Citroën C5: inteligence na kolech

Nová platforma, nový podvozek, nový název – takový je Citroën C5. K tomu musíme přičíst ještě velkorysou nabídku místa, komfort vyšší třídy a podvozek, který rozpozná špatné silnice.

Písmeno C – jako Citroën a „pětka“, zobrazující stejně jako v Paříži 98 a v Ženevě 99 představené studie C3 a C6, jsou symbolickým odkazem na tradici značky, neboť už ve 20. letech nesly Citroëny označení C4 a C6.


Citroën C5: inteligence na kolech

Pětimístný Citroën C5 je prvním automobilem postaveným na nové platformě „3“ určenou pro střední a vyšší třídu koncernových vozů PSA. Nová je nejen podvozková skupiny, ale také samotný podvozek vycházející z takřka padesátiletých zkušeností s hydropneumatickým pérováním, speciality značky Citroën.

„Hydractive III“, jak se podvozek nazývá, se vyznačuje nejen jednodušší konstrukcí než dosud, ale po dobu pěti let nebo 200 000 km nevyžaduje ani žádnou údržbu. Dokáže rozlišit dobré a špatné silnice a podle toho také samočinně zvýšit nebo snížit světlou výšku. Počítačem řízené nastavení pružicích jednotek a tlumičů se může ve zlomcích sekund přizpůsobit vzniklé situaci a případně hned přeřadit na měkčí, komfortnější nastavení podvozku. To se děje podle stylu jízdy řidiče, kterou elektronická řídicí jednotka analyzuje a přizpůsobuje. Jde o nejinteligentnější podvozek na trhu, technicky sice jeden z nejsložitějších, ale na údržbu nenáročný.


Citroën C5: inteligence na kolech

Délkou 4,6 m a šířkou 1,7 m je větší než Xantia, ale přitom kompaktnější než XM. Velkoryse řešený interiér je však na úrovni vozů vyšší třídy, neboť výška 1,48 m umožňuje, na rozdíl od klasických sedanů, vzpřímenou pozici sezení. Díky této výšce a ploché podlaze je C5 tak prostorný jako XM. Tím uspokojuje stále rostoucí zájem zákazníků po větším interiéru a mezi konkurencí zabírá přední místo. Také zavazadlový prostor, který se ukrývá pod stupňovitou zádí, je svými 456 litry víc než dostačující.

Citroën C5: inteligence na kolech

Stejně jako u Picassa, Berlinga i Xsary našel i tentokrát své uplatnění elektronický systém multiplex, což je v podstatě inteligentní servisní skříňka BSi spolu s 24 mikročipy. Koordinuje řadu důležitých funkcí vozidla a zároveň nahrazuje složitou síť vodičů elektrické instalace způsoben podobným v palubní technice nejmodernějších letadel. Systém za řidiče přebírá např. obsluhu stíračů, které se ze deště automaticky zapnou nebo světlometů, jenž se při stmívání nebo vjetí do tunelu samočinně rozsvítí. Elektronika za deště dokonce zavře okna včetně střešního. Při prudkém zabrzdění z rychlosti nad 50 km/h se zapnou varovné svítilny. Hlasitost rádia se řídí podle rychlosti, na náhlou ztrátu tlaku vzduchu v pneumatice upozorní řidiče varovný signál. Digitální elektronika reguluje teplotu pro pravou i levou stranu interiéru.A tak bychom mohli pokračovat. Multiplex šetří jednak kabely a jednak zajišťuje i větší spolehlivost.

Citroën C5 bude uveden na trh ve dvou stupních výbavy SX a Exclusive s dvěma různými motory:

  • zážehový 3.0 V6 – 152 kW/207 k při 6000 ot./min, 285 N.m při 3750 ot./min
  • vznětový 2.2 HDI – 98 kW/133 k, 317 N.m při 2000 ot./min

Oba mohou být kombinovány s manuální pětistupňovou převodovkou nebo čtyřstupňovým „automatem“ se sekvenčním řazením. Struktura karosérie odpovídá nejmodernějším požadavkům EURO NCAP a zaručuje vysokou ochranu cestujících s cenově příznivými opravami vzniklých menšími kolizemi.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...