Citroen Berlingo Multispace v redakčním testu

Při testování vozu jsem se náhodně setkal s panem Soukupem, který na mém testovacím voze zkoušel posuvné postranní dveře, potom prohlásil, že takové by potřeboval na svém a tak jsme se seznámili. Potom mě ochotně sdělil své zkušenosti z provozu svého Citroena Berlingo, kterého má právě dva roky, ale bez postranních dveří, které se tehdy ještě nedělaly. Protože dva roky a ujetých 70 000 kilometrů je podstatně významnější než hodnocení vozu pouze z týdenního testu, uvedu nejdříve poznatky pana Soukupa a v závěru článku vás seznámím se svými poznatky získaných z ujetých necelých 1 000 kilometrů s tímto vozem.

Citroen Berlingo Multispace v redakčním testu

Pan Soukup má pětimístného Citroena Berlinga s naftovým motorem 1,9 l. Za dva roky s ním ujel přes 90 000 kilometrů bez oprav, pouze dodržuje pravidelné prohlídky po 10 000 km. Mezi výměnou oleje dosud nikdy nemusel olej dolévat. Brzdové destičky má původní, jejich výměnu nebylo třeba provést. Spotřebu naftyve městě má 7 l na 100 km, mimo město při rychlosti do 100 km/hod 5,6 l na 100 km a na dálnici při povolené maximální rychlosti se spotřeba vyšplhá až na 7 l na 100 km. Pan Soukup zdůraznil spokojenost s bezproblémovými starty motoru v zimě i za vysokých mrazů, dále velmi dobré topení a účinné brzdy s rychlým nástupem. Rádio si přemístil do horní poličky, aby bylo lepší dosažitelné – mohl si to dovolit, protože garážuje doma a nebojí se jeho krádeže.

Při dovolené v Norsku ujel pan Soukup bez zvednutí kapoty motoru 8 500 km, při dovolené v Holandsku bez jakékoliv poruchy přes 7 000 km. Na dovolené se mu osvědčila výměna krytu zavazadlového prostoru za dvojitou překližku přesně tvarovanou, na které může umístit vše potřebné a dole pod překližkami pak těžší potřeby. Vše je pak lépe přístupné a nemusí se vše stále přehrabovat. Překližky využívá i na spaní po sklopení zadních sedadel.


Často potkáváme na našich silnicích Citroen Berlingo ať již v provedení jako dodávka anebo prosklený víceúčelový pětisedadlový automobil. V poslední době se úspěšně prodává tento typ i s posuvnými postranními dveřmi na pravé straně vozu, které umožňují cestujícím na zadních sedadlech podstatně pohodlnější nastupování do vozidla a výstup z něj. Právě tento nový typ jsem měl možnost podrobit testovacím jízdám.


Karoserie zaoblených tvarů velmi dobře aerodynamicky řešená zapůsobila na mě nejen líbivě, ale vyvolala ve mě pocit pevnosti. Citroen Berlingo patří sice do skupiny malých užitkových automobilů, ale jeho vnitřní rozměry jsou opravdu prostorné jak pro cestující tak pro zavazadla nebo pro náklad. Sedadla jsou pohodlná, prostor pro cestující i na zadních sedadlech je opravdu dostatečný. Posunutím zadních sedadel vzad se podstatně zvětšil prostor pro cestující na zadních sedadlech. Sedadla jsou vhodně dimenzována, ani po 400 kilometrech souvislé jízdy jsem necítil nadměrnou únavu. K tomu jistě přispělo i to, že řidič sedí výše než u běžných osobních vozidel a tím má velmi dobrý přehled přes dopravní situaci a jistě i skutečnost, že palubní deska je řešena podle všech ergonomických zásad: přístroje jsou dobře čitelné a ovládače umístěny v dosahu řidiče. Řazení rychlostí je velmi přesné a brzdy mají velmidobrou účinnost.


Testovací vůz byl vybaven naftovým čtyřválcovým motorem o obsahu 1,9 l s maximálním výkonem 69 k dosahovaným při 4 600 ot/min. Nejvyšší točivý moment125 Nm dosahuje motor již při 2 500 ot/min, což kladně ovlivňuje zrychlení vozu i při nižších otáčkách motoru. Motor je velmi dobře odhlučněn, téměř nerozeznatelný od hladiny hluku benzinového motoru. Má příjemný souvislý hlubší zvuk a ochotně akceleruje od 2000 otáček. Na dálnici motor na pátou rychlost při 130 kilometrové rychlosti má cca 3250 otáček. Mnou docílená průměrná spotřeba těsně pod 6 l na 100 km, korespondovala se spotřebou, kterou uvádí pan Soukup.

Citroen Berlingo Multispace v redakčním testu
Citroen Berlingo Multispace v redakčním testu
Citroen Berlingo Multispace v redakčním testu


Citroen Berlingo je dodáván s benzinovými motory o obsahu 1,4 la 1,8 l a s naftovým motorem 1,9 l. Cena se slabším benzinovým motorem je 430 tisíc Kč, se silnějším 450 tisíc. S naftovým motorem 455 tisíc Kč. Všechny ceny již obsahují boční posuvné dveře a poměrně bohatou základní výbavu: airbag řidiče, elektrický immobilizér, opěrky hlavy i na zadních sedadlech, posilovač řízení, zadní stěrač s ostřikovačem, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelný volant a tónovaná skla.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...