Citroën C8 nyní i s motorem 150 kW a automatickou sekvenční převodovkou

Motor 150 kW je nabízen v nejvyšší úrovní výbavy Exclusive, nabízející velmi širokou komfortní a bezpečnostní výbavu.

Verzi Exclusive lze okamžitě poznat podle hliníkových ráfků ve dvou odstínovém zpracování o průměru 16 palců, zdvojeného výfuku tvořícího dva chromované vývody a označení – Exclusive – na předních dveřích.

Citroën C8 nyní i s motorem 150 kW a automatickou sekvenční převodovkou
Citroën C8 nyní i s motorem 150 kW a automatickou sekvenční převodovkou
Citroën C8 nyní i s motorem 150 kW a automatickou sekvenční převodovkou


Benzinový šestiválcový motor s 24 ventily o objemu 2 946 cm3 je nejvýkonnější jednotkou v nabídce modelové řady C8. U příležitosti uvedení tohoto motoru u modelu C5 byly provedeny úpravy týkající se spalovacího prostoru, rozvodů a snížení tření, což umožnilo zvýšit maximální výkon na 150 kW (208 k) při 6 000 ot/min a maximální točivý moment na 285 Nm již při 3 750 ot/min.


Motor má variabilní sání složené ze dvou systémů VTC (Variable Timing Camshaft). Tento systém mění nastavení vačkových hřídelů sání o 15°, aby se zvýšila účinnost plnění válců vzduchem. Při velkém zatížení motoru v nízkých otáčkách se sací ventily zavírají dříve. Díky tomu se sníží spotřeba a zvýší se kroutící moment a výkon motoru v těchto nízkých otáčkách. Motor má nové vstřikovače s víceotvorovými tryskami, nový tvar spalovacího prostoru a nové sací potrubí, které zabezpečuje velmi dobré plnění válců.


Automatická převodovka se sekvenčním ovládáním se přizpůsobuje stylu jízdy řidiče a představuje velkou výhodu z hlediska bezpečnosti i jízdního komfortu. Kromě automatického systému umožňuje manuální řazení. V případě použití manuálního řazení si řidič volí rychlostní stupně zcela sám, a to lehkým pohybem řadící páky buď dopředu, nebo dozadu. Jízda se sekvenčním řazením je dynamičtější a sportovnější. Zvolený rychlostní stupeň a režim je vždy znázorněn na centrální přístrojové desce na sloupku řízení. Z pozice D (Drive) může řidič kdykoli přejít do režimu sekvenčního řazení, přičemž aktuálně zařazený převod zůstává výchozím převodem pro sekvenci; v opačném směru automatika zvolí optimální převodový poměr.


Automatický režim obsahuje velký počet naprogramovaných charakteristik řazení tak, aby se funkce převodovky přizpůsobovala stylu jízdy, zvolenému programu (sníh,…), vnějším podmínkám (povrch vozovky, adheze, zatížení vozu, zrychlení nebo zpomalení) a vnitřním podmínkám (teplota a tlak oleje v převodovce, teplota motoru…). Kromě ovládání řazení převodových stupňů kontroluje počítač převodovky mnoho dalších parametrů s cílem zajistit optimální bezpečnost cestujících a předejít možnému poškození převodovky. Umístění řadící páky na přístrojové desce navíc zjednodušuje a zpříjemňuje řazení.


C8 nabízí výbornou dynamiku a dokonalé přilnutí k vozovce. K tomu přispívá standardní výbava, zahrnující ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBD, ESP a systém podpory brždění v kritických situacích. Model C8 s motorem V6 je dodáván s pneumatikami Michelin o rozměrech 215/60 R16 s hliníkovými ráfky, které jsou vybaveny systémem detekce podhuštění pneumatik.


Design byl jednou z velmi důležitých stránek vývoje C8. Moderní linie vozu zřetelně podtrhují jeho příslušnost ke značce Citroën. Od svých konkurentů se jeho vnější design výrazně liší poutavou a robustní přední maskou, dynamickými bočními stranami a zadními světly, které svým tvarem připomínají model C5 break.


Interiér ve stylu „high-tech“ se vyznačuje přístrojovou deskou s jednoduchými liniemi a se středovou částí zahrnující buď tři ukazatele se zcela novým designem, nebo dva ukazatele v kombinaci s barevným displejem navigačního systému o rozměrech 7“ (16/9). Nové prvky spojují komfort a inovaci a přispívají k celkovému modernímu pojetí interiéru C8.


Přední sedadla nabízejí v závislosti na úrovni výbavy řadu funkcí, mezi které patří elektrické nastavení polohy, vyhřívání, možnost otáčení a odnímatelné, výškově nastavitelné loketní opěrky. Nastavení polohy sedadla řidiče a vnějších zpětných zrcátek může být uloženo do paměti. Celkem mohou být uloženy a aktivovány čtyři polohy sedadla řidiče, a to prostřednictvím dvou tlačítek na straně sedadla nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Tato funkce je sériově dodávána pro výbavu Exclusive a jejím přínosem je úspora času, který je obvykle třeba vynaložit pro seřízení polohy sedadla v případě, že se ve voze mění řidiči.


Elektrické ovládání bočních posuvných dveří umožňuje snadný přístup do vozu. Dveře mohou být otevřeny z předních sedadel vozu bez potřeby vystoupení; ovládány mohou být také prostřednictvím dálkového ovládání. Za jízdy je aktivována pojistka proti otevření dveří. Díky vysoké variabilitě interiéru vůz umožňuje pohodlně přepravit až 8 cestujících. Všechna zadní sedadla mohou být vyjmuta nebo posunuta o 15 cm a upevněna pomocí nového patentovaného systému Quickfix®.


Ve voze se nachází téměř 60 důmyslných a dobře přístupných odkládacích prostorů, kterých mohou využívat všichni pasažéři. Zavazadlový prostor má variabilní objem díky možnosti manipulace se zadními sedadly. Podle okamžité potřeby může činit 225 litrů (pod úrovní krytu a s maximálně posunutými zadními sedadly) , 1 160 l (pod úrovní krytu a se zadními sedadly pouze ve druhé řadě), nebo 2 948 l (maximální hodnota při variantě, kdy jsou ponechána pouze přední sedadla). Cestu zpříjemňuje čtyřcestná automatická klimatizace s nezávislým ovládáním levé a pravé strany a vyhříváním zadní části interiéru.


C8 nabízí mimo již uvedené další funkce umožňující řidiči dokonalé ovládání vozu a větší soustředění na jízdu: automatické rozsvícení výstražných světel v případě silného brždění, parkovací asistent, bi-xenonové světlomety s funkcí potkávacích i dálkových světel, s výsuvnými ostřikovači a automatickou výškovou regulací světel, tempomat, varovný signál v případě překročení předvolené rychlosti, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloněním proti oslnění, automatické rozsvícení světel v případě deště nebo špatné viditelnosti a automatické stěrače s dešťovým senzorem.


C8 nabízí jedinečnou telekomunikační výbavu, dodávanou v kombinaci s audiosystémy s přehrávačem kazet nebo CD. Audiosystémy zahrnují oddělený displej, osm reproduktorů a dálkové ovládání pod volantem. C8 ve výbavě SX a Exclusive standardně nabízejí přehrávač CD.


C8 v rámci volitelné výbavy nabízí inovativní pakety, které zahrnují autorádio RDS, přehrávač CD, integrovaný duální telefon GSM s vestavěným hands-free a satelitní navigační systém GPS s monochromatickým nebo barevným displejem a syntetizátorem lidského hlasu. Funkce rozpoznávání hlasů umožňuje přenášet přibližně 40 standardních hlasových příkazů vyslovených uživatelem. Pokyny se týkají funkcí audiosystému, telefonu, navigace a informací zobrazovaných na obrazovce. Příkazy sestávají především z čísel od 0 do 9 a týkají se nejčastěji telefonních čísel, předvolených radiostanic nebo volby skladeb na CD. Naprogramovat lze dalších přibližně 50 příkazů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...