Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen dojeli na druhém voze Total Abu Dhabí WRT šestí, zatímco Dani Sordo a Carlos del Barrio obsadili devátou pozici.
Pohodlný náskok mistra světa
Bez možnosti servisní podpory zavedl program třetího dne posádky na nejslavnější rychlostní zkoušky Rally Argentina: Mina Clavero/Giulio Cesare a El Condor/Copina, které se odjely dvakrát. Prémiové body se rozdávaly za druhé průjezdy na El Condor, která byla současně Power Stage.
Posádky Citroën Racing vyrážely z Villa Carlos Paz na rychlostní zkoušky posledního dne na pneumatikách Michelin Latitude s měkkou směsí. Díky pohodlnému náskoku na druhého v pořadí Sébastiena Ogiera si mohl vedoucí Sébastien Loeb leccos dovolit i v pasážích s hrubým a nahrnutým šotolinovým povrchem. Co víc, dokonce se mu podařilo náskok ještě vylepšit. Devítinásobný světový šampión WRC Loeb najel takřka minutu na Ogiera, nicméně v cíli byl poněkud naměkko. Uvědomil si totiž, že vzhledem k jeho omezenému programu v rally by se mohlo jednat o jeho vůbec poslední vítězství na šotolině v kariéře.
Loeb: Rád jsem pomohl týmu
„Je to nádherně neuvěřitelné vyhrát Rally Argentina poosmé v řadě, navíc před tolika vášnivými fanoušky,“ uvedl po vítězném příjezdu do Villa Carlos Paz Loeb. „Vítězství sice nebylo to nejpodstatnější, co jsem si předsevzal, ale vtáhlo mě to, když jsem viděl, jak tady mohu být rychlý. Ogier byl také rychlý, ale já o trochu víc a navíc konzistentně. Jsem rád, že jsem tu vyhrál také pro tým: opravdu si to zaslouží.“
Hirvonen: Bod za Power Stage
Poněkud osamocený v celkovém pořadí, Mikko Hirvonen, chtěl být rychlejší. Jeho výkon ho aspoň dovedl k prémiovému bodu na Power Stage. A šestá příčka v pořadí pilotů umožnila Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu připsat si do Poháru konstruktérů naprosto shodný bodový zisk jako jeho hlavní soupeř. „Byl to skvělý den se sluncem, spoustou fanoušků a nádhernými rychlostními zkouškami. Pilotování jsem si hodně užil. Měl jsem dobrou rychlost, auto bylo perfektní, takže dosahovat příznivých časů nebylo zase tak obtížné.“
Sordo: Hlavně dojet do cíle!
Dani Sordo vyrážel do závěrečné etapy z desáté pozice a byl to on, kdo patřil k nejiniciativnějším jezdcům pole. I když startoval z druhé pozice, dokázal španělský pilot předjet Andrease Mikkelsena a Martina Prokopa na dvou po sobě následujících rychlostních zkouškách. Ale problémy s převodovkou vrátily Sorda zpět za Nora. „Na časy jsem se moc neohlížel, měl jsem před sebou hlavní vidinu – dojet s autem do cíle,“ komentoval výkon pilot Abu Dhabi Citroën Total WRT. „Měl jsem příležitost si vylepšit svoje pilotování zejména v pomalejších pasážích.“
Matton : Loeb – hlavní část vítězství
Potěšený druhý vítězstvím v sezoně (po Rally Monte Carlo), komentoval stájový šéf Yves Matton výsledky svého týmu: „Prvořadé je, že tato rally potvrdila vzestup výkonů DS3 WRC,“ zdůraznil sportovní ředitel Citroën Racing Teamu.
„Od Rally Mexiko jsme udělali velký kus práce a ta byla odměněna vítězstvím. Ovšem zřejmě nejdůležitější částí vítězství je sám Séb. Byl to on, kdo předvedl brilantní výkon navzdory tomu, že vynechal několik posledních soutěží. Ale nesmím zapomenout ani na další dva naše piloty: Dani v Portugalsku, a nyní i Mikko v Argentině ukázali, že mohou být ve hře o vítězství. Oba ale ještě postrádají vyrovnanost výkonů k tomu, aby dobrou formu proměnili v odpovídající výsledky. A na tom chceme všichni zapracovat.“
Konečné pořadí Rally Argentina
1. | Sébastien Loeb | Citroen DS3 WRC | 4:35:56,7 |
2. | Sébastien Ogier | Volkswagen Polo R WRC | +55,0 |
3. | Jari-Mati Latvala | Volkswagen Polo R WRC | +2:00,8 |
4. | Jevgenij Novikov | Ford Fiesta RS WRC | +2:36,7 |
5. | Thierry Neuville | Ford Fiesta RS WRC | +4:40,5 |
6. | Mikko Hirvonen | Citroen DS3 WRC | +6:23,9 |
7. | Mads Ostberg | Ford Fiesta RS WRC | +11:02,2 |
8. | Andreas Mikkelsen | Volkswagen Polo R WRC | +13:22,1 |
9. | Dani Sordo | Citroen DS3 WRC | +13:22,3 |
10. | Martin Prokop | Ford Fiesta RS WRC | +14:07,6 |
Mistrovství světa WRC 2013 – pořadí pilotů
1 | S. Ogier | 122 |
2 | S. Loeb | 68 |
3 | M. Hirvonen | 57 |
4 | JM. Latvala | 49 |
5 | M. Ostberg | 38 |
6 | T. Neuville | 35 |
7 | D. Sordo | 29 |
8 | E. Novikov | 27 |
9 | M. Prokop | 21 |
10 | N. Al-Attiyah | 20 |
11 | A. Mikkelsen | 12 |
12 | B. Bouffier | 10 |
13 | J. Hänninen | 8 |
Mistrovství světa WRC 2013 – Pohár konstruktérů
1 | Volkswagen Motorsport | 154 |
2 | Citroën Total Abu Dhabi WRT | 140 |
3 | Qatar M-Sport WRT | 73 |
4 | Qatar WRT | 46 |
5 | Abu Dhabi Citroën Total WRT | 29 |
6 | Jipocar Czech National Team | 23 |
7 | Volkswagen Motorsport II | 14 |
8 | Lotos WRC Team | 12 |
Značka Citroën
– byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas