Citroën na Acropolis Rally míří vysoko

Řecká Acropolis rallye (12. – 14. června 2009) otevírá druhou polovinu sezony mistrovství světa FIA 2009.

Po pěti letošních vítězných úvodních kolech Citroën Total World Rally Team, jeho vozy C4 WRC, stejně jako Sébastien Loeb a Daniel Elena touží navázat na vítěznou nit právě na extrémně náročné řecké rally. Dani Sordo a Marc Marti, týmoví kolegové, by rovněž rádi dobyli stupně vítězů.

Pozor na pneumatiky!

Po dlouhých letech, kdy byla Acropolis rally spojována s Aténami, vybrali pro letošní, 56. Ročník, pořadatelé nové centrum. Servisní park bude v Loutraki, velice blízko Korintského průplavu. Také proto mohli pořadatelé zařadit do programu soutěže některé rychlostní zkoušky, které po mnoho let „spaly“. Řecký terén je velice náročný a na auta klade vysoké nároky. Kdo chce vyhrát, musí nalézt správnou kombinaci rychlosti a ohleduplnosti k technice.

Sébastien Loeb v Řecku vyhrál v letech 2005 a 2008, takže dobře ví, co je potřeba pro vítězství udělat. V loňském ročníku položil základ úspěchu tím, že se mu vyhýbala proražení pneumatik.

„Někdy je nutné neváhat a přenést se přes tvrdé části tratě a nic nepoškodit a nepíchnout. Náš C4 WRC a pneumatiky Pirelli Scorpion jsou velmi odolné, ale nezapomínejme, že mluvíme o velmi extrémních podmínkách, zvláště je-li horké počasí,“ říká pilot Citroënu.

Netaktizovat, vyhrát!

Sébastien Loeb letos vyhrál pět ze šesti podniků a v Řecku by rád zaútočil na svůj v pořadí již 53. triumf ve WRC.

„Náš sedmnáctibodový náskok v čele šampionátu by mohl svádět k tomu, abychom si vedení už jen udržovali. Ale já chci jako vždy vyhrát. Jak jsme viděli na Sardinii, nic není nemožné a nemůžeme si dovolit polevit. Očekávám, že to budeme mít těžké, zvláště ze strany našich soupeřů, kterým se v Řecku daří.“

Dani Sordo dojel loni v Řecku pátý, když ho o lepší umístění připravil několikerý defekt pneumatiky. Tentokrát ale španělský pilot doufá, že by mohl těžit ze svých zkušeností a vybojovat lepší výsledek než před rokem.

„Bude to určitě zajímavá soutěž, když je zařazeno několik nových rychlostních zkoušek. Acropolis je rally, kterou mám rád a věřím, že bych mohl být mezi nejlepšími. Loni jsme neměli štěstí, nicméně jsme viděli, že můžeme držet krok s nejlepšími. Proto musíme tentokrát jet co nejlépe. Můj cíl je stejný jako pokaždé – získat pro Citroën tolik bodů, kolik jen bude možné a pomoci Citroënu udržet vedení v Poháru konstruktérů. A když to půjde, rád bych se vrátil na druhé místo v pořadí mistrovství světa pilotů místo Mikko Hirvonena.“

Otázky pro Sébastiena Loeba

Minulý týden jste z rukou prezidenta Sarkozyho obdržel Řád čestné legie. Co vám prezident řekl?

„Vícekrát mi řekl, že je potěšen, že mi může předat ocenění osobně. A já věřím, že to myslel upřímně. Nestává se každý den, že jste pozvání do Elysejského paláce, zvláště když máte převzít medaili. Také samotný obřad byl velice příjemný a uvolněný. Je to veliká odměna pro motoristický sport a rally obzvlášť.“

Zpátky k Sardinii, změnil byste něco, kdyby to šlo?

„Samozřejmě – vyhrát tu soutěž!“

Vyhrál jste Acropolis loni díky skvělému managementu pneumatik. Jaké je vaše tajemství?

„Je pravda, že loňský výsledek byl právě díky tomuto managementu. Nebylo by jinak možné odjet celou rally plnou rychlostí. Včas jsem si uvědomil, že při tomto tempu by naše pneumatiky nemohly vydržet na dlouhé zkoušce Aghii Teodori. Našel jsem dobrý kompromis tak, že jsem mohl dojet zkoušku bez píchnutí pneumatiky. Zkušenost vám napoví, jak moc máte autu naslouchat.“

Rally v kostce – Acropolis Rally of Greece, 7 podnik z 12

  • Povrch: šotolina
  • Centrum soutěže: Loutraki

Program:

Shakedown: čtvrtek 11. června (8 -12 hod. na okruhu 3,1 km.

Trať měří 1263,2 km, z toho 347,12 km na 17 RZ.

1. etapa (pátek 12. června): 566,61 km, z toho 140,40 km měřených v 6 RZ. Start v 8.30 hod. RZ 1 (Harvati, 25 km), RZ 2 (Thiva 1, 23,76 km) a RZ 3 (Evangelistria, 21,03 km). Seskupení (13.16 hod., 18 min.). Servis (13.34, 15 min.). RZ 4 (Bauxites, 23,17 km), RZ 5 (Drossohori, 23,68 km) a RZ 6 (Thiva 2, 23,76 km). Servis A (19.13, 45 min.). Cíl kolem 23.15 hod.

2. etapa (sobota, 13. června): 469,02 km, z toho 135,36 km v 6 RZ. Servis B (8.30, 15 min.). RZ 7 (Klenia Mycenae 1, 17,25 km), RZ 8 (Ghymno 1, 26,28 km) a RZ 9 (Kefalari 1, 24,15 km). Seskupení (13.15, 18 min.). Servis C (13.33, 30 min.). RZ 10 (Klenia Mycenae 2, 17,25 km), RZ 11 (Ghymno 2, 26,28 km) a RZ 12 (Kefalari 2, 24,15 km). Servis D (18.33, 45 min.). Cíl kolem 22.30.

3. etapa (neděle, 14. června): 171,59 km, z toho 95,26 km měřených v 5 RZ. Servis E (9.00, 15 min.). RZ 13 (Loutraki 1, 8,98 km), RZ 14 (Aghii Theodori 1, 33 km) a RZ 15 (New Pissia, 11,30 km). Seskupení (11.33, 30 min.). Servis F (12.03, 30 min.). RZ 16 (Loutraki 2, 8,98 km) a RZ 17 (Aghii Theodori 2, 33 km). Cíl kolem 14.10 hod.

Posádky Citroënu celkem:

Sébastien Loeb/Daniel Elena: WRC debut: Katalánsko 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli). WRC startů: 118. První WRC vítězství: Německo 2002 (Xsara WRC). WRC vítězství celkem: 52. WRC titulů: 5 (2004 – 2008).

Dani Sordo: WRC debut: Katalánsko 2003 (18.). WRC startů: 64. Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Marti: WRC debut: Katalánsko 1992 (21.). WRC startů: 130. Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën v Řecku:

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 9. účast: 2001 (Saxo S1600, 19./ 1. JWRC), 2002 (Xsara WRC, 7.), 2003 (Xsara WRC, vypadli), 2004 (Xsara WRC, 2.), 2005 (Xsara WRC, 1.), 2006 (Xsara WRC, 2.), 2007 (C4 WRC, 2.) a 2008 (C4 WRC, 1.).

Dani Sordo: 5. účast: 2005 (C2 S1600, vypadl), 2006 (Xsara WRC, 6.), 2007 (C4 WRC, 24.) a 2008 (C4 WRC, 5.).

Marc Marti: 9. start: 1997 (Seat Ibiza, 15.), 1998 (Seat Ibiza, 16.), 2003 (Xsara WRC, 2.), 2004 (Xsara WRC, 19.), 2005 (Xsara WRC, 3.), 2006 (Xsara WRC, 6.), 2007 (C4 WRC, 24.) a 2008 (C4 WRC, 5.).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...