TEST: Citroen C1 1.2 Airscape – Go City, Go

Citroen C1 – přináší optimistickou odpověď na potřeby městské mobility. Alespoň tak o něm mluví automobilka na svém webu www.citroen.cz . Ale je to skutečně tak? Je to ideální auto do města? Lepší než soused z Mladé Boleslavi? Go City, go …

Citroen C1 Airscape

Citroen C1 Airscape

Nemohl jsem si tím nadpisem a úvodem nerýpnout do nejmenší Škodovky. Pro mnohé synonymum dokonalosti, nízkých cen za servis a opravy, … a hlavně, je to české auto.

Jenže kdo si dělal srovnání cen s konkurencí, ví své. Nedávno mi kamarád volal, jestli je normální, že za garanční prohlídku (Octavia II. gen) při 60 tkm u autorizovaného dealera Škody, po něm chtějí  více než 8 tisíc korun …

A české auto? Pokud chcete malé české auto, tak je vaší jedinou volbou Citroen C1 (Peugeot 108, Toyota Aigo) !!! Protože malá (německým VW vlastněná) Škodovka Citigo se dělá v Bratislavě (společně s koncernovými sourozenci VW Up! a Seat Mii) a v Nošovicích je zatím nejmenším modelem ix20. Takže všichni vlastenci pozor … pokud malé české auto – volba je jasná/jediná … 🙂

Ale zpět k otázce, jaká je nová C1.

c1 7 c1 6 c1 5 c1 4 c1 3

Poprvé jsem ji viděl vloni na Autosalonu v Ženevě a zaujala mě hlavně jedna věc. Narozdíl od předchozí generace C1 vypadají kolínská „trojčata“ (tedy C1, Aigo a 108) odlišně. Každý model má svůj styl. A to je dobře.

Nebudu hodnotit které, v Kolíně vyráběné, auto je hezčí. To je hodně subjektivní, někomu se líbí to a druhému zase něco jiného. Musím jen říct, že na mě C1 působí, narozdíl od 108 a Aiga, nejvíc „drsňácky“. Má takový rošťácký výraz 🙂 a oprávněně. K testu jsme dostali zapůjčen vůz s benzínovým tříválcovým motorem 1.2 PureTec. A je to opravdový městský „chuligán“. S ním totiž není žádný rozjezd z křižovatky nudný. Jedná se o velmi pružnou jednotku. Vzhledem k nízké váze auta (v základu má lehce přes 800kg) a výkonu 82 koní je o zábavu postaráno. Můžete samozřejmě pěkně pomalu vyjet z křižovatky, ale je o hodně zábavnější nas..štvat a potrápit vedle stojícího majitele auta s označením GT, GTI, RS, turbohypermegasuperHTP … která má sice výkon třeba 180 koní, ale také čato dvojnásobnou váhu. Često jsem si připadal jako malý Jarda … prostě tohle auto vám umí vykouzlit úsměv na rtech. A nejen tím zrychlením. Jde i to tu mrštnost v městské džunlgi. Ideální auto třeba do Prahy. Stačí malá mezera a není problém s parkováním. Navíc auto má v každém rohu jedno kolo a tak i méně zkušení řidiči nebudou mít problém s tím někam zacouvat. A když by přeci – dá se objednat zadní couvací kamera.

Ale nejde jen o „pražáky“. I jiným může být hej. Dovedu si C1 představit jako druhé auto do rodiny. Na každodenní dojíždění do práce. Po okreskách se spotřebou okolo 4 litrů ideál. Nebo auto pro „mladé“. Kufr na víkendové výlety stačí a když na to přijde, na dálnici zvládne v pohodě i tachometrových 160 km/h.

c1 1

Když jsme u mládežníků …. C1 má docela povedený multimediální systém. Jednoduché přehledné menu a ovládání hlasitosti na klasický otočný „čudlík“. Sláva! Když hraje v rádiu vaše oblíbená písnička, nemusí spolujezdec nic přepínav v Menu „systému“. Celá ta věc má ovšem jedno ale…. Koncern PSA (Citroen – Peugeot) se chlubí funkcí „Mirror Screen“.

Na videu to vypadá skvěle. Ale na to, aby se vám zrcadlil obraz vašeho chytrého telefonu na 7 palcovém dotykovém displeji auta … nečekejte. Zkoušel jsem ho spojit se svým telefonem jedné ovocnářské firmy a … prostě musíte používat kompatibilní aplikace. A ty stojí … jednak hodně peněz (pokud jde o navigaci) a pak za nic. Daleko lepší je používat například kontakty a funkce telefonu přes klasické integrované bluetooth rozhraní. Pokud máte v telefonu svou vlastní navigaci (třeba Sygic, TomTom nebo chcete používat klasické Mapy) tak smůla.

Prostě CarPlay od Applu nebo Android Auto Googlu to není.

Ale jinak funguje výborně, je přehledné a i zvuk z reproduktorů je na danou třídu auta velmi dobrý.

A skvělá je i plátěná střecha. Tu bych také zvolil při konfiguraci auta. Můžete si ji otevřít nechat volné nebe nad hlavou třeba jen pro přední dvě sedadla. Nebo auto provzdušnit celé.

c1 10

Malé věci jsou často milé a šikovné. A to vše platí i o této C1 …

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...