Posádka Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team Dani Sordo a Carlos del Barrio tak vybojovala stupně vítězů po Rally Monte Carlo podruhé v této sezoně.
Sordo – nejlepší výsledek sezony
Poslední, třetí etapa Acropolis Rally byla oproti galejím předcházejících dvou etap nejlehčí. Tratě se točily v dosahu servisního parku, rychlostní zkoušky Pissia a Loutraki se jely dvakrát a každá byla mnohem hladší než všechny erzety předchozího programu.
Dani Sordo prakticky nezměnil taktiku, s kterou začal v pátek večer. Jakmile si vyjel na třetího za sebou potřebný náskok, neusiloval už o žádné nejrychlejší časy. Po třetím místě na Rally Monte Carlo při zahajovacím podniku sezony, hlídal si nejlepší výsledek roku. Bylo to jeho jubilejní 20. stříbrné umístění v jeho dosavadních 104 startech ve WRC.
„Nebojovali jsme o vítězství, snažili jsme se neudělat chybu,“ vysvětlil Sordo. „Dosud jsem se pohyboval ve sféře nevýrazných výsledků a teď jsem se po čtyřech závodech konečně z toho vymanil. Druhé místo je pro moje sebevědomí posilující a body, které jsme získali, jsou víc než potřebné. Věřím, že právě tento výsledek nás nakopne natolik, že budeme moci mířit ještě výš, třeba už od příští Rally Sardinie.“
Mikko Hirvonen si udržel osmé místo.
„Měli jsme opravdu smůlu a není to pro nás dobrý výsledek. Ale to jsou věci, které se v motoristickém sportu běžně stávají. Zůstáváme ale pozitivně naladění pro další starty a také doufáme ve více štěstí.“
„Dani odvedl výkon, který jsme od něho očekávali. Poprosili jsme ho, aby se pokusil zajet co nejlepší výsledek, ovšem bez toho, aby zbytečně riskoval. Technické problémy, které postihly Mikko Hirvonena hned na začátku závodu, nám zabránily v lepším výsledku pro Pohár konstruktérů mistrovství světa. Je to škoda, ale Mikko dojel do cíle a posbíral ještě extra body, které by mohly být rozhodující na konci sezony,“ uvedl Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu.
Robert Kubica vítězný ve WRC 2
Robert Kubica a Maciek Baran předvedli bezchybný výkon v jejich druhém startu v mistrovství světa. Poláci se ujali vedení ve WRC 2 už od první rychlostní zkoušky a dokázali ho udržet až do finále. Tento výsledek je také prvním vítězstvím pro Citroën DS3 RRC na mezinárodní scéně.
Po Portugalsku startoval Robert Kubica podruhé v programu WRC 2. Rally pro Poláka začala velice dobře v pátek, kdy se ujal ve své třídě vedení po prvních dvou rychlostních zkouškách. Po prvním dni tak vedl o 40 sekund.
„Byl to dobrý start, i když jsme trochu ztratili v prachu za pilotem, který před námi píchnul pneumatiku. Na RZ 2 jsme se také dostali do menší rotace, ale nebylo to nic vážného.“
Kubica si pojistil vedení hned v sobotu od rána. Díky čtyřem nejlepším časům tak pilot Citroënu DS3 RRC povýšil svůj náskok ještě o minutu. „Tato etapa ukázala, jak obtížná je rally,“ hodnotil během servisu. „Když jsou tratě širší, je radost auto pilotovat. Některá záludná místa mě ale zaskočila. Ale člověk musí být trpělivý a projít si tím. Když tady startujete poprvé, je mnoho věcí, které musíte vzít do úvahy. Ale zatím jde všechno dobře.“
Po dalších třech následujících vítězných rychlostních zkouškách končil Polák den s náskokem 2:20 minuty před Yurii Protasovem. Mohl tak pohodlně kontrolovat svou rychlost třetí den soutěže. Sice trochu z náskoku ztratil, ale nemělo to žádný vliv na jeho vítězství.
„Ano, je to pro mě veliký den,“ říkal Kubica. „Byl to ale velmi těžký víkend. Myslím si, že Acropolis je extrémně náročná soutěž, zvláště pro někoho, jako jsem já a kdo má dvacetileté zkušenosti se závoděním jen na okruzích. Je to naprostý opak toho, co jsem až dosud dělal. Opět tu bylo mnoho nových věcí, na kterých se mohu učit, z tohoto hlediska to byl pro mě velice podnětný víkend. Je snadné udělat chybu, i když jedete pomaleji, zvláště v podmínkách, jaké panovaly v Řecku. Už se těším na Rally Sardinie a doufám, že využijeme všechno, co jsme se naučili nyní na Acropolis Rally.“
Stájový Citroën Racing Team šéf Yves Matton zdůraznil: „Robert již ukázal, že umí být rychlý na šotolině i na asfaltu, ale musí se ještě hodně naučit o této disciplíně. Absolvoval skvělý závod včetně toho, jak se vyrovnal se závěrem podniku. Myslím, že to byl správný přelom pro něho. Je to pozitivní pro naše cíle, kterým vévodí vítězství ve WRC 2.“
Robert Kubica je nyní v celkovém pořadí WRC 2 s 33 body ze dvou startů.
Acropolis Rally – konečné pořadí:
1. | Latvala J. – Anttila M. | Volkswagen Polo R WRC | 3:31:01,2 |
2. | Sordo D. – del Barrio C. | Citroen DS3 WRC | +1:50,0 |
3. | Neuville T. – Gilsoul N. | Ford Fiesta RS WRC | +2:14,1 |
4. | Mikkelsen A. – Markkula M. | Volkswagen Polo R WRC | +3:55,1 |
5. | Al-Attiyah N. – Bernacchini G. | Ford Fiesta RS WRC | +4:12,6 |
6. | Ostberg M. – Andersson J. | Ford Fiesta RS WRC | +5:48,7 |
7. | Prokop M. – Ernst M. | Ford Fiesta RS WRC | +7:22,4 |
8. | Hirvonen M. – Lehtinen J. | Citroen DS3 WRC | +8:00,7 |
9. | Novikov E. – Minor-Petrasko I. | Ford Fiesta RS WRC | +8:11,8 |
10. | Ogier S. – Ingrassia J. | Volkswagen Polo R WRC | +10:10,3 |
11. | Kubica R. – Baran M. | Citroen DS3 RRC | +15:19,1 |
Mistrovství světa WRC – pořadí pilotů:
1. | S. OGIER | 126 bodů |
2. | J. LATVALA | 74 |
3. | S. LOEB | 68 |
4. | M. HIRVONEN | 61 |
5. | T. NEUVILLE | 50 |
6. | D. SORDO | 47 |
7. | M. OSTBERG | 46 |
8. | E. NOVIKOV | 31 |
9. | N. AL-ATTIYAH | 30 |
10. | M. PROKOP | 27 |
11. | A. MIKKELSEN | 25 |
12. | B. BOUFFIER | 10 |
13. | J. HANNINEN | 8 |
Mistrovství světa WRC – Pohár konstruktérů:
1. | Volkswagen Motorsport | 180 |
2. | Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team | 162 |
3. | Qatar M-Sport WRT | 83 |
4. | Qatar WRT | 71 |
5. | Abu Dhabi Citroën Total WRT | 29 |
6. | Jipocar Czech National Team | 29 |
7. | Volkswagen Motorsport 2 | 26 |
8. | Lotos WRC Team | 12 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií