Citroën na 76. Rallye Monte Carlo

Sébastien Loeb a Daniel Elena na voze Citroën C4 WRC vyhráli první podnik mistrovství světa. Stalo se tak už popáté v jejich kariéře.

Přebírání trofeje před Knížecím palácem se tak nesmazatelně zapsali do historie tradičního podniku jako rekordmani v počtu vítězství.

Na konečném 11. místě dojela díky znovu odstartování do tzv. Superally po problémech druhá posádka Citroën Sport Dani Sordó – Marc Martí a přispěla tak bodem do hodnocení Citroënu v Poháru konstruktérů.

Rallye v číslech

Vítězství v RZ

  • 1. etapa – RZ 1 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 2 : Sébastien Loeb (Citroën C4).
  • 2. etapa – RZ 3 : S. Loeb – RZ 4 : D. Sordo – RZ 5, 6, 7 a 8 : S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 9 : D. Sordo – RZ 10, 11, 12 : S. Loeb – RZ 13 : Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 14: S. Loeb.
  • 4. etapa – RZ 15 : François Duval (Ford Focus) – RZ 16 : D. Sordo – RZ 17 : C. Atkinson – RZ 18 : F. Duval – RZ 19 : C. Atkinson.

Nejlepší časy celkem:

S. Loeb : 10 – D. Sordo : 4 – C. Atkinson : 3 – F. Duval : 2.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : D. Sordo ; RZ 2 až 19 : S. Loeb.

Konečné pořadí jednotlivců:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:39:17 hod.
  • 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:34,4 min.
  • 3. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 2:58,6
  • 4. F. Duval/E. Chevailler (Ford Focus) + 2:59,7
  • 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 4:40,9
  • 6. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 8:46,5
  • 7. JM. Cuoq/P. Janvier (Peugeot 307) + 10:24,8
  • 8. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 11:19,5
  • 9. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 12:43,6
  • 10. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 14:00,1
  • 11. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 20:40,5

Mistrovství světa FIA „Pohár konstruktérů“ (po 1. z 15 podniků):

1. Citroën Total, 11 – 2. Subaru, 10 – 3. Ford, 8 – 4. Stobart, 8 – 5. Suzuki, 2.

Mistrovství světa FIA „Pohár pilotů“ (1/15):

1. S. Loeb, 10 – 2. M. Hirvonen, 8 – 3. C. Atkinson, 6 – 4. F. Duval, 5 – 5. P. Solberg, 4 – 6. G. Galli, 3 – 7. JM. Cuoq, 2 – 8. PG. Andersson, 1.

C4 WRC navazuje na Xsaru

Citroën C4 WRC svým druhým vítězstvím na tratích legendární soutěže pokračuje v úspěšném tažení svého předchůdce, vozu Citroën Xsara WRC. « Za tento úspěch vděčíme především talentu a umění Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, kteří absolvovali perfektní soutěž, » hodnotil rallye v cíli Olivier Quesnel, ředitel Citroën Sport. « Další vítězství pro náš tým je obrovskou odměnou pro každého v našem kolektivu Citroën Sport. »

Tým vedl od startu do cíle, když ve čtvrtek večer v pohoří Vercors šla do vedení dvojice Dani Sordó – Marc Martí, aby jejich pozici převzali týmoví kolegové hned po dalším testu. Následující nejlepší časy ukazovaly na to, že posádky Citroënu mohou zopakovat loňské double, první a druhé místo, ale Dani se nakonec musel spokojit se superally po technických problémech na RZ 11.

Předstihli legendy

Nedělní souboje na tratích, které zahrnovaly i dvě stoupání na neúprosný Col du Turini, mohly ještě přinést překvapení, nicméně Séb a Daniel je nepřipustili. Neudělali sebemenší chybičku na čtyřech etapách « pravdy » a nenechali se o triumf připravit ani závěrečnou superspeciálkou. Po ní už mohli slavit páté prvenství. V celkové bilanci tak nechali za sebou legendy Waltera Röhrla, Sandra Munariho a Tommiho Mäkinena, kteří zaostávají o jeden titul.

Při finiši na nábřeží v Monaku, na tiskové konferenci, všude široké úsměvy obou protagonistů jasně říkaly, jak moc jsou šťastní. « Víc než 37. vítězství v kariéře WRC nás těší pátý triumf právě na Monte Carlu. Myslím, že nejdůležitější na tom všem je způsob, jakým jsme letošního vítězství dosáhli, » říkal Séb. « Naše C4 WRC šlapalo po celou soutěž perfektně, nastavení jsme zvolili vynikající hned od začátku a ukázalo se, jak moc jsme pracovali na přípravách. Náš vůz a pneumatiky Pirelli, to šlo velmi dobře dohromady na asfaltových cestách, které byly navíc mnohde mokré. Je to pokaždé dobrý začátek sezony, když se podaří vyhrát v první soutěži, ale musíme zůstat na zemi. Ještě nás čekají další velmi těžké soutěže. »

Dobrý základ pro oba šampionáty

I přes trochu smutku Dani Sordó našel na svém výkonu něco pozitivního. « Byli jsme jediní, kdož stačili Sébastienovu tempu a drželi s ním krok. Naše auto bylo opět velice rychlé na asfaltu a byl jsem spokojený i s pneumatikami, které byly jedinou neznámou před startem soutěže. V neposlední řadě jsem také rád, že jsem mohl přispět bodem na konto Citroënu v Poháru konstruktérů. »

«Je to obrovské zadostiučinění začínat kariéru jako ředitel Citroën Sport vítězstvím právě na Monte Carlo. Máme dobrý základ v obou šampionátech, » uzavřel Olivier Quesnel. « Zůstávám ale realistou, vždyť na asfaltových površích se nám vždy daří. Nicméně následující podnik, Švédská rallye, bude úplně o něčem jiném. Naši soupeři budou na kluzkém povrchu nepochybně hodně silní, ale boje jsou stále otevřené. »

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...