Citroën hodlá obhájit korunu na Rallye Německo (25. – 28. srpna)

Jezdci a Citroëny Xsara WRC jsou připraveny.

Rallye Německo v kostce


Jezdí se od roku 1982, jako součást mistrovství světa od roku 2002, pod názvem OMV ADAC Rallye Deutschland je pořádána od loňska. Centrem podniku je Trier (Treves), historické město ležící 10 km od Luxembourgu a 50 km od francouzských hranic.


Slavnostní start se uskuteční před monumentální « Porta Nigra », vystavěné Římany ve 4. stol. před n.l. (čtvrtek 25.srpna ve 20 hod.) a finálové vyhlášení vítězů (neděle 28. srpna v 16.30 hod.).


24. ročník rallye je dlouhý 1 298,19 km, z toho je 355,40 km měřených v 19 rychlostních zkouškách na 10 odlišných trasách. Asistenční park je situován do čtvrti Bostalsee. Seznámení s tratí se uskutečnilo včera – v úterý 23. srpna (16 – 21.30 hod.) a dnes – ve středu 24. srpna (8 – 19.30). Shakedown je na programu ve čtvrtek 25. srpna od 8 do 11 hodin na trati dlouhé 3,18 km mezi městečky Sötern a Bosen.


etapa, pátek 26.srpna: 486,90 km (119,38 km měřených v 6 RZ). Start je v 9.00 hod. – RZ 1 ‘Ruwertal/Fell 1’ (26,60 km) – RZ 2 ‘Dhrontal 1’ (12,61 km) – RZ 3 ‘Schönes Moselland 1’ (20,48 km) – Seskupení, Bostalsee (13.09 / 20 min.) – Asistence A (13.29 / 30 min.) – RZ 4 ‘Ruwertal/Fell 2’ – RZ 5 ‘Dhrontal 2’ – RZ 6 ‘Schönes Moselland 2’ – Asistence B (18.16 / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 22.30 hod.


etapa, sobota 27. srpna: 538,94 km (145,94 km měřených v 7 RZ). Start v Trieru (Viehmarkt) v 7 hod. – Asistence C, Bostalsee (7.55 / 10 min.) – RZ 7 ‘Bosenberg 1’ (22,06 km) – RZ 8 ‘Panzerplatte 1’ (29,57 km) – Seskupení Bostalsee (10. 44 / 15 min.) – Asistence D (10.59 / 30 min.) – RZ 9  ‘Erzweiler 1’ (18,22 km) – RZ 10 ‘Panzerplatte 2’ – Seskupení, Bostalsee (13.57 / 15 min.) – Asistence E (14.12 / 30 min.) – RZ 11 ‘Erzweiler 2’ – RZ 12 ‘Bosenberg 2’ – RZ 13 ‘Superspéciale St Wendel 1’ (6,24 km) – Asistence F (18.06 / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 22. 30 hod.


etapa, neděle 28. srpna: 272,41 km (90,08 km měřených v 6 RZ). Start v Trieru (Viehmarkt) v 6.50 hod. – Asistence G, Bostalsee (7.45 / 10 min.) – RZ 14 ‘St Wendeler Land 1’ (16,37 km) – RZ 15 ‘Freisen/Westrich 1’ (18,71 km) – RZ 16 ‘Birkenfelder Land 1’ (13,68 km) – Seskupení, Bostalsee (10. 19 / 10 min.) – Asistence H (10. 29 / 30 min.) – RZ 17 ‘St Wendeler Land 2’ – RZ 18 ‘Freisen/Westrich 2’ – RZ 19 ‘Superspéciale St Wendel 2’ – Asistence I (13. 33 / 20 min.) – Cíl kolem 13.53 hod.


Philippe Bugalski a Jean-Paul Chiaroni předznamenali v roce 2001 v přípravném ročníku mistrovství světa budoucí úspěchy Citroënu na Německé rallye. Od roku 2002 se totiž týmu Citroën Sport podařilo vítěznou korunu „princezny z Trevíru“ uhájit po tři následující ročníky po sobě. Tři vítězství v řadě, už pod hlavičkou světového šampionátu, patří dvojici Sébastien Loeb – Daniel Elena a vozu Xsara WRC.


V současnosti vedoucí závodník mistrovství světa pilotů, Sébastien Loeb, startuje samozřejmě i se svým spolujezdcem také do nadcházejícího 11. podniku letošního seriálu s cílem prodloužit vítěznou „německou“ sérii Citroënu. Na rallye, která jako vůbec první znamenala pro Citroën vítězství v mistrovství světa. Druhá Xsara je připravena pro Francoise Duvala, který loni na stejném podniku dojel na 2. místě ještě s vozem Ford. Jeho spolujezdcem je Sven Smeets.


Centrem rallye je Tréves (Trier, Trevír), město, které je blízké hned šesti národům. Ne náhodou se této rallye říká „Nejevropštější rallye z MS“.


Výstižnou přezdívkou pro Německou rallye je „Tři v jedné“. Podnik je totiž jakousi skládačkou několika odlišných typů tras. Jezdí se po úzkých cestách, klikatících se mezi vinicemi proslulé pěstitelské Moselské oblasti. Nechybějí ani rychlostní testy na rychlých úsecích v Sárském regionu, ani specifické tratě v bývalém vojenském prostoru Baumholder. Co do povrchů je rallye poskládána z betonu, hlíny, dlažby, štěrku, trávy, takže na místě je další přezdívka pro Německou rallye opět výstižná – „Nejméně asfaltová z asfaltových rallye“.


Kromě toho je významným charakteristickým rysem Německé rallye počasí. Je meteorologicky nevyzpytatelná. Je to rallye, která „vyrábí“ bouřky, nechybí vítr kolem 90 km za hodinu, rychle přicházející déšť a trať nečekaně zalitá vodními provazci. Hlavně tyto charakteristické rysy vyžadují zvláštní přípravu pneumatik. Německá rallye v tomto směru připomíná Rallye Monte Carlo, ale v létě.


Citroën a jeho posádky se intenzívně připravovaly na specifické podmínky Německé rallye po 4 dny v červenci, hned po návratu z Argentinské rallye. „Klasický“ scénář se týkal především nastavení vozů a výběru správných směsí pro pneumatiky Michelin. Všichni kolem Citroënů z Versailles-Satory si uvědomují, že tři předcházející vítězství je v Německu řadí do role favorita. Chtějí právě tam prodloužit neporazitelnost Citroënu.

Otázky pro Guy Fréquelina…..

V cíli minulé Rallye Finsko bylo znát, že cítíte úlevu, štěstí a uspokojení…


Úlevu nad dobře projetou „finskou zkouškou“, bezpochyby nejobtížnější v této sezoně. Štěstí? Z toho, že náš tým byl poprvé na této soutěži ve hře o vítězství. Ale i proto, že Séb a Daniel svedli na „nepřátelské půdě“ rovnocenný boj. A uspokojení? Ano, dovezli jsme sice „jen“ 9 bodů. Jenže Séb a Daniel narazili ny naprosto výtečného Marcuse a před Francoisem tentokrát nikdo nevypadl…. Bylo tedy obtížné dosáhnout ve Finsku více.

Od roku 2001 jste v Německu neprohráli…


Být neporažený přináší důvěru. Cením si toho, že naše vítězství byla opakovaná a na odlišném typu asfaltu než je obvyklé. Schopnosti kvarteta Loeb – Elena – Xsara – Michelin nemusíme více dokazovat. Navíc máme ve své kruhu ještě Francoise Duvala, který loni s Loebem bojoval o vítězství. Být favoritem s sebou nese i jistý tlak, ale podle mého názoru bude na Seba teď menší než třeba ve Finsku. Už tu třikrát vyhrál, vede šampionát s pohodovým náskokem, mohl by jet na jistotu. Ale každý zná jeho touhu vyhrávat. Mistrovství světa se teď znovu vrací na asfalt. Ale je tu ještě počasí, které dělá z výběru pneumatik loterii. A já příliš nemiluji hazardní hry….

V Poháru konstruktérů je souboj velice těsný. Potřebujete každý bod. Jaké rady dostane Duval?


To, co po něm chci, se snadno řekne, ale již obtížněji udělá. Musí jet co nejrychleji, ale zároveň tak, aby dojel do cíle. Musí ze sebe vydat to nejlepší, talent na to má. Měl by uplatnit jiný přístup než při posledních dvou soutěžích. Loni podal obdivuhodný výkon. Vrací se mu sebevědomí. Očekávám od něho dobrý výkon.

A pro Sébastiena Loeba…

Jaké vzpomínky budete mít na Finsko 2005?


Ty, které zůstanou – uspokojení z toho, že jsem konečně mohl bojovat o vítězství na tomto terénu. Měli jsme vůz, který proháněl Marcuse v jeho „zahrádce“. Bylo radostí pilotovat Xsaru na finských tratích. Na letošní Finsko budu vzpomínat jako na „velký moment“ své jezdecké kariéry…

Jak probíhaly testy v Německu s „asfaltovou verzí“ Xsary?


Jezdil jsem v oblasti moselských vinic a pak také v Sársku. Cit pro asfaltový povrch se mi dostal „pod kůži“ po nějakých pár set metrech…V Xsaře jsem prostě „doma“, ať už je povrch tratě jakýkoliv. Aktualizovali jse nastavení vozu a uvedli do praxe všechny drobné vývojové změny, na kterých se od začátku sezóny pracuje. Je to skoro hodinářská práce a když přimícháte tu správnou a nezbytnou „přísadu“v podobě pneumatik od Michelinu, tak můžu konstatovat, že Xsara je opět výborný, přesný a výkonný vůz…

Jakou cenu má pro Vás potenciální v pořadí čtvrté vítězství v Německu, na vaší domácí rallye? Půjdete až na hranici rizika?


Určitě ne. Všichni mě favorizují, ale já zůstávám opatrný. Všechna předcházející vítězství nebyla vůbec lehká. Při všech předešlých ročnících byl vždycky jeden jezdec velice blízko mě až do cíle. A navíc v minulosti nám počasí mnohdy přineslo horké chvilky. Například loni v zaplaveném Bosenbergu se nedalo dělat nic jiného než se snažit zůstat bez úhony na trati…Takže sebedůvěra ano, té je třeba, ale opatrnosti taktéž a určitě minimálně ve stejné míře…

A pro Francois Duvala…

Nejrychlejší podnik MS, Finsá rallye, je testem komunikace mezi pilotem a spolujezdcem. Jak to vidíte Vy?


Vzhledem k vysokým rychlostem měl Sven obavu, zda zvládne takový rytmus. Nakonec jsme to dokázali, až na několik míst, kde jsem ho požádal o změnu „not“ po průjezdu některých zatáček. Je to hodně důležité, zvláště v situaci, kdy znovu nacházím sebedůvěru a nemůžeme si dovolit žádnou chybu. To se nám ve Finsku podařilo a myslím, že naše „souznění“ se Svenem je nyní optimální…

Kam řadíte Německou rallye ve vaší kariéře?


Není to moje nejoblíbenější soutěž. Z asfaltových preferují Korsiku, miloval jsem Sanremo. Pokud jde o šotolinu, mám rád rallye v Řecku nebo v Turecku. Ale v Německu se cítím obře. Německé tratě jsou dost podobné těm, na kterých jsem začínal doma v Belgii.

Jaký výsledek byste bral v Tréves?


Opravdu rád bych byl na stupních vítězů. Na loňský rok mám krásné vzpomínky. S potenciálem Xsary by to mělo být dosažitelné. Kdyby se jelo na suché trati, bylo by to pro mě jednodušší, neboť naše testování se odehrávalo právě na suchu a na mokrém asfaltu nemám zatím moc zkušeností. Věřím tedy v sucho a stupně vítězů…

Bilance Citroënu

  • Bruno Thiry (Xsara kit-car) 3. místo v roce 2000 (ME).
  • Philippe Bugalski (Xsara WRC) 1. místo v roce 2001.
  • Od roku 2002 vítězí Sébastien Loeb (Xsara WRC) už jako součást MS.
  • François Duval má na kontě tři starty: 2002 (Puma S1600, vypadl) – 2003 (Focus WRC, 7.) a 2004 (Focus WRC, 2.).
  • Privátní tým Kronos Racing nasazuje dva vozy Citroën Xsara pro dvojice Manfred Stohl / Ilka Minor (třikrát v Tréves) a Xavier Pons / Carlos del Barrio (vítěz produkčních vozů 2004).

Pod stejnou vlajkou pojedou v juniorském šampionátu (JWRC) na vozech C2 Super 1600 Dani Sordo (aktuálně 2. v pořadí JWRC) a Kris Meeke (5.). V týmu P.H.Sport pojede se stejným vozem mladý Zimbabwan Conrad Rautenbach.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...