Citroën chce vyhrát i v Turecku

V poločase mistrovství světa vládne spokojenost

Šíleně rychlým tempem dospěl kalendář mistrovství světa v rallye WRC 2008 do své poloviny. V Turecku v Kemeru se jede o víkendu 8. podnik a Citroën v něm bude mít dva vozy C4 WRC s posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí.

Dva stejné vozy povedou v barvách soukromé stáje PH Sport za podpory Citroën Sport Technologies Conrad Rautenbach – David Senior a Urmo Aava – Kuldar Sikk.

Po loňské absenci v kalendáři WRC se tedy Turecko vrací a připravilo velice podobný scénář i tratě jako předtím, včetně slavnostního startu a superspeciálky v Antalyi a Kermeru. Také tratě jsou identické s ročníkem 2006 – jede se na 360,12 km měřených v 19 rychlostních zkouškách.

„Po poučných lekcích v Řecku přichází Turecko a tahle rallye se vždy tváří jako méně náročná než Acropolis, ale rychlostní zkoušky jsou ještě tvrdší pro auta. Navíc zdejší počasí staví do hlavní role výběr pneumatik, zvláště na rychlostních testech v polohách s vysokou nadmořskou výškou,“ uvedl Olivier Quesnel, stájový šéf Citroën Sport.

Loeb čeká velký boj

Sébastien Loeb a Daniel Elena budou v Turecku hájit jednobodový náskok v čele šampionátu pilotů. „Turecko nebude snadné, tratě jsou velice rozmanité s velkým rozsahem náročnosti. Startoval jsem tu před třemi roky, neboť v roce 2006 mi v tom zabránilo zranění zad. Neměl by to ale pro mě být velký problém, protože tratě se oproti roku 2005 moc neměnily. Největší změnou jsou ale pneumatiky,“ tvrdí vítěz 41 rallye. „Úspěch tak hlavně závisí na tom, jak se nám povede výběr těch nejlepších pneumatik Pirelli. Daniel a já budeme mít opět to „potěšení“ vymetat trať, což by mohlo být hendikepem při vlhkých podmínkách. Díky práci lidí v Citroën Sport jsou naše auta konkurenceschopná a spolehlivá. To posiluje šance na vítězství pro nás i Citroën. Naším cílem je vítězství, ale očekáváme velký boj,“ uvedl Sébastien Loeb.

Sordo – volněji než v Řecku

Podobné zkušenosti mají i týmoví kolegové Dani Sordo a Marc Martí, „Bylo to právě v Turecku, kde jsem zajel svůj první nejrychlejší čas,“ říká Dani. „Mám jen jeden start v Turecku, ale byl pro mě velmi dobrý. Mám rád zdejší tratě. Můžete na nich jet poněkud volněji než třeba v Řecku, protože nejsou tak tvrdé pro vaše auto. Mám rád šotolinové tratě, ale ještě se musím učit přizpůsobivosti k pneumatikám. Náš vůz je schopen vítězit a všichni lidé v týmu mě budou tlačit stejně jako před dvěma týdny.“

Quesnel: Jako na horské dráze

Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Sport, přidal ještě bilanci dosavadního průběhu sezony před poločasem v Turecku. „Myslím, že můžeme sumarizovat sezonu z několika pohledů: šest měsíců, sedm rallye a pět vítězství! Sébastien a Daniel jsou v čele šampionátu s jednobodovým náskokem, Citroën je pouhé dva body za vedoucí pozicí v Poháru konstruktérů. První polovina sezony byla uspokojivá, i když jsme nezůstali ušetřeni smůly jako například v Jordánsku. Jsem ve funkci teprve krátce, ale je to jako na horské dráze. Samotná práce je zajímavá a úchvatná. Když se vám daří a máte úspěch, necítíte žádnou únavu, žádný tlak a učíte se s tím žít. Jednu věc obzvlášť oceňuji – a to je čekání na auto v servisním parku po vítězné rallye. Je to speciální chvíle, kdy se celý tým může podílet na oslavě ještě před oficiálním ceremoniálem.

S pěti vítězstvími ze sedmi soutěží mají Sebastien a Daniel zatím za sebou perfektní sezonu. Laťku povýšili až na 41 prvenství v kariéře a čím více je poznávám, tím víc vidím, jak se spolu doplňují. Dani a Marc se také zlepšili. Jsou již blízko toho, jet celou soutěž naplno a dosáhnout nějakého dobrého výsledku na šotolině.

Turecko je přelomem do druhé poloviny šampionátu a odstupy na špici jsou velmi malé. Čeká nás vyrovnaný boj, ale přesto v nás věřím. Z osmi zbývajících rallye jsou tři asfaltové. Séb a Dani byli tradičně na zpevněném povrchu vždy velmi dobří a zajistili tak týmu dobré výsledky. Dalším naším cílem ale bude také pomoci získat Sébastienovi první vítězství ve Finsku.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...