TEST: Citroen C1 1.2 Airscape – Go City, Go

Citroen C1 – přináší optimistickou odpověď na potřeby městské mobility. Alespoň tak o něm mluví automobilka na svém webu www.citroen.cz . Ale je to skutečně tak? Je to ideální auto do města? Lepší než soused z Mladé Boleslavi? Go City, go …

Citroen C1 Airscape

Citroen C1 Airscape

Nemohl jsem si tím nadpisem a úvodem nerýpnout do nejmenší Škodovky. Pro mnohé synonymum dokonalosti, nízkých cen za servis a opravy, … a hlavně, je to české auto.

Jenže kdo si dělal srovnání cen s konkurencí, ví své. Nedávno mi kamarád volal, jestli je normální, že za garanční prohlídku (Octavia II. gen) při 60 tkm u autorizovaného dealera Škody, po něm chtějí  více než 8 tisíc korun …

A české auto? Pokud chcete malé české auto, tak je vaší jedinou volbou Citroen C1 (Peugeot 108, Toyota Aigo) !!! Protože malá (německým VW vlastněná) Škodovka Citigo se dělá v Bratislavě (společně s koncernovými sourozenci VW Up! a Seat Mii) a v Nošovicích je zatím nejmenším modelem ix20. Takže všichni vlastenci pozor … pokud malé české auto – volba je jasná/jediná … 🙂

Ale zpět k otázce, jaká je nová C1.

c1 7 c1 6 c1 5 c1 4 c1 3

Poprvé jsem ji viděl vloni na Autosalonu v Ženevě a zaujala mě hlavně jedna věc. Narozdíl od předchozí generace C1 vypadají kolínská „trojčata“ (tedy C1, Aigo a 108) odlišně. Každý model má svůj styl. A to je dobře.

Nebudu hodnotit které, v Kolíně vyráběné, auto je hezčí. To je hodně subjektivní, někomu se líbí to a druhému zase něco jiného. Musím jen říct, že na mě C1 působí, narozdíl od 108 a Aiga, nejvíc „drsňácky“. Má takový rošťácký výraz 🙂 a oprávněně. K testu jsme dostali zapůjčen vůz s benzínovým tříválcovým motorem 1.2 PureTec. A je to opravdový městský „chuligán“. S ním totiž není žádný rozjezd z křižovatky nudný. Jedná se o velmi pružnou jednotku. Vzhledem k nízké váze auta (v základu má lehce přes 800kg) a výkonu 82 koní je o zábavu postaráno. Můžete samozřejmě pěkně pomalu vyjet z křižovatky, ale je o hodně zábavnější nas..štvat a potrápit vedle stojícího majitele auta s označením GT, GTI, RS, turbohypermegasuperHTP … která má sice výkon třeba 180 koní, ale také čato dvojnásobnou váhu. Često jsem si připadal jako malý Jarda … prostě tohle auto vám umí vykouzlit úsměv na rtech. A nejen tím zrychlením. Jde i to tu mrštnost v městské džunlgi. Ideální auto třeba do Prahy. Stačí malá mezera a není problém s parkováním. Navíc auto má v každém rohu jedno kolo a tak i méně zkušení řidiči nebudou mít problém s tím někam zacouvat. A když by přeci – dá se objednat zadní couvací kamera.

Ale nejde jen o „pražáky“. I jiným může být hej. Dovedu si C1 představit jako druhé auto do rodiny. Na každodenní dojíždění do práce. Po okreskách se spotřebou okolo 4 litrů ideál. Nebo auto pro „mladé“. Kufr na víkendové výlety stačí a když na to přijde, na dálnici zvládne v pohodě i tachometrových 160 km/h.

c1 1

Když jsme u mládežníků …. C1 má docela povedený multimediální systém. Jednoduché přehledné menu a ovládání hlasitosti na klasický otočný „čudlík“. Sláva! Když hraje v rádiu vaše oblíbená písnička, nemusí spolujezdec nic přepínav v Menu „systému“. Celá ta věc má ovšem jedno ale…. Koncern PSA (Citroen – Peugeot) se chlubí funkcí „Mirror Screen“.

Na videu to vypadá skvěle. Ale na to, aby se vám zrcadlil obraz vašeho chytrého telefonu na 7 palcovém dotykovém displeji auta … nečekejte. Zkoušel jsem ho spojit se svým telefonem jedné ovocnářské firmy a … prostě musíte používat kompatibilní aplikace. A ty stojí … jednak hodně peněz (pokud jde o navigaci) a pak za nic. Daleko lepší je používat například kontakty a funkce telefonu přes klasické integrované bluetooth rozhraní. Pokud máte v telefonu svou vlastní navigaci (třeba Sygic, TomTom nebo chcete používat klasické Mapy) tak smůla.

Prostě CarPlay od Applu nebo Android Auto Googlu to není.

Ale jinak funguje výborně, je přehledné a i zvuk z reproduktorů je na danou třídu auta velmi dobrý.

A skvělá je i plátěná střecha. Tu bych také zvolil při konfiguraci auta. Můžete si ji otevřít nechat volné nebe nad hlavou třeba jen pro přední dvě sedadla. Nebo auto provzdušnit celé.

c1 10

Malé věci jsou často milé a šikovné. A to vše platí i o této C1 …

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 3 CROSSBACK E-TENSE má cenu pro český trh

DS 3 CROSSBACK E-TENSE má cenu pro...

Bezemisní čistý elektromobil s dojezdem 320 km.  To je novinka DS 3 CROSSBACK E-TENSE. 100% elektromobil s výkonem 136 koní se bude v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV C5 AIRCROSS HYBRID: DOJEZD 55 KM VE 100% ELEKTRICKÉM REŽIMU A 32 G CO2/KM!

NOVÉ SUV C5 AIRCROSS HYBRID: DOJEZD 55 KM...

SUV Citroën C5 Aircross Hybrid uspěl u homologačních testů podle protokolu WLTP. Vynikající výsledky – dojezd 55 kmi ve 100% elektrickém režimu, emise CO2 od 32 g/kmii, spotřeba od 1,4 l/100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ CITROËN C3: STÁLE VÝRAZNĚJŠÍ OSOBNOST A STÁLE VÍCE KOMFORTU!

NOVÝ CITROËN C3: STÁLE VÝRAZNĚJŠÍ...

Citroën dnes představuje Novou C3, další verzi bestseleru značky, jehož 3. generace dosáhla od uvedení na trh vroce 2016 opravdového úspěchu s celkem 750 000 prodanými vozy. Nový Citroën C3 je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS TECHEETAH, ÚŘADUJÍCÍ ŠAMPION FORMULE E, PŘEDSTAVUJE V PŘEDPREMIÉŘE  DESIGN SVÉHO BUDOUCÍHO MONOPOSTU

DS TECHEETAH, ÚŘADUJÍCÍ ŠAMPION...

Formule E, která se setkala u nejprestižnějších výrobců automobilů s úspěchem, se od příští sezóny stává oficiálně mistrovstvím světa FIA. Slavná soutěž elektromobilů, jež usiluje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SE V ROCE 2022, TEDY 100 LET PO SVÉM PRVNÍM PŘEJEZDU SAHARY, PUSTÍ DO NOVÉ VÝZVY: Ë.POPÉE, PŘEJEZDU SAHARY V ELEKTROMOBILU!

CITROËN SE V ROCE 2022, TEDY 100 LET PO...

Vystavení repliky „Zlatého skarabea“ na přehlídce Rétromobile 2020 je prvním krokem odvážného projektu ve stylu André Citroëna. V roce 2022, sto let po prvním automobilovém přejezdu Sahary,...