Druhým rokem bude centrem podniku městečko Hamilton, ležící 125 km jižně o Aucklandu, coby hostitel jedné z nejpopulárnějších soutěží celého programu. Posádky budou mít z největších lákadel hlavního města regionu Waikato, nádherné zahrady nebo světoznámé Waitomo Caves, pramálo. Ty zajíždějí k protinožcům hlavně kvůli husté síti cest s šotolinovým povrchem, které jsou jako stvořené ke sportovnímu soutěžení.
Tři etapy soutěže povedou do Pirongia, Te Akau a regionu Reglan, novější z nich je slavná Whaanga Coast kopírující pobřeží Tasmánského moře. Tratě vedou převážně zeleným venkovským terénem s množstvím horizontů, na kterých vozy tančí od krajnice ke krajnici. Do popředí tak vystupuje skutečné jezdecké umění pilotů a právě proto, je mnohými tato rallye označována za jejich favorizovanou.
Rallye v kostce:
Poprvé se jelo v roce 1969, letos už je 37. ročník a 29. coby součást World Rally Championship.
Celková délka ročníku 2007 je 1255,98 km, z toho je 353,56 km měřených v 18 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách.
Shakedown se jede dnes – ve čtvrtek 30. srpna od 8.00 do 12.00 hod. na okruhu 3,08 km nedaleko Mystery Park service park z roku 2006. Slavnostní ceremoniál je na programu ve stejný den na Hood Street v centru města v 18.00 hod.
1. etapa – pátek 31. srpna: celkem 430,38 km, z toho je 127,52 km měřených v pěti RZ na 3 odlišných trasách. Rallye startuje od servisního parku v 8.20. RZ 1 (Pirongia West 1, 18.31 km) a RZ 2 (Waitomo 1, 43.88km). Seskupení (12.11, 28 min.). Servis A (12.39, 30 min.). RZ 3 (Pirongia West 2), RZ 4 (Waitomo 2) a RZ 5 (Mystery Creek Super-Special 1, 3.14 km). Servis B (17.18, 45 min.). Cíl kolem 22.15.
2. etapa – sobota 1. září: 545.38 km, z toho je 130.10 km měřených v 6 RZ. Start po Servisu C (6.50, 10 min.). RZ 6 (Port Waikato, 17.22 km). RZ 7 (Possum, 13.88 km), RZ 8 (Franklin, 31.58 km) a RZ 9 (Mystery Creek Super-Special 2). Seskupení (12.47, 23 min.). Servis D (13.10, 30 min.). RZ 10 (Te Akau South, 31.92 km) a RZ 11 (Te Akau North, 32.36 km). Servis E (17.41, 45 min.).Cíl kolem 22.15.
3. etapa – neděle 2. září: 280.22 km, z toho měřených 95.94 km na 7 RZ. Servis F (7.40, 10 min. RZ 12 (Maungatawhiri 1, 5.35 km), RZ 13 (TeHutewai 1, 11.23 km) a RZ 14 (Whaanga Coast 1, 29.82 km). Seskupení (10.45, 10 min.). Servis Raglan (10.55, 15 min.). RZ 15 (Maungatawhiri 2), RZ16 (Te Hutewai 2), RZ 17 (Whaanga Coast 2) a RZ 18 (Mystery Creek Super-Special 3). Cíl v 15.10.
Rychlá a technická rallye
„Poprvé jsem přijel v roce 2002 a hned jsem byl uchvácen nejen touto krajinou, ale také tratěmi,“ vzpomíná Sébastien Loeb. „Jsou rychlé a technicky obtížné, ale nejsou extrémně náročné po mechanické stránce. Dlouho jsem nemohl nalézt moje orientační body, ale na většinu zkoušek se opravdu těším. Naše testování před soutěží probíhalo výborně. C4 WRC ukázal svůj potenciál na různých druzích povrchů a my se budeme snažit udělat všechno pro vítězství.“
Dani Sordo má s Novým Zélandem zkušenosti z minulosti. Bude startovat podruhé. „Ještě ale nejsem schopen posoudit všechny drobné odlišnosti tratí. Do paměti se mi vryly některé loňské pasáže, takže letos to bude opět velká výzva. Chci jet opatrně tak, abych tu najel co nejvíc kilometrů a nasbíral co nejvíce zkušeností.“
Citroën v ragby stylu
„Na německé rallye C4 WRC ukázal, že co do limitu na asfaltu je před svými konkurenty, což může sehrát důležitou roli na třech nadcházejících soutěžích na tomto povrchu,“ říká Séb. „Bude to důležité, neboť největší tlak bude ležet na Marcusovi Grönholmovi a my se můžeme pokusit umazat z jeho náskoku. Excelentní práce celého týmu a potenciál našeho auta nás naplňují pocity jistoty, což nám hodně pomůže.“
Několik dní před startem mistrovství světa v ragby panuje v týmu Citroën Sport podobný týmový duch jako v legendárním novozélandském národním ragbyovém celku. „Stavíme na našem nedávném úspěchu v Německu a vynikajícím výsledku,“ vysvětluje Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Rallye Nový Zéland je nesmírně rozmanitá a to ji dělá velice zajímavou. Všichni v Citroën Sport by rádi vylepšili konkurenceschopnost C4 WRC a odvedli v Hamiltonu co nejlepší výkon. Náš cíl je vyhrát a držet si svou vlastní stopu, i když to nebude lehké.“
Guy Fréquelin
Udržet se ve hře o titul
Citroën a Sébastien Loeb svou rekordní neporazitelností na Německé rallye dokázali svou dominanci na asfaltovém povrchu. Jak moc vás potěšil jejich výsledek?
„Rallye Německo je tradičně velice obtížnou soutěží a letošek nebyl výjimkou. Počasí bylo velice vrtkavé a rychlostní zkoušky nevyzpytatelné. Náš tým působil velice dobře, C4 WRC si pozvedl reputaci na asfaltu, pneumatiky BFGoodrich zapracovaly také skvěle a Séb a Daniel odvedli skvělý výkon. Nebyla to snadná rallye, ale my jsme odjížděli se sedmým vítězstvím v řadě za sebou. A já jsem samozřejmě velice šťastný.“
Letos je na Novém Zélandu Dani Sordo podruhé, zatímco Séb loňský ročník zmeškal…
„Když jsme angažovali Daniho, věděli jsme, že nemůže naplno plně využít svého talentu, protože je limitován znalostmi zdejších podmínek a tratí. Je to jeho druhý start a tak má pořád co objevovat. Jenže on je schopný se neobyčejně rychle přizpůsobit a mohl by tak zajet dobrý výsledek. Nové tratě, které se jezdí od roku 2006, by mohly dělat problémy Sébovi, ale jeho talent a zkušenosti by mu měly pomoci je překonat.“
C4 WRC nikdy v minulosti na Novém Zélandu nestartoval. Jaké jsou vaše cíle pro nadcházející víkend?
„Být pořád ve hře o titul. Séb a Daniel se musí pokusit dojet před Marcusem Grönholmem. C4 WRC ukázal svou konkurenceschopnost a pokusí se o vítězství. Rád bych viděl zlepšení Daniho a Marca, které prokazovali na minulých podnicích. A současně potřebují stále získávat nové a nové zkušenosti.“
Sébastien Loeb
Chci vyhrát!
Německo se zdá být pro vás zemí zaslíbenou…
„To je pravda, protože tato rallye je jakoby speciálně pro mě. Mám z ní dobrý pocit a máme tady spoustu fanoušků. To ještě určitě zvýší moji motivaci. Daniel a já jsme tu poprvé vyhráli v roce 2002 a poté dosáhli šest vítězství za sebou.“
Hodláte na Novém Zélandu vyhrát?
„Ukázalo se, jak rychle se mění podmínky a že je mnoho okolností od startu až o cíle šampionátu, které člověka nepotěší. Ještě nás čeká šest soutěží, z nichž každá poskytuje mnoho bodů, které se mají sebrat. Chtěl bych se znovu dostat před Marcuse, ale to znamená dělat úplně všechno pro vítězství. Už si zkrátka nemůžeme dovolit odjíždět z Hamiltonu s další bodovou ztrátou. Ano, mým cílem je vítězství, ale ne za každou cenu.“
Dani Sordo
Zajet super výsledek
Už jste se vyléčil ze zklamání v Německu?
„Neodchází se snadno, když vám jde o podium. Měl jsem skvělý pocit z C4 WRC a pravděpodobně jsem měl šanci bojovat o první trojku na podiu. Ale náš víkendový osud se zastavil na rychlostní zkoušce číslo 6. Je to jen motoristický sport, musím se oklepat a soustředit se na Nový Zéland.“
S jakým výsledkem byste byl spokojený?
„Vím, že to nebude snadné na tomto povrchu, pokusím se opět útočit, abych se dostal mezi pět nejlepších. To by byl pro mě super výsledek!“
Bilance Citroënu
Citroën zvítězil na Novém Zélandu jednou (2005 – Xsara WRC – Sébastien Loeb/Daniel Elena).
Sébastien Loeb a Daniel Elena odvolali start v letech 2002 a 2006. Vyhráli 2005 (Citroën Xsara WRC) a finišovali na 4. příčce 2003 a 2004 (Citroën Xsara WRC). Je to druhá účast Daniho Sorda (2006: 5./Citroën Xsara/Marc Martí).
Marc Martí se zúčastnil: 2006 (5./Dani Sordo/Citroën Xsara), 2004 (6./Carlos Sainz/Citroën Xsara), 2003 (12./Carlos Sainz/Citroën Xsara) a 1997 (15./Oriol Gómez/Seat Ibiza).
Privátní vozy Xsara dostanou v OMV Kronos Citroën World Rally – Manfred Stohl/Ilka Minor.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií