Citroën DS3 Racing: dynamický vůz z nové řady DS

Citroën navazuje na obchodní úspěch vozu DS3 a pokračuje v dynamice linie nové řady DS.

Na trh přichází s modelem Citroën DS3 Racing, který díky silným stylovým prvkům, nekompromisnímu výběru materiálů a vysoké úrovni příslušenství ještě více podtrhuje hodnoty Citroënu DS3 a nejnáročnějším zákazníkům nabízí velmi intenzivní potěšení z řízení.

Citroën DS3 Racing: dynamický vůz z nové řady DS

Konstruktéři týmu Citroën Racing využili veškeré dostupné know-how a podařilo se jim zesílit účinnost a výkonnost vozu Citroën DS3 Racing a přitom zachovat vlastnosti zajišťující běžné příjemné ovládání. Zárukou skvělých zážitků a dynamiky je to, že Citroën již získal ve WRC pětkrát Pohár konstruktérů a šestkrát Pohár jezdců pro posádku ve složení Sébastien Loeb a Daniel Elena.

Design inspirovaný světem automobilových závodů

Vůz Citroën DS3 Racing o délce 396 cm, ze kterého čiší výrazný hodnotný styl, je ztělesněním sportovního ducha. Od modelu Citroën DS3 přebírá všechny stylové prvky, jeho výrazný sportovní temperament se odráží v řadě prvků, které byly vytvořeny speciálně pro tuto verzi RACING: specifická dvojitá koncovka výfuku, použití karbonových prvků na karoserii jako je větrák, plášť předního nárazníku, boční lišty, prahové lišty a rozšířené části blatníků.

Vůz Citroën DS3 Racing se objevuje ve dvou nových specifických barevných verzích. Výraznou kombinací je oranžová střecha spojená s karoserií v černém odstínu Obsidien. Oranžový odstín se objevuje i na discích kol, masce chladiče a krytech zpětných zrcátek, v interiéru potom na liště palubní desky a spodní části řadicí páky. V druhé kombinaci, která spojuje modernost se střídmostí, doplňuje šedý odstín střechy bílý odstín karoserie Banquise. I zde se šedá barva opakuje na lištách, krytech zpětných zrcátek a na liště palubní desky. Maska chladiče je u této verze v karbonovém provedení.

Stejně jako všechny vozy řady DS, i model Citroën DS3 Racing si mohou zákazníci upravit na míru vlastnímu vkusu pomocí samolepicích fólií určených na karoserii a palubní desku, s nimiž ladí i koberečky v kabině. Zákazník tak může ještě více potvrdit dynamický charakter celého vozu.

Výbava vozu Citroën DS3 Racing je na vysoké úrovni, opírá se o výbavy verze Sport Chic, kterou doplňují sedadla se zesíleným bočním držením pro optimální a přitom stále komfortní sezení. Tato verze je opatřena rovněž zadním parkovacím asistentem, vnitřním zpětným zrcátkem s automatickou clonou, automatickým rozsvěcováním světel a automatickým spouštěním stěračů.

Stylové zpracování kabiny Citroënu DS3 Racing odráží vzhled exteriéru. Odstín střechy a karbonové prvky se objevují i na řadě prvků v interiéru jako je středová část palubní desky, spodní lišta volantu, lišta kolem ovladače otevírání dveří nebo držáky přístrojové kapličky. Výrazný charakter vozu Citroën DS3 Racing potvrzuje i výběr specifických materiálů a zpracování detailů, dále nápis Citroën Racing na opěrkách sedadel a na číslovaném štítku na čalounění stropu.

Motorizace s ještě výraznějším charakterem

Nejvýraznějším rysem vozu Citroën DS3 Racing je výkon. Na vyladění motoru se podílel tým Citroën Racing, který u toho využil veškeré zkušenosti týmů značky, které šestkrát získaly Pohár konstruktérů ve WRC

Vůz je opatřen 1,6 litrovým motorem THP, u něhož se podařilo zvýšit výkon na 202 koní. Točivý moment vzrostl z 240 Nm na 275 Nm, což v porovnání s verzí THP 150 představuje nárůst o téměř 15 %. Tato hodnota je k dispozici u otáček 2 500 ot/min. Hlavní změna nastala u uložení motoru a turbodmychadla, jehož plnící tlak se zvýšil na 2,2 bar. Vývoj prodělal i výfuk, který má u této verze výraznější barvu.

Díky těmto úpravám dokáže Citroën DS3 Racing překonat 1000 m s pevným startem za méně než 27 vteřin a přitom si již u nízkých otáček zachovává pružnost a pohodlné řízení.

Tyto skvělé výsledky doplňuje velmi rozumná spotřeba 6,4 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 pouze 149 g/km.

Nápravový systém zvyšující radost z jízdy

Podvozek a nápravy vozu Citroën DS3 prošly velmi důkladným přepracováním, jehož cílem bylo podpořit intenzivní pocity a neustálý dialog mezi řidičem a vozovkou. Takto definovaný model Citroën DS3 Racing má vše potřebné proto, aby se ve svém segmentu stal vzorem z hlediska jízdních vlastností.

Velká péče byla věnována odpružení a tlumičů, které byly speciálně upraveny tak, aby se vůz doslova přilepil k silnici a celý systém odpovídal výkonu, který motor dokáže vyvinout. Přední i zadní rozchod byl navíc rozšířen o 20 mm a došlo ke snížení světlé výšky vozu o 15 mm. Nově kalibrované ESP lze nadále zcela odpojit.

Řízení bylo také upraveno, aby bylo přesnější a lépe vyhovovalo sportovnímu duchu auta. Došlo k úpravě jeho uložení ve voze, aby dokázalo lépe reagovat na vozovku a přitom si i ve velmi nízkých rychlostech zachovalo snadnou ovladatelnost.

Systém brzd byl vepředu opatřen čtyřpístovými třmeny BREMBO® a speciálními kotouči, jejichž průměr byl zvýšen na 323 mm. Vůz DS3 Racing je díky tomu výkonnější a odolnější a velmi příjemně se řídí, takže dokáže uspokojit všechny řidiče.

Vůz Citroën DS3 Racing je opatřen osmnácti palcovými koly zcela nového hi-tech designu, který si současně zachovává velkou míru dynamiky. Byla zde u sériového vozu ve světové premiéře využita technologie „Reverse“, spočívající v přesunutí dutiny disku zevnitř ven. Vizuálně tak disky vypadají větší, navíc u nich došlo k lepšímu rozložení váhy, která se tak snížila o přibližně 5 %, což opět zlepšuje jízdní vlastnosti celého vozu Citroën DS3 Racing

Technické údaje

Rozměry (d x š x v) 3 962 x 1 717 x 1 443 mm
Rozvor náprav 2 464 mm
Motor THP 200 BV6
Emise CO2 149 g/km
Smíšená spotřeba 6,4 l/100 km
Typ zážehový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s 16 ventily
Zdvihový objem 1 598 cm3
Maximální výkon 202k 149kW při 6 000 ot/min (207k/153 kW)
Max.točivý moment 275 Nm při 2 000 – 4 500 ot/min
Pneumatiky 215 / 40 R 18
1 000 m pevný start 26,5 vteřin
Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,5 vteřin

Hlavní výbava nad rámec výbavy CITROËN DS3 Sport Chic

  • Vnější i vnitřní karbonové prvky
  • Litá 18palcová kola s technologií reverse
  • Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
  • Automatické rozsvěcování světlometů
  • Automatické spouštění předních stěračů
  • Zadní parkovací asistent
  • Elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek

Odstíny karoserie

Černá Onyx/oranžová střecha => oranžová kola, kryty zpětných zrcátek, lišta a stylizované šípy vepředu anebo Bílá Banquise/šedá střecha => Matně šedá kola, karbonové kryty zpětných zrcátek, lišta a stylizované šípy vepředu

Čalounění

Sportovní sedadla (posílené držení) s nápisem Citroën Racing, Látkové čalounění Trami Mistral/Alcantara a specifické koberečky a úprava dálkového ovladače

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...