Citroen DS3 WRC na Rally Portugalsko (24. – 27. 3. 2011)

Obě posádky francouzského týmu Loeb – Elena a Ogier – Ingrassia chtějí získat co nejvíce bodů jak pro světový šampionát pilotů, tak i pro Pohár konstruktérů.

Pořadatelé Rally Portugalsko pro tento ročník značně inovovali celý podnik.

Rally ve zkratce

  • Centrum rally: Estadio Algarve a servisní park: Estadio Algarve
  • Povrch: šotolina. Počasí: teploty 10 až 20°C, slunečno
  • Program – seznámení s tratí proběhlo v úterý 22. března do středy 23. března plus SSS Lisabon – včera ve čtvrtek 24. března.
  • Shakedown proběhl ve středu 23. března ve Vale Judeu na okruhu 5,03 km.
  • Slavnostní start se uskutečnil včera ve čtvrtek 24. března Praça do Império v Lisabonu.
  • Trať: celkem 1359,71 km, z toho 385,37 km měřených v 17 RZ.
  • Podium: neděle 27. března v 14.45 na Estadio Algarve.

Program:

Čtvrtek 24. března – start 15.25 RZ 1: SSS Lisabon (3,27 km).

Pátek 25. března

– start 8.00 RZ 2: Santa Clara 1 (22,99 km), RZ 3: Ourique 1 (20,27 km), RZ 4: Felizes 1 (21,31 km), asistence A: 12.50, RZ 5: Santa Clara 2 (22,99 km), RZ 6: Ourique 2 (20,27 km), RZ 7: Felizes 2 (21,31 km), Flexi-asistence B: 17.55, cíl kolem 21.00.

Sobota 26. března

– start: 9.00, asistence C: 9.00, RZ 8: Almodovar 1 (26,23 km), RZ 9: Vascao 1 (25,26 km), RZ 10: Loulé 1 (22,56 km), asistence D: 13.30, RZ 11 : Almodovar 2 (26,23 km), RZ 12: Vascao 2 (25,26 km), RZ 13: Loulé 2 (22,56 km), Flexi-asistence E: 18.00, cíl kolem: 21.00.

Neděle 27. března

– start: 6.30, asistence F: 6.30, RZ 14 : Silves 1 (21,39 km), RZ 15: Santana da Serra 1 (31,04 km), asistence G: 10.36, RZ 16 : Silves 2 (21,39 km), RZ 17: Santana da Serra 2 (31,04 km), asistence H: 14.23, cíl kolem : 14.33.Start je přesunutý do Lisabonu 270 km vzdáleného od Faro. Tato změna ve prospěch hlavního města země – poprvé v 37leté historii rally – je ještě navíc podtržena superspeciálkou v centru Lisabonu naproti Mosteiros dos Jeeronimos a Belém cultural centre.

Před necelým rokem právě v Algarve vydobyli své premiérové vítězství v mistrovství světa Sébastien Ogier a Julien Ingrassia a jsou to právě oni, kdo zahájí zdejší rally jako favorité. Trať je totiž z 80 procent stejná jako v roce 2010.

Ogier – Lepší startovní pozice než v Mexiku

„Máme to stále v paměti, nikdy na to nezapomenu,“ říká Ogier. „Odjeli jsme takřka dokonalou rally od startu do cíle. I když jsme druhý a třetí den byli na trati první, zvládli jsme naše soupeře odrážet.“

Po jejich havárii v Mexiku budou mít v Portugalsku lepší výchozí pozici. „I když jsme v Mexiku skončili bez bodu, pár pozitivních závěrů jsme si z prvního šotolinového podniku sezony odvezli. Přestože jsme museli vymetat trať, ukázali jsme naši konkurenceschopnost. V Portugalsku bychom chtěli z naší lepší startovní pozice vytěžit maximum možného. Pomůže nám v lepším rozvržení celé rally. Zatím máme za sebou jen dvě rally z třinácti, takže šancí na zisk bodů a dobré výsledky zbývá ještě dost.“

Loeb – jedině vítězství!

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vyhráli Portugalsko v letech 2007 a 2009, jsou aktuálně na druhém místě v celkovém hodnocení mistrovství světa. „Citroëny DS3 WRC byly v Mexiku velmi rychlé a dominovaly mezi soupeři. Pokud bude v Portugalsku dobré počasí, budeme moci zjistit, jak jsou naše auta konkurenceschopná v dobrých podmínkách. Podmínky by měly být takové, jaké nás budou čekat na několika dalších rally. Právě tato rally totiž zahrnuje směsici těžkostí, s nimiž se v šampionátu potkáme. Často se mění rytmus, z rychlých sekcí do zakroucených s mnoha horizonty, což vyžaduje velmi přesné poznámky. Náš cíl je stejný jako v Mexiku – jet dobře, což znamená jediné – vyhrát!“

Táhnout za jeden provaz

Tři otázky pro Oliviera Quesnela, sportovního šéfa Citroën Total WRT

Jeden z Citroënů DS3 WRC skončil na vrcholu, druhý poslední den nedojel. Dá se mexický výsledek charakterizovat jako poloprázdná sklenice?

Co si budeme pamatovat, je především první vítězství Citroënu DS3 WRC a 63. titul Loeba s Elenou. Navíc tato rally nás utvrdila v tom, že náš vůz je plně konkurenceschopný, což je fakt, který by neměl být opomenut. Samozřejmě bychom byli spokojenější, kdybychom získali jeden dva body navíc, ale rally není exaktní věda. Stejně jako v několika případech roku 2010, Citroën dal přednost sportovní volbě. Sébastien Ogier, který nemá status druhého jezdce v týmu, udělal chybu. Byla to pro tým rána, ale ještě větší pro něho. Moc mu to nepomohlo v jeho šancích v mistrovství světa pilotů. Dá mu to ale zase dobrou startovní pozici v několika dalších podnicích, což mu ale v žádném případě jeho boj neulehčí. Nebylo to poprvé, co jeden z našich vozů v Mexiku vypadl, nicméně stejně nám to nezabránilo získat šestkrát světový titul.

Jak budete řešit rivalitu v týmu do budoucna?

Rivalita mezi dvěma piloty tohoto formátu je nevyhnutelná. Sébastien Ogier je velmi ambiciózní muž, nicméně je to Sébastien Loeb, kdo je na vrcholu formy po jeho sedmi titulech mistra světa. Seb Loeb je absolutně odhodlaný prokázat, že je stále nejlepší pilot na světě. Věděli jsme, že budeme před tuto situaci postaveni, ale nepředpokládali jsme, že vyvstane tak rychle. V Mexiku jejich rivalita nebyla pro Citroën příliš pozitivní co do výsledku. Stejně jsem ale přesvědčený, že rivalita bude týmu ku prospěchu a bude přinášet velké výsledky na nadcházejících rally. Abych se s takovou situací uměl vyrovnat, o tom je přece moje práce týmového šéfa. Musíme táhnout za jeden provaz a pokračovat v práci tak, aby obě naše posádky měly nejlepší šance dosáhnout vítězství.

Jaký cíl má za těchto okolností Citroën v Portugalsku?

Neliší se od předcházejících či budoucích rally. Jdeme na start s cílem vyhrát. Naši piloti vědí, co je v sázce. Musejí pomoci Citroënu k zisku dalšího světového titulu – Poháru konstruktérů. Když dosáhnou tohoto cíle, pak je zřejmé, že jeden nebo druhý, nebo i oba mohou získat titul mezi piloty. V Portugalsku by měli vytěžit co nejvíc bodů. Aby se to povedlo, musí se na start postavit s tím, že chtějí vyhrát!

Peter van Merksteijn Jr. – pátý do party

Poprvé bude hned pět Citroënů DS3 WRC v mistrovství světa. Petter Solberg, Kimi Räikkönen a Peter van Merksteijn Jr. pojedou v Portugalsku v barvách Citroënu v autech, která jsou identická s těmi, které mají k dispozici posádky Citroën Total World Rally Teamu. Byly jim dány k dispozici od Citroën Racing Technologies. Několik sezon prosazoval Citroën Racing své aktivity v mistrovství světa právě přes Citroën Racing Technologies. Tento program pro soukromníky na vrcholné úrovni pokračuje v sezoně 2011 s Citroëny DS3 WRC.

„Změny v předpisech přinutily všechny piloty k tomu, aby vstoupili do poslední generace WRC,“ říká Benoit Nogier, ředitel Citroën Racing Technologies. „Citroën Racing se rozhodl poskytovat privátním jezdcům Citroëny DS3 WRC. Tyto vozy mají stejnou specifikaci jako tovární a mají stejnou homologaci.“

Petter Solberg a Kimi Räikkönen začali sezonu ve Švédsku. Nor dokončil soutěž pátý s třemi nejrychlejšími časy a Fin získal body za osmé místo. V Mexiku ztratil Solberg stupně vítězů, když po prvních rychlostních zkouškách dokonce vedl a zajel i pět nejrychlejších časů. Ve třetím kole šampionátu v Portugalsku mají všichni tři poněkud odlišné cíle se svými DS3 WRC.

Petter Solberg (Petter Solberg World Rally Team):

„Vždycky se na Portugalsko těším. Rally je rychlá a zároveň technická a mně připadá dobrá. O našem autě jsme se hodně dozvěděli na šotolině v Mexiku a něco přidáme během seznamovacích dní. Jako obvykle chci skončit na stupních vítězů, teď ale vím, že rychlost na to máme. Měla by to být bezproblémová rally.“

Kimi Räikkönen (Ice 1 Racing):

„Měli jsme dobrý vstup do sezony ve Švédsku. Byli jsme k vedoucím jezdcům blíž než před rokem. Ale my se ještě pořád učíme. Od té doby jsme ale testovali, abychom se seznámili s autem na šotolině. Byl to dobrý pocit a už se nemohu dočkat startu v Portugalsku.“

Petr van Merksteijn Junior (Van Merksteijn Motorsport):

„Zvykl jsem si na auto během dvoudenního testování. Vyzkoušeli jsme si nejrůznější nastavení. DS3 WRC je trochu jako motokára, také reaguje ihned při sebemenším popudu řidiče. Vůz na mě udělal opravdu veliký dojem, stejně tak tým, který je vysoce profesionální. Těším se na to, až se pustím do mé první rally sezony.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...