Celková délka 47. ročníku Korsické rallye je 972 km, z toho je 397 km měřených.
V lichých letech se posádkám na vozech Citroën při Korsické rallye obvykle daří. Tradici by piloti z Versaille neradi porušili ani v nadcházejícím 47. ročníku „Tour de Corse“, francouzského dílu seriálu mistrovství světa WRC. Tentokrát ale xsary WRC jedou v jasné pozici favoritů. To výsledky posledních asfaltových soutěží stavějí tým Citroën Sport do zcela jiného světla, než tomu bylo v úvodu oficiálního premiérového ročníku světového šampionátu s kompletní účastí značky.
Tradici vítězství Citroënu na Korsice započal slavný model DS 19 v létech 1961 a 1963, pokračovala v devadesátých letech díky vozu Xsara kit car až po zatím poslední vítězství Citroënu v roce 2001 díky španělskému pilotovi Purasovi.
Velký favorit nasazuje do finišujícího seriálu mistrovství světa opět čtveřici vozů Xsara WRC a tradiční posádky: Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti, Colin McRae – Derek Ringer a stejně jako na německé a italské rallye v barvách soukromého týmu Piedrafita Sport pojede dvojice Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni.
Tým Citroën zvolil osvědčený model přípravy na asfaltové soutěže, tradičně se tak jezdci připravovali v Itálii a Katalánsku.
Centrem soutěže je oblast Ajaccio – Campo dell´ Oro. Pořadatelé ovšem proti minulosti „oprášili“ řadu staronových úseků a pasáží, takže ani ti nejzkušenější jezdci nemají z čeho vycházet. Některé úseky se nejely řadu let. Jak podotýká Philippe Bugalski, jeden z nejzkušenějších pilotů, jedná se o 70 „neznámých“ kilometrů. On i ostatní jezdci ovšem upozorňují, že v polovině října bývají podmínky na Korsice nevyzpytatelné. Tratě se rychle mění a vlhnou, aby mnohdy stejně rychle oschly. Sázka do loterie. Takové je nejčastější označení možného průběhu soutěže.
Stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin se brání absolutní roli favorita. Stejně tak tvrzení, zda tým tzv. nehoní dva zajíce najednou – tedy útok na individuální titul v mistrovství jezdců a zároveň i dobré postavení pro finiš v Poháru konstruktérů, resp. mistrovství světa značek. „Každý od nás čeká zase body. Přítomnost všech čtyř našich vozů mezi nejlepší osmičkou na italské rallye nás samozřejmě posunuje mezi favority. Beru to ale jako důkaz o naprosté profesionalitě celého týmu, všech jeho složek, od mechaniků až po piloty. Právě to je naše největší zbraň. A dva zajíci najednou? Když budou Sébastien a Carlos sbírat další body, automaticky přece přibudou na konto značky. To se přece nevylučuje. Na Korsiku jedeme oživit náš triumf z roku 2001 a navázat na slavnou tradici.“
Carlos Sainz už se po zdravotních problémech při Rallye Sanremo dal do pořádku. „Může za to rotoped v bytě, na kterém jsem nabíral kondici. Zdejší podnik miluji, i když teď už je trochu jiný než kdysi. A jestli já a nebo Sébastien? Pro mě je favoritem on. Jednoznačně.“
Sébastien Loeb je nejčastěji označován za možného vítěze korsického podniku. Vyhrál už tři rallye s asfaltovým povrchem a na Korsice se jede právě na asfaltu. „Počtvrté? Výsledky tomu napovídají. Ale pozor, na vodě může být všechno jinak! Tři předchozí vítězství mi nic nepomohou. Náš stájový šéf nám neustále zdůrazňuje, že šampionát ještě nekončí, že zbývají ještě tři soutěže.“
Colin McRae je pro vedení týmu v karetní roli žolíka, zkušeného trumfu, který může všechny přebít. On sám však hodlá dát všechny síly pro úspěch kolektivu a podpořit své dva kolegy, kteří jsou na tom v klasifikaci WRC mnohem lépe než on. „Létající Skot“ má Korsiku mezi svými nejzamilovanějšími soutěžemi, totéž tvrdí také Philippe Bugalski.
Rallye Korsika ve zkratce
- Servisní zóna je situována na letiště Campo dell’Oro.
- První etapa (pátek 17. října od 9 do 17 hodin) je dlouhá 283,03 km, obsahuje 6 rychlostních zkoušek v délce 95,30 km.
- Druhá etapa (sobota 18. října od 7.15 do 19.30 hodin) čítá 447,80 km v 6 speciálních testech (190 km měřených).
- Třetí etapa (neděle 19. října od 7 do 14.20 hodin) měří 240,92 km, z toho 112,10 km měřených.
Bilance jezdců Citroën
- Colin McRae 9 startů: 2002 (vypadl), 2001 (11.), 2000 (vypadl), 1999 (4.), 1998 (1.), 1997 (1.), 1995 (5.), 1994 (vypadl), 1993 (5.).
- Sébastien Loeb debutoval na Korsice na voze Saxo Kit car (1999/19., 1. ve třídě A6). V roce 2000 skončil 9. na xsaře WRC, v roce 2001 startoval mezi juniory na voze Saxo v divizi Super 1600.
- Carlos Sainz startoval už 15 krát: 2002 (6.), 2001 (vypadl), 2000 (3.), 1999 (3.), 1998 (8.), 1997 (2.), 1995 (4.), 1994 (2.), 1993 (4.), 1992 (4.), 1991 (1.), 1990 (2.), 1989 (vypadl), 1988 (5.), 1987 (7.).
- Philippe Bugalski má na kontě 12 účastí: 2002 (Xsara WRC, 4.), 2001 (Xsara WRC, vypadl), 2000 (Saxo KC, 16. a 1. v A6), 1999 (Xsara KC, 1.), 1998 (Xsara KC, vypadl), 1997 (6.), 1996 (1.), 1995 (9.), 1994 (vypadl), 1992 (3.), 1991 (8.), 1988 (vypadl).
- Citroën vyhrál “Tour de Corse” čtyřikrát: 2001 (Puras/Marti, Xsara WRC), 1999 (Bugalski-Chiaroni, Xsara kit-car), 1963 (Trautmann/Chabert, DS19), 1961 (Trautmann/Ogier, DS19).
Tradiční „shakedown“ proběhl včera ve čtvrtek 16. října od 8 do 12 hodin na úseku „Capo di Feno-St Antoine“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií