělskem minulý rok, se World Rally Championship pro své finále opět vrací do tradičního domova – do Walesu. Vzhledem k tomu, že o obou titulech už je rozhodnuto, mohou všichni startující bojovat bez zábran.  To platí i pro posádky Citroën Total Abu Dhabi WRT.

Pro dvojice Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen a Dani Sordo/Carlos del Barrio je hlavním přáním dojet do cíle.   Zcela novou příležitostí ale bude finálová soutěž při prvním startu s DS3 WRC v barvách Abu Dhabi Citroën Total WRT pro Roberta Kubicu a Michela Ferrara.

Po několika posledních letech opouští soutěž své tradiční základny Cardiff a pak Builth Wells, aby se pro letošek přestěhovala na sever země. Nyní je tedy sídlem rally Deeside nedaleko Liverpoolu, kde se britská soutěž může pochlubit novými tratěmi. Ty jsou namíchané z tratí využívaných pro rychlostní zkoušky posledních let, ale i z těch, které se nepoužily od roku 1990. Piloti budou muset v lesích Walesu prokázat dostatek vytrvalosti a šetrnosti k technice, neboť možnosti servisu jsou v letošním ročníku značně omezené. RallyWales by mohla mít opět punc mimořádnosti, pokud do hry vstoupí nevyzpytatelné počasí, které může být velice nepříznivé.

Dosáhne Hirvonen na 3. příčku?

Mikko Hirvonen startoval ve Walesu už desetkrát, navíc tu v roce 2007 vyhrál, což z něho dělá jednoho z favoritů soutěže.  Mikko je zatím aktuálně čtvrtý v celkovém pořadí šampionátu, ale pokud se vejde mezi nejlepší i tentokrát, pak by se mohl posunout i na třetí příčku. K tomu se vyjádřil:

„Pětkrát jsem letos dojel na stupních vítězů, a tak bych velmi rád zakončil sezonu vítězstvím. Je to obtížná rally, ale já mám rád extrémně rychlé tratě. Pro pilota je to zážitek, i když musíte být neustále ve střehu a vyvarovat se chyb. V tomto ročním čase se nám může přihodit co do počasí opravdu to nejhorší za celý rok, od mlhy a deště až po možný mráz po ránu. To vytváří naprosto nevyzpytatelné situace, takže člověk musí plně respektovat podmínky na trati.“

Aktuálně pátý Dani Sordo má motivaci uspět v kvalifikaci a zakončit sezonu co nejvýše.

„Popravdě řečeno, není to můj oblíbený povrch. Mám sice rád šotolinu, ale když je stejnorodá. Ve Walesu nás ale obvykle čeká trať, která je hodně blátivá. Ale nehodlám jet opatrně, můj cíl je jasný – zkusit zajet co nejlepší výsledek.  Dokázal jsem to už ve Španělsku, kde jsem se vypořádal s kluzkými podmínkami. Je to ovšem případ všech šotolinových povrchů, když musíte v kvalifikaci zajet co nejlepší čas a mít tak možnost výběru optimální startovní pozice pro první den.“

Robert Kubica

Po pěti vítězných soutěžích si zajistil titul v kategorii WRC 2 už po Rally Španělsko. Jako odměnu za své výkony v první sezoně v mezinárodním rally sportu si vysloužil „povýšení“ do Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu. Soutěž pojede s DS3 WRC s číslem 10 a hodlá této příležitosti využít k dalšímu učení a získávání zkušeností na nejvyšší soutěžácké úrovni.

 Tři otázky pro Roberta Kubicu, který startuje s novým spolujezdcem

Po sezoně, kterou jste strávil za volantem DS3 RRC a také startech na jiných vozech specifikace WRC, vás čeká debut na DS3 WRC. Můžete se s touto zkušeností cítit na Rally Wales uvolněně?

„Určitě je obtížné srovnávat podniky, na kterých už jsem jel, s Wales Rally GB!  Bude to moje premiéra na šotolině na voze nejvyšší kategorie. Je toho hodně přede mnou, abych se seznámil se vším: s rychlostními zkouškami, týmem, ale hlavně mým spolujezdcem. Je to najednou spousta nových věcí, ale těším se na tyhle nové příležitosti.“

Po celý rok jste jezdil s Polákem Maciekem Baranem, a nyní budete spolupracovat s Italem Michelem Ferrarou.  Dá se jen tak „přepnout“ z jednoho jazyka na jiný?

„Nechci zabíhat do detailů, ale Maciek mi řekl, že chce skončit po Rally Španělsko. Nechci nikoho nutit, aby se mnou jezdil, a tak jsem zvolil tu nejlepší alternativu pro tuhle finálovou rally sezony. Michel nemá víc zkušeností než já, ale má velkou motivaci dobře pracovat společně. I když jsem v mládí mluvil italsky, nebude snadné přepnout mezi jazyky, zvláště poté, co jsem udělal rozsáhlé změny v mých rychlostních poznámkách pro tuto sezonu. Budeme to muset všechno zvládnout, jak nejlépe budeme umět!“

V první desítce celkového hodnocení jste skončil pětkrát na „menším“ voze RRC.  Co byste považoval za dobrý výsledek nyní?

„Bylo by skvělé opět skončit na bodované příčce, ale nedávám si žádné přesné cíle. Můj hlavní cíl je zlepšovat se a získávat další zkušenosti ve WRC. Každá rally v programu mistrovství světa má svá specifika. Ve Walesu, jak vím, mohou extrémně rychlé cesty za přispění počasí udělat ze soutěže velice obtížný podnik, zvláště pro nezkušeného pilota.“

Více na oficiálním internetu rally:

www.walesrallygb.com

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...