Úřadující dvojnásobný světový šampión Loeb tak mj. prodlužuje svou další úchvatnou sérií – v letošním seriálu mistrovství světa lídr týmu Kronos Total Citroën WRT už podesáté v řadě z deseti odjetých podniků stanul na jednom ze dvou nejvyšších stupňů vítězů.
„Nebudu zakrývat, že jsem chtěl ve Finsku zvítězit, ale plány prostě nevycházely tak, jak jsem si představoval,“ řekl Séb, který byl nadšeně uvítán v závěrečném servisu. „I když není ostudou podlehnout Marcusovi na jeho domácí půdě, přesto se cítím poněkud zklamaný. Co si budu z této soutěže pamatovat? Především skutečnost, že Xsara udělala další krok kupředu díky práci vývojového týmu Citroën Sport. Vůz je teď odolnější a řídí se přesněji. Hodně mi to zvedlo sebevědomí. K Marcusovi jsme tentokrát měli docela blízko. Díky našemu útoku a bezproblémové jízdě jsme ho dokonce poprvé porazili na finské kultovní zkoušce Ouninpohja. Teď už víme, že by to bylo možné a jak rychle musíme jet, abychom nechali Marcuse za zády. Z pohledu mistrovství světa, po Německu a Finsku vzrostl náš náskok v individuálním hodnocení o další dva body. To je samozřejmě dobrá zpráva, můžeme si na naší cestě odškrtnout další dvě soutěže. Dík patří také Danimu Sordovi, který se mezi mě a Marcuse vklínil právě v Německu.“
Konečné pořadí Neste Oil Rally Finland:
- 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 2:52:50,3
- 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 1:06,7
- 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:34,5
- 4. H. Solberg/C. Menkerud (Peugeot 307) + 3:57,8
- 5. G. Galli/G. Bernacchini (Peugeot 307) + 5:39,9
- 6. J. Tuohino/M. Markkula (Citroën Xsara) + 6:05
- 7. J. Välimäki/J. Kalliolepo (Mitsubishi Lancer) + 6:55,4
- 8. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 10:15
- 9. M. Stohl/I. Minor (Peugeot 307) + 13:28
- 10. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 14:47,4 …
Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:
- 1. Kronos Total Citroën WRT – 122 bodů
- 2. BP Ford WRT – 107
- 3. Subaru WRT – 65
- 4. OMV Peugeot Norway – 50
- 5. Stobart VK/M-Sport Ford RT – 24
- 6. Red Bull-Škoda – 22
.
Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:
1. S. Loeb (F) 92 – 2. M. Grönholm (FIN) 61 – 3. D. Sordo (E) 41 – 4. M. Hirvonen (FIN) 27 – 5. M. Stohl (A) 24 – 6. P. Solberg (N) 20 – 7. T. Gardemeister (FIN) 16 – 8. H. Solberg (N) 16 – 9. G. Galli (I) 15 – 10. X. Pons (E) 11 – 11. A. Bengué (F) 9 – 12. Ch. Atkinson (AUS) 9 – 13. J. Kopecký (CZ) 7 – 14. D. Carlsson (S) 6 – 15. S. Sarrazin (F) 6 – 16. J. Välimäki (FIN) 6 – 17. Th. Radström (S) 4 – 18. F. Duval (B) 4 – 19. G. MacHale (IRL) 3 – 20. J. Tuohino (FIN) 3 – 21. A. Aigner (A) 3 – 22. K. Katajamäki (FIN) 3 – 23. K. Sohlberg (FIN) 3 – 24. M. Wilson (GB) 1.
Marcus Van Dalen, týmový šéf Kronos Racing: „Naše velkolepá série výsledků pokračuje. Díky konkurenceschopnosti a spolehlivosti spojení Sebastien-Daniel-Kronos-Xsara si už od Acropolis Rally udržujeme stejný odstup od našich největších soupeřů. Další velmi pozitivní skutečností je rychlost, s jakou se Dani Sordo přizpůsobil zdejším tratím, které patří bezpochyby mezi nejnáročnější v celém šampionátu. Bohužel mu nebylo dáno, aby dojel až do cíle. Podobně se vedlo Xevi Ponsovi, který musel ze soutěže také předčasně odstoupit. Oba jezdci se stali oběťmi vlastní nezkušenosti, byli v roli kořisti a nechali se chytit do pastí, ve kterých často uvíznou i domácí borci. Je mi jasné, že se Dani a Xevi při tomto dobrodružství leccos naučili. V budoucnu jim to bude určitě užitečné. Oba stále mají moji plnou důvěru a jsem velmi potěšen tím, jak jim celý tým jednoznačně vyjádřil svoji podporu.“
A jak oba zmínění jezdci popsali své „příhody“ ve druhé etapě, shodou okolností pro oba na 11. rychlostní zkoušce? Xavier Pons: „V pravotočivé zatáčce za horizontem jsem najednou viděl, že kloužeme mimo trať. Pak jsme najeli na kámen, který nás nadhodil a už jsme se kouleli.“
Daniel Sordo: „V pravotočivé zatáčce přes horizont jsem po skoku přistál příliš bokem. Vyneslo nás to mimo trať, kde byl mírný sráz. A aby toho nebylo málo, z toho příkopu už jsme se nedostali.“
Problémům se v sobotní etapě nevyhnul ani Loeb: „Na RZ 12 byl uvnitř zatáčky, kterou jsem měl označenou jako smyčku, velký kámen a my jsme na něj najeli a vyhodilo nás to do vzduchu. Kolo bylo tak zničené, že ani nemohl zafungovat mousse systém, takže jsme dojeli na prázdné pneumatice. Na ten kámen najela spousta dalších jezdců, včetně Marcuse. Jezdí touhle zatáčkou od roku 1989 a nikdy si ho nevšiml. Tak si myslím, že každým rokem si ty zatáčky zkracujeme více a více. Tuhle už si takhle nezkrátíme nikdy! Pak už jsme se soustředili na uhájení druhé pozice.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií