Citroen: Kreativní technologie C5 Snow Motion

Inteligentní protiprokluzový systém Snow Motion představuje světovou premiéru v oblasti mobility a bezpečnosti.

Vývoj systému Snow Motion vychází z myšlenky nabídnout zákazníkům systém, který jim umožní se spolehlivě a jednoduše pohybovat po zasněžených cestách při zachování funkčnosti systému ESP, i když jde jen o několik dnů v roce.

Dalším z cílů byla pochopitelně potřeba přijít se systémem, který se bude snadno používat a nebudou s ním spojené žádné vícenáklady, a nabízet ho sériově.

Tato technologie umožní začátečníkovi i zkušenému řidiči jezdit a rozjíždět se na zasněžených a namrzlých cestách bez zvláštních schopností, a to v rámci fyzikálních zákonitostí až do svahu 10 %. Systém Snow Motion zajišťuje i optimální přilnavost vozu za všech okolností pro ještě větší bezpečnost.

Dosažený výsledek pocítíte především u vozu vybaveného zimními pneumatikami, které v těchto podmínkách znamenají skutečné plus, pokud jde o bezpečnost a účinnost. Ovšem ani terénní čtyřkolka ani modely vybavené systémem Snow Motion nejsou schopné zvýšit úroveň podélné přilnavosti (akcelerace a brzdění) nad rámec těchto speciálních příslušenství.

Fungování Snow Motion

Vozy vybavené tradičním protiprokluzovým systémem (ASR) umožňují regulovat prokluzování hnacích kol. V extrémních podmínkách může být tento systém i nevýhodou, protože znemožňuje vozu jet kupředu. Tento stav napravuje technologie Snow Motion, která představuje dosud nevídané řízení prokluzování a vozu C5 umožňuje rozjíždění a jízdu na namrzlých a zasněžených silnicích.

Fungování Snow Motion má 3 fáze:

  • 1. fáze: zjištění přání řidiče (zrychlení, zatáčení kol) a analýza vnějších podmínek (svah, přilnavost, tloušťka vrstvy sněhu),
  • 2. fáze: přihlédnutí k přání řidiče, srovnání s realitou v terénu a výpočet pokynů, které počítač odešle systému řízení motoru a brzd,
  • 3. fáze: kontrola a zhodnocení odchylky mezi pokyny a reakcí vozu a následné úpravy, jejichž cílem je sblížit přání řidiče s realitou.

Jízda vozu se skládá ze dvou odlišných fází: rozjíždění a vlastní jízda.

Rozjíždění: tato fáze je aktivní do rychlosti přibližně 4 km/hod a je pro ni charakteristické střídavé řízení 2 hnacích kol. Tato fáze se aktivuje v případě potřeby podle zjištěné hloubky sněhu, přilnavosti a zrychlení vozu.

Jízda vpřed: tato fáze se aktivuje:

  • po fázi rozjíždění, když je rychlost vozu vyšší než mezní hodnota stanovená podle sklonu svahu, požadavku řidiče a konkrétní přilnavosti.
  • nebo přímo, když se fáze rozjíždění nespustí.
  • Spočívá v nalezení optimálního bodu fungování pneumatik podle potřeby řidiče a přilnavosti.
  • Další výhody systému Snow Motion

Snow Motion řídí na mokrých i suchých vozovkách rozložení točivého momentu mezi obě hnací kola. Tím se optimalizuje využití přilnavosti a dosáhne se lepšího řízení.

Například při silné boční akceleraci, pokud nedochází k nedotáčivosti, použije počítač při výpočtu správné rychlosti pro řízení motoru rychlost vnějšího kola. Nedochází k brutálním záškubům motoru, jako tomu bylo v případě tradičního protiprokluzového systému ASR. Pokud se kola nedotáčí, systém rychlost vnějšího kola zapojí do výpočtu referenční rychlosti postupně, a nedotáčivost tak vyřeší přizpůsobenou činností motoru.

A Snow Motion navíc ilustruje „Kreativní technologii“ značky a je pro něj charakteristická:

  • Lepší pohyblivost za všech okolností
  • Vyšší bezpečnost, neboť ESP zůstává zapnuté
  • Přirozené řízení

Úspornost ve srovnání s vozem vybaveným diferenciálem s omezenou svorností při přinejmenším stejných výsledcích, nebo i ve srovnání s vozem typu SUV 4×4 na svazích s rozumným sklonem, kdy systém umožňuje vyřešit 95 % obtížných situací, se kterými se naši zákazníci setkají.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...