Uvedené počty byly prodány od poloviny listopadu 2004 do března 2005. Coupé představují 15% prodejů, avšak když započítáme již objednané vozy, které kvůli kapacitním omezením výrobního závodu nemohou být ihned dodány, je toto procento dokonce 29%.
Ve světě bylo ke konci února 2005 prodáno již 70 000 vozů C4, z toho 25% ve verzi coupé. Prodeje coupé naprosto překonaly očekávání jak ve světovém měřítku tak i na českém trhu. Byli bychom schopni prodat daleko více C4 Coupé, bohužel výroba zatím nestačí požadavkům prodejců. Původní odhady vycházely z běžného rozdělení prodejů, kdy bylo na 3-dveřovou verzi počítáno pouze s poměrným prodejem ve výši 10%. Realita je ovšem jiná, veskrze příjemně překvapivá. Nyní je jasné, že zákazníci chápou model C4 ne jako 3 a 5-ti dveřovou variantu jednoho modelu, ale jako dva samostatné modely, z nichž každý působí na jinou skupinu zákazníků. C4 Coupé je výrazně dynamický vůz, evokující sportovní image a dávají mu přednost odvážnější, individualisticky zaměření zákazníci a C4 hatchback je naproti tomu umírněnější verze vhodná pro rodinně smýšlející klienty, kteří hledají neotřelý vzhled a zároveň kladou důraz na praktickou stránku vozu.
Nejprodávanější motorizace u C4 hatchback je 1,6i 16V, která představuje 31% prodejů a 1,4i 16V s 26%, u C4 Coupé je to zatím 1,4i 16V (37%) a 1,6i VTR s 34% prodejů coupé. Nejvýkonnější verzi C4 Coupé VTS si zákazníci v ČR pořídili ve 14% případů.
Dojem robustnosti verze C4 Coupé vzbuzuje zejména prodloužený tvar tohoto vozu, který je symbolem dynamiky a plynulosti. Robustní charakter vozu je ještě zvýrazněn dlouhým rozvorem a převisem přední části a krátkým převisem části zadní.
Profil verze coupé je důsledkem hledání optimálních aerodynamických vlastností. Linie vozu sbíhající se v jeho zadní části navozují dojem pohybu a plynulosti. Středový sloupek, který je mírně nahnutý směrem dozadu, umocňuje spolu s vytaženými blatníky dojem jízdní stability vozu. Střecha, která je směrem dozadu značně protažena, ostře přechází do zadního křídla dveří zavazadlového prostoru a její tvar přesně ladí s geometrickým tvarem zadních světel a plynulých linií verze coupé.
Model C4 Coupé má jedinečný design, který se vyznačuje charakteristickým prodlouženým profilem a také obráceným úhlem dveří zavazadlového prostoru, díky nimž je vnitřní prostor vozu mimořádně velký. V designu tohoto vozu se snoubí sportovní charakter s pohodlím.
Nedávno v nabídce přibyla ke stávajícím motorizacím: 1,4i 16V, 1,6i 16V, 1,6 HDi 16V a 2,0i 16V (180 k) také nová verze C4 Coupé VTS s výkonným vznětovým motorem 2.0 HDi 16V. Motor se vyznačuje mimořádně dynamickými vlastnostmi: má maximální výkon 100 kW (138 k) při 4 000 ot./min a vrchol jeho točivého momentu 320 Nm se dostavuje již při 2 000 ot/min. Motor je dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou.
Technické inovace jako je volant s pevným středem, natáčecí bixenonové světlomety, bezpečnostní systém AFIL (systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu), za každých okolností velmi dobře čitelný krystalický displej reagující na intenzitu procházejícího světla nebo integrovaný osvěžovač vzduchu, kterými Citroen C4 obohatil automobilový trh, byly veřejností velmi dobře přijaty a některé z nich i oceněny prestižními cenami. To je třeba příklad systému AFIL, který získal cenu v anketě AUTO 1 právě za technickou inovaci, kterou organizuje vydavatelství Axelspringer. Tato cena byla Citroenu C4 udělena v březnu u příležitosti Ženevského autosalonu 2005.
Citroen C4 posbíral od svého uvedení na trh mnohá ocenění, jejichž základní výčet naleznete zítra ve zvláštním článku.
Nový Citroën C4 zůstává v nabídce v zaváděcích cenách již od 380 000 Kč ve třídveřovém provedení a 395 000 Kč v pětidveřovém provedení.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií