Citroën Junior Team také směřuje na Rally Německo (19. – 22. srpna 2010)

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia se vracejí do kokpitu vozu C4 WRC s číslem 7 s cílem navázat na úspěch, který zaznamenali v Bulharsku.

Kimi Räikkönen a Kaj Lindström z juniorského týmu Citroënu, kteří se na asfaltu cítí jako doma, mají úplně stejný cíl.

Povzbuzeni dobrými výsledky v Bulharsku doufají junioři Citroënu, že se jim povede ještě lépe na asfaltu, který bude v Německu jiný než v Bulharsku. „Všichni v týmu máme v živé paměti Bulharsko,“ říká Benoit Nogier, týmový manažer. „Kimi, který se tento rok teprve učí a sbírá zkušenosti, právě v Bulharsku na prvním asfaltu ukázal, na co skutečně v mistrovství světa má. A Sébastien také držel krok. V každém případě byla bulharská rally nová pro každého. V Německu budeme bojovat vesměs s piloty, kteří mají na tomto povrchu velké zkušenosti. Pro naše piloty to znamená jediné – nedělat zbytečné chyby. Jsem přesvědčen, že naše C4 WRC jsou schopné samých vynikajících výsledků.“

Ogier – poprvé v Německu s vozem WRC

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou v pořadí mistrovství světa aktuálně druzí a v Německu budou startovat podruhé. Poprvé to bylo v roce 2008, kdy vyhráli celý juniorský šampionát s Citroënem C2 Super 1600.

„Teď bude všechno jiné za volantem C4 WRC,“ říká Sébastien. „Cesty jsou v Německu velice zvláštní s jednou lahůdkou navíc. V sobotu, až pojedeme nadvakrát padesátikilometrový okruh ve vojenském prostoru, budou se oddělovat muži od chlapců. Právě v Německu jsou velice důležité poznámky z tratě a také apel na bezpečnost je na místě. Chtěli bychom dojet s co nejmenším počtem chyb a držet se rychlosti Sébastien Loeba, který je mužem schopným Německo opět vyhrát!“

Räikkönen – na asfaltu jako doma

Kimi Räikkönen byl spokojený s Citroën C4 WRC na asfaltu, nyní však stojí před novou výzvou podél břehů Moselu. „Toto pro mě bude úplně nová soutěž. Na mém prvním asfaltu jsem se s C4 WRC okamžitě cítil velice dobře. A nyní je pro mě nejdůležitější si brzy zvyknout řídit WRC auto na tomto druhu povrchu. Na základě mých předchozích zkušeností je jasné, že pilotovat na asfaltu je pro mě naprosto přirozené, ale s autem pro rally je to něco jiného než se závoděním na okruzích.“

Optimisticky naladěný je i Kaj Lindström, který je po boku bývalého šampiona Grand Prix od jeho debutu v rally. „Na každé rally se zlepšujeme, což je pro nás pro tento rok to nejdůležitější. Náš výkon v Bulharsku byl nejlepší od začátku sezony a myslím, že Kimi má ještě na víc.“

Tři otázky pro Sébastiena Ogiera

Byl byste na konci sezony spokojený s druhým místem v mistrovství světa?

Pokusíme se druhé místo udržet. Kdyby se to povedlo, byl by to skvělý výsledek. Máme před sebou několik startů na asfaltu, na kterých bychom mohli zůstat před Latvalou, alespoň doufejme.

V Německu budete startovat poprvé s vozem WRC, zatímco v poli jsou piloti například se sedmi starty.

Vím, že to bude mnohem obtížnější než při předcházejících startech, ale náš cíl je jasný – získávat zkušenosti a ke všemu přistupovat s pokorou. Tuhle rally moc dobře neznáme, vždyť jsme tu startovali jen jednou na C2 Super 1600. Tenkrát se nám dařilo a my jsme vyhráli klasifikaci juniorů. Ale s vozem WRC to bude úplně něco jiného. Chceme porazit fordy a být mezi nejlepšími.

Do konce sezony budete dělit svůj čas mezi Citroën Total WRT na šotolině a Citroën Junior Team na asfaltu. Jak náročné je tohle měnění týmů?

Citroën funguje jako velká rodina, a tak jsou si oba týmy velmi blízké. Ve Finsku, kde jsem v továrním týmu debutoval, vše fungovalo naprosto dokonale. Určitě bude velice snadné znovu spolupracovat s kolegy z juniorského týmu. Vůbec se toho neobávám.

Posádky Citroën Junior Team před rally:

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia:

  • WRC debut: Mexico 08 (C2 Super 1600/8.)
  • WRC startů: 28
  • WRC vítězství: 1 – Juniorský titul: 2008 (C2 S1600).

Kimi Räikkönen:

  • WRC debut: Finsko 09 (Punto Super 2000/vypadl)
  • WRC startů: 8.

Kaj Lindström:

  • WRC debut: Finsko 96 (Golf GTI/vypadl)
  • WRC startů: 69
  • WRC vítězství: 1.

Posádky Citroën Junior Team na Rally Německo:

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia: 2. start: 2008 (C2 S1600/19.).

Kimi Räikkönen: 1. účast.

Kaj Lindström: 3. start: 2002 (Tommi Mäkinen/7.), 2003 (Tommi Mäkinen/vypadli).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...