Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce

K pohodlné jízdě s prostorným Citroenem C5 Break významně přispívá jeho světově známé hydropneumatické odpružení již třetí generace.

Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce
Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce
Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce

   
 Hydropneumatické odpružení – Hydroactive III plus předčilo mé očekávání. Světlá výška C 5 je nezávislá na zatížení vozu. Výška vozu je variabilní – automaticky se mění v závislosti na rychlosti a stylu jízdy a kvality vozovky. Při vyšší rychlosti se světlá výška vozu vpředu sníží více než zadní, čímž se nejen sníží těžiště vozu, ale i sníží odpor vzduchu a tím sníží spotřeba paliva a současně se zvýší bezpečnost jízdy. Při špatné vozovce a nižší rychlosti se naopak výška vozidla zvýší, aby jízdní vlastnosti zůstaly optimální. Systém Hydroactive III plus obsahuje přídavný snímač úhlové rychlosti volantu, snímač plynového a brzdového pedálu, snímač podélné a boční akcelerace a počítač, který na základě údajů uvedených snímačů vyhodnocuje stav vozovky a individuální styl vedení vozu řidičem a zabezpečuje v souladu s uvedenými údaji přesné dodržování stopy vozidlem a maximálně bezpečnou jízdu téměř bez naklánění. I větší nerovnosti vozovky jsem mnohdy vůbec nepocítil. Změnu může učinit i za jízdy pomocí tlačítka. Pomocí tlačítek může řidič volit střední výšku vozu při jízdě po velmi špatných vozovkách, maximální výšku vozu při výměně pneumatiky anebo minimální výšku při nakládání či vykládání a při opravách v dílně. Významnou skutečností oproti předchozím generacím hydropneumatického pérování je, že nový systém pérování Hydroactive III plus je bez nároků na údržbu v průběhu pěti let anebo 200 000 km.

     Citroen C 5 Break přes svou větší délku svým zdařilým designem působí elegantně a i dynamicky. To je důsledkem mírného sklonu kapoty s téměř stejným sklonem na ní navazujícího čelního rozměrného skla a nízkou kapotou s velkými předními světlomety a při bočním pohledu dozadu zužující se výška oken bočních dveří s plynule na ně navazujícím třetím bočním oknem. Široké lišty okolo celého vozu visuelně nejen snižují výšku vozu, ale současně výrazně prodlužují jeho délku. Tyto lišty přirozeně ochrání karoserii především při parkování ve městě. Celkově lze design Citroenu C5 Break hodnotit i když s výraznými osobitými prvky jako spíše klasicky elegantní .


Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce
Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce
Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce

     Interiér C 5 Break poskytuje nadprůměrný prostor jak pro všech pět cestujících tak pro náklad. Přes prostorný vnitřek je vůz útulný a cestování je v něm příjemné. Uvítal jsem jako řidič vyšší posez a pohodlná sedadlo. Ergonomické řešení palubní desky a umístění všech sdělovačů a ovládačů je bez chyby. Jako nápadité a praktické jsem ocenil, že po otočení sluneční clony k bočnímu oknu, pokud jde slunce více z boku, je pod ní další menší sluneční clona, která mně dostatečně ochránila oči proti slunci zpředu. Kladem pro cestující je řada praktických odkládacích schránek a prostor. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný díky rozměrným zadním vyklápěcím dveřím, jeho objem se z 563 litrů po sklopení zadních sedadel zvětší na 1658 litrů.

Citroen C5 Break s motorem 2,2 HDI a automatickou převodovkou v testu redakce

Testovaný Citroen C5 Break měl čtyřválcový šestnáctiventilový Turbo diesel 2,2 HDi s výkonem 98 kW (136 k) při 4 000 ot/min. a s maximálním točivým momentem 314 Nm při 2 000 ot/min. Převodovku měl automatickou s možností manuálního řazení. Výrobce udává maximální rychlost 201 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 11,9 sekund. Výkon motoru plně dostačuje i pro dynamickou jízdu. Motor ochotně zrychluje již od 1 800 ot/min a je velmi dobře odhlučněn včetně odhlučnění podvozku v celém průběhu otáček, takže hladina hluku je v interiéru vozu nízká. Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 6,1 l/100 km což je o 0,4 litrů méně než udává výrobce. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.

Podvozek je konstrukčně velmi dobře vyřešen, hydropneumatické odpružení – Hydroactive III plus mně umožnilo rychlé projíždění prudkých zatáček a rychlou jízdu na nekvalitních silnicích. Vůz přesně držel stopu, řízení vozu bylo příjemné díky posilovači řízení s variabilním účinkem, který se mění podle rychlosti vozidla, k pocitu bezpečí při vedení vozu přispívá účinný brzdový systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku. Automatická převodovka řadí plynule, změnu zařazené rychlosti je postřehnutelná zpravidla jen podle změny počtu otáček na otáčkoměru.


     Základní cena testovaného Citroenu C 5Break s motorem 2,2 HDi s automatickou převodovkou je ve výbavě SX je 971 000 Kč včetně DPH. (Do konce dubna je akční cena 871 000 Kč, tj. ušetříte 100 000 Kč.) Výbava SX je bohatá, v základní ceně obsahuje mimo jiné čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, průběžný hlavový/okenní airbag pro cestující na předních i zadních sedadlech, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce a výškově seřiditelné a sklopné přední loketní opěrky, palubní počítač, dále brzdový systém s ABS, elektronický stabilizační ystém ESP s protikluzovým systémem ASR, elektrické sekvenční ovládání předních i zadních oken s ochranou proti přiskřípnutí, elektricky nastavitelná asférická vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brždění, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, automatickou klimatizaci s nezávislou regulací levé a pravé strany, atermické přední sklo, audiosystém s CD s ovládáním pod volantem a přípravou na telefon.


          Citroen C 5 Break má ve výběru benzinový motor 2,0 16 V a naftové motory 2,0 HDI a 2,2 HDI 16 V. K prvým dvou uvedeným motorům přísluší výbava X, k poslednímu pak výbava SX s možností výběru i automatické převodovky. Základní ceny Citroenu C 5 Break jsou od 735 000 do 971 000 Kč. (Do konce dubna 2003 jsou modely Citroenu Break v rámci akčních cen sníženy ve výbavě X o 80 000 Kč, ve výbavě SX o 100 000 Kč.)


     Na všechny uvedené modely platí dvanáctiletá záruka na prorezavění a tříletá záruka na lak.


     

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...