Rallye Německo, v pořadí 10. podnik letošního mistrovství světa FIA WRC 2008, znamená návrat mistrovské série na asfalt, v podstatě sedm měsíců po první a zatím poslední ryze asfaltové rallye, Rallye Monte Carlo.
Počínaje impozantním vítězstvím posádky Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni v roce 2001 následuje sedmiletá éra neporazitelnosti Citroënu v Německu. A současné posádky stáje Citroën Total Sport ve složení Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí na vozech C4 WRC netouží po ničem jiném než osmém vítězství.
Navíc Urmo Aava – Kuldar Sikk a Conrad Rautenbach – David Senior vystupují rovněž jako „citroënáři“. Jejich vozy C4 WRC se připravují za podpory techniků Citroën Sport Technologies.
Počasí vstupuje do hry
Od roku 2002, kdy Rallye Německo poprvé vstoupila do kalendáře mistrovství světa, jsou zdejší rychlé zkoušky velkou výzvou pro všechny jezdce. Koktejl tratí je namíchán z úzkých, blátivých a klikatých cestiček na příkrých březích řeky Mosel, znečistěných betonových ploch armádního prostoru Baumholder a nakonec i cest zakroucených jako had přes pole a lesy regionu Saarland. O dramatičnost německé soutěže se pravidelně stará speciálně namixované počasí, které připraví občasnou spršku a vzápětí sluneční svit. Letošní porce čítá 353,89 km rozložených do 19 rychlostních zkoušek.
Mestelan-Pinon: Správně volit pneumatiky
„Rallye Německo je celkově velice náročnou soutěží,“ tvrdí Xavier Mestelan – Pinon, technický manažer Citroën Sport. „Nejsou to jen rozdílné podmínky, které panují na jednotlivých rychlostních zkouškách, ale také nestále a rozmarné počasí. Je proto důležité najít optimální nastavení vozu pro tyto proměnlivé podmínky. Při testování jsme se snažili optimalizovat nastavení s novými pneumatikami Pirelli P zero Hard. Teď je použijeme poprvé právě tady. Pneumatiky a jejich výběr budou hrát zásadní roli, vždyť naposledy jsme volili mezi měkkými a tvrdými pneumatikami Pirelli v Monte Carlu v lednu.“
„Loebinen“ chce vytěžit maximum
„Po našem vítězství ve Finsku na domácí půdě našich největších soupeřů nemáme nejmenší chuť jim umožnit odplatu na podniku, který byl pro nás vždy příznivý,“ říká Sébastien „Loebinen“, nově přezdívaný příznivci právě po finském triumfu. „I když člověka těší takové množství úspěchů na Rallye Německo, ale neznamená to, že by bylo snadné tady vítězit. Velmi často to bylo riskantní. Těším se na letošní ročník, protože tu máme vždy hodně příznivců. Nicméně je to soutěž, nad kterou se pořád vznáší varování extrémně zrádných rychlostních zkoušek.“
„Budeme chtít vyhrát a nezkazit si naše skóre sedmi nepřetržitých vítězství v Trieru, protože by to zvedlo naše šance v obou šampionátech. Naše vozy Citroën C4 WRC jsou vysoce konkurenční na tomto druhu povrchu a budeme se smažit vytěžit z této přednosti maximum. Poprvé také budeme mít potěšení z výběru pneumatik. Uděláme všechno pro naše vítězství.“
Sordo: Rád se vracím na asfalt
Po čtvrtém místě ve Finsku Dani Sordo a Marc Martí hledí s optimismem k nadcházející rallye. „Cítím se čím dál lépe, nicméně jsem rád, že se vracíme na asfalt,“ řekl Dani. „Německo je speciální případ. Déšť a bláto na tratích mohou celou soutěž změnit takřka na šotolinovou. Není to můj nejoblíbenější povrch, ale věřím, že bychom mohli prožít dobrý konec. Jsem velmi spokojený s testováním C4 WRC a asfalt mi „padnul“. Určitě bych chtěl na stupně vítězů, což by bylo dobré pro nás i pro Citroën.“
RALLYE Německo od A do Z (7. ročník – 10. podnik MS z 15)
Program
??Shakedown proběhl včera ve čtvrtek 14. srpna 8 – 12 hod., stejný jako loni, na trati 5,80 km.
??Ceremoniál na startu: čtvrtek 14. srpna před Porta Nigra de Trier od 20 hod.
1. den: pátek 15. srpna: 366,82 km, z toho 108,16 km měřených v 6 RZ na 3 trasách. Start z asistenčního parku v 8.30 – RZ 1 : ‚Ruwertal/fell 1‘ (21,22 km) – RZ 2 : ‚Grafschaft Veldenz 1‘ (23,04 km) – RZ 3 : ‚Moselland 1‘ (9,82 km) – Seskupení (12.34 hod./1hod.), asistence A (13.34/30 min) – RZ 4 : ‚Ruwertal/fell 2‘ – RZ 5 : ‚Grafschaft Veldenz 2‘ – RZ 6 : ‚Moselland 2‘ – Asistence B (18.13/45 min) – Cíl kolem 23 hod.
2. den: sobota 16. srpna: 574,90 km, z toho 159,76 km měřených v 8 RZ na 4 trasách. Start v 6.15, asistence C (6.25/15 min) – RZ 7 : ‚Bosenberg 1‘ (19,12 km) – RZ 8 : ‚Freisen/Westrich 1‘ (16,16 km) – RZ 9 : ‚Birkenfekder Land 1‘ (14,22 km) – Asistence Birkenfeld (10.é1/15 min) – RZ 10 : ‚Arena Panzerplatte 1 (30,38 km) – Seskupení (12.19/30 min), asistence D (12.49/30 min) – RZ 11: ‚Bosenberg 2‘ – RZ 12 : ‚Freisen/Westrich 2‘ – RZ 13 : ‚Birkenfekder Land 2‘ – Asistence Birkenfeld (16.40/15 min) – RZ 14 : ‚Arena Panzerplatte 2‘ – Asistence E (18.58/45 min) – Cíl kolem 23 hod.
3. den: neděle 17. srpna: 233,19 km, z toho 84,97 km měřených v 4 RZ na 3 trasách. Start v 6.15, asistence F (6.25/15 min) – RZ 15 : ‚Dhrontal 1‘ (22,22 km) – RZ 16 : ‚Moselwein 1‘ (18,08 km) – Seskupení (9.08/15), asistence G (9.23/30) – RZ 17 : ‚Dhrontal 2‘ – RZ 18 : ‚Moselwein 2‘ – RZ 19 :
‚Superspéciale de Trier‘ (4,37 km) – Asistence H (13.31/10 min).
Podium v cíli: neděle 17. srpna před Porta Nigra de Trier kolem 16.15 hod.
Citroën na Rallye Německo:
Po vítězství dvojice Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni (Xsara) v roce 2001 ještě mimo program MS, Citroën zaznamenal 6 vítězství v řadě s dvojicí Sébastien Loeb/Daniel Elena (Xsara 2002 až 2006 a C4 v roce 2007).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas