Citroen na Acropolis Rally (31. května – 2. června 2013)

Dani Sordo a Carlos del Barrio s Citroenem DS3 WRC druzí a Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen na osmém místě.

Posádka Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team Dani Sordo a Carlos del Barrio tak vybojovala stupně vítězů po Rally Monte Carlo podruhé v této sezoně.

Sordo – nejlepší výsledek sezony

Poslední, třetí etapa Acropolis Rally byla oproti galejím předcházejících dvou etap nejlehčí. Tratě se točily v dosahu servisního parku, rychlostní zkoušky Pissia a Loutraki se jely dvakrát a každá byla mnohem hladší než všechny erzety předchozího programu.

Dani Sordo prakticky nezměnil taktiku, s kterou začal v pátek večer. Jakmile si vyjel na třetího za sebou potřebný náskok, neusiloval už o žádné nejrychlejší časy. Po třetím místě na Rally Monte Carlo při zahajovacím podniku sezony, hlídal si nejlepší výsledek roku. Bylo to jeho jubilejní 20. stříbrné umístění v jeho dosavadních 104 startech ve WRC.

„Nebojovali jsme o vítězství, snažili jsme se neudělat chybu,“ vysvětlil Sordo. „Dosud jsem se pohyboval ve sféře nevýrazných výsledků a teď jsem se po čtyřech závodech konečně z toho vymanil. Druhé místo je pro moje sebevědomí posilující a body, které jsme získali, jsou víc než potřebné. Věřím, že právě tento výsledek nás nakopne natolik, že budeme moci mířit ještě výš, třeba už od příští Rally Sardinie.“

Mikko Hirvonen si udržel osmé místo.

„Měli jsme opravdu smůlu a není to pro nás dobrý výsledek. Ale to jsou věci, které se v motoristickém sportu běžně stávají. Zůstáváme ale pozitivně naladění pro další starty a také doufáme ve více štěstí.“

„Dani odvedl výkon, který jsme od něho očekávali. Poprosili jsme ho, aby se pokusil zajet co nejlepší výsledek, ovšem bez toho, aby zbytečně riskoval. Technické problémy, které postihly Mikko Hirvonena hned na začátku závodu, nám zabránily v lepším výsledku pro Pohár konstruktérů mistrovství světa. Je to škoda, ale Mikko dojel do cíle a posbíral ještě extra body, které by mohly být rozhodující na konci sezony,“ uvedl Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu.

Robert Kubica vítězný ve WRC 2

Robert Kubica a Maciek Baran předvedli bezchybný výkon v jejich druhém startu v mistrovství světa. Poláci se ujali vedení ve WRC 2 už od první rychlostní zkoušky a dokázali ho udržet až do finále. Tento výsledek je také prvním vítězstvím pro Citroën DS3 RRC na mezinárodní scéně.

Po Portugalsku startoval Robert Kubica podruhé v programu WRC 2. Rally pro Poláka začala velice dobře v pátek, kdy se ujal ve své třídě vedení po prvních dvou rychlostních zkouškách. Po prvním dni tak vedl o 40 sekund.

„Byl to dobrý start, i když jsme trochu ztratili v prachu za pilotem, který před námi píchnul pneumatiku. Na RZ 2 jsme se také dostali do menší rotace, ale nebylo to nic vážného.“

Kubica si pojistil vedení hned v sobotu od rána. Díky čtyřem nejlepším časům tak pilot Citroënu DS3 RRC povýšil svůj náskok ještě o minutu. „Tato etapa ukázala, jak obtížná je rally,“ hodnotil během servisu. „Když jsou tratě širší, je radost auto pilotovat. Některá záludná místa mě ale zaskočila. Ale člověk musí být trpělivý a projít si tím. Když tady startujete poprvé, je mnoho věcí, které musíte vzít do úvahy. Ale zatím jde všechno dobře.“

Po dalších třech následujících vítězných rychlostních zkouškách končil Polák den s náskokem 2:20 minuty před Yurii Protasovem. Mohl tak pohodlně kontrolovat svou rychlost třetí den soutěže. Sice trochu z náskoku ztratil, ale nemělo to žádný vliv na jeho vítězství.

„Ano, je to pro mě veliký den,“ říkal Kubica. „Byl to ale velmi těžký víkend. Myslím si, že Acropolis je extrémně náročná soutěž, zvláště pro někoho, jako jsem já a kdo má dvacetileté zkušenosti se závoděním jen na okruzích. Je to naprostý opak toho, co jsem až dosud dělal. Opět tu bylo mnoho nových věcí, na kterých se mohu učit, z tohoto hlediska to byl pro mě velice podnětný víkend. Je snadné udělat chybu, i když jedete pomaleji, zvláště v podmínkách, jaké panovaly v Řecku. Už se těším na Rally Sardinie a doufám, že využijeme všechno, co jsme se naučili nyní na Acropolis Rally.“

Stájový Citroën Racing Team šéf Yves Matton zdůraznil: „Robert již ukázal, že umí být rychlý na šotolině i na asfaltu, ale musí se ještě hodně naučit o této disciplíně. Absolvoval skvělý závod včetně toho, jak se vyrovnal se závěrem podniku. Myslím, že to byl správný přelom pro něho. Je to pozitivní pro naše cíle, kterým vévodí vítězství ve WRC 2.“

Robert Kubica je nyní v celkovém pořadí WRC 2 s 33 body ze dvou startů.

Acropolis Rally – konečné pořadí:

1. Latvala J. – Anttila M. Volkswagen Polo R WRC 3:31:01,2
2. Sordo D. – del Barrio C. Citroen DS3 WRC +1:50,0
3. Neuville T. – Gilsoul N. Ford Fiesta RS WRC +2:14,1
4. Mikkelsen A. – Markkula M. Volkswagen Polo R WRC +3:55,1
5. Al-Attiyah N. – Bernacchini G. Ford Fiesta RS WRC +4:12,6
6. Ostberg M. – Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +5:48,7
7. Prokop M. – Ernst M. Ford Fiesta RS WRC +7:22,4
8. Hirvonen M. – Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +8:00,7
9. Novikov E. – Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC +8:11,8
10. Ogier S. – Ingrassia J. Volkswagen Polo R WRC +10:10,3
11. Kubica R. – Baran M. Citroen DS3 RRC +15:19,1

Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů:

1. S. OGIER 126 bodů
2. J. LATVALA 74
3. S. LOEB 68
4. M. HIRVONEN 61
5. T. NEUVILLE 50
6. D. SORDO 47
7. M. OSTBERG 46
8. E. NOVIKOV 31
9. N. AL-ATTIYAH 30
10. M. PROKOP 27
11. A. MIKKELSEN 25
12. B. BOUFFIER 10
13. J. HANNINEN 8

Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů:

1. Volkswagen Motorsport 180
2. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 162
3. Qatar M-Sport WRT 83
4. Qatar WRT 71
5. Abu Dhabi Citroën Total WRT 29
6. Jipocar Czech National Team 29
7. Volkswagen Motorsport 2 26
8. Lotos WRC Team 12

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...