Citroen a Supermag Rally Italia Sardinia (28.4. – 1.5.2005)

Citroën chce potvrdit svou formu!

Po vítězném návratu z Nového Zélandu, chce tým Citroën v obvyklém složení posádek Sébastien Loeb/Daniel Elena a François Duval/Stéphane Prévot potvrdit na sardinských tratích, kterou posádky i obě Xsary WRC ukázaly již na minulém podniku u protinožců.


Loni na Sardinii v Porto Cervo vystoupil Citroën s oběma vozy na stupně vítězů a to je pro celý tým – Seba, Francois, kopiloty i technický tým jen o důvod více snažit se tu potvrdit dobrý výsledek…. Pravděpodobně to ale nebude zcela jednoduché. Ve svém teprve « druhém vydání » se Rallye Sardinie představuje téměř ve zcela nové podobě.


Tratě jsou jiné než minulý rok. Loňské trasy byly pro piloty určitým zklamáním. Organizátoři si ovšem vzali připomínky jezdců k srdci a téměř 80% tratí změnili. Takže jak to vypadá letos ? To nevíme a dozvíme se to až při seznamovacích jízdách.. Týmy tedy musí přizpůsobit nastavení vozů a budou mít pouhé tři hodiny shakedownu na to, aby zjistili, zda vybrali správně…


V každém případě je ale těžké si představit, že nové zkoušky, ve stejném kraji, budou zcela odlišné, než ty charakteristicky pokryté pískem a štěrkem, které už známe z loňska. Právě velké množství drobných kamínků a písku, které se musí z tratě « vyčistit » při průjezdech vozů, hrálo loni poměrně zásadní roli. Zvláště tento aspekt místních tratí byl pod « drobnohledem » při přípravách a testech Citroënu na Sardinii. Zvládnout písek na trati bylo úkolem číslo 1. A pak také otestovat pneumatiky Michelin, především nové Z ‘BTO’…


Poslední důležitá věc, kterou nesmíme opomenout : letošní podnik se jede o pět měsíců v kalendáři dříve než ten minulý. I když je Sardinie ostrovem s nadmíru příznivým klimatem po většinu roku, může tento fakt hrát také roli určité « neznámé »….


Italská rallye roku 2005 nabízí tedy několik zajímavých a napínavých otazníků. Pod dojmem úspěchu z Nového Zélandu zde chce tým Citroën dosáhnout dobrého výkonu, který nás posune do druhé čtvrtiny seriálu, tentokrát série velmi lákavých středomořských soutěží.


Opět uvidíme v akci obě soukromé Xsary, připravované týmem Kronos Racing pro Manfreda Stohla a Juuso Pykälistö. Jak v Monte Carlu, tak i na Novém Zélandu byl Manfred nejlepším « soukromníkem ». Naopak Juuso zatím po dvou účinkováních s Xsarou úspěch na svém kontě nemá. Motivace je tedy silná jak u Rakušana, aby posílil své pozice, tak u Juusa, který by už měl otevřít svůj účet…

Otázky pro Guy Fréquelina…


Rallye Nový Zéland Vám vrátila úsměv na rty…


« Jak bych mohl nebýt spokojený… Tým našel « klíč » k novozélandských tratím. To je splnění jednoho z cílů, které jsem pro tento podnik vytyčil. Náš vůz udělal velký krok kupředu, velký a slibný pro další « rychlé » rallye…Také Michelin nám dal do ruky velmi výkonný nástroj, díky kterému mohli naši piloti využít potenciál vozu a pneumatik na sto procent. Sébastien zaznamenal obrovské vítězství a také François má určitě právo být hrdý, na to jak dobrý závod zajel. Jejich společný výkon a výsledek nás vrátil do hry o titul a upřímně jsme ani nemohli doufat v nic lepšího ! »


François zajel své první body do Poháru pilotů. Co po něm budete chtít v dalších podnicích ?


« François zajel svůj závod velmi chytře. Dokázal s klidem vyřešit oba problémy, které ho potkaly, mírnou nedotáčivost a sníženou účinnost brzd. Nenajíždí do zatáček stejně jako Seb a dává brzdám hodně zabrat. Proto budeme dál pokračovat v hledání ideálního nastavení jeho vozu, maximálně přizpůsobeného jeho stylu jízdy. Časy, které zajížděl v minulých podnicích a na Novém Zélandu i při ne zcela dokonalém nastavení jeho Xsary, nám dávají tušit jak velký potenciál tento jezdec má. Pro příští rallye budu chtít, aby pokračoval a zvyšoval svůj výkon, pomalu ale jistě… »


Na Sardinské rallye v roce 2004 jste měli obě Xsary na stupních vítězů….V jaký výsledek doufáte letos ?


« Ano, byli jsme druzí a třetí, což byla výborná operace a měla zásadní význam na naší cestě k titulům v pilotech i značkách. Ale nehráli jsme vabank. To co jsme si ověřili a dokázali na Novém Zélandu ve smyslu potenciálu vůz/pneumatiky na velmi horkém a nevyčištěném terénu, nám dává právo na jisté ambice. Stejně tak i naše testy na Sardinii nám dodaly odvahy. Raději zůstávám opatrný, více než dvě třetiny tratí jsou nové a tato rallye se jede letos o pět měsíců dříve…Nicméně doufám, že budeme schopní bojovat o vítězství. Jako obvykle, náš cíl jsou oba vozy v cíli, alespoň jeden na stupních vítězů a druhý mezi prvními pěti… »

…pro Sébastiena Loeba…


Co cítíte po vítězství na Novém Zélandu ?


« Určitě velké uspokojení, zvláště, když se nám ho moc nedostávalo v předchozích dvou letech ! Jsem spokojený za prvé proto, že je to jedna z těch rallye, kterou jsem si moc přál vyhrát a za druhé proto, že se nepodobá žádné jiné a také proto, že umění pilota a jeho styl jízdy tu hraje naprostý prim. Vyhrát tuto rallye v podstatě jasně v pravidelném rytmu před Marcusem a Petterem, kteří neměli navíc žádné mechanické problémy, je pro mne něco, na co budu velmi rád a dlouho vzpomínat… »


Navíc to byla výtečná operace v rámci mistrovství…


« Jasně ! Bylo to naprosto nutné, abychom se zase dostali do hry. Ukázali jsme, po Švédsku a Mexiku, že nám jen chyběl konečný úspěch. Co je navíc celkem zábavné je, že po první čtvrtině MS jsem přesně na stejné pozici jako minulý rok. V roce 2004 jsem měl po Novozélandské rallye stejný počet bodů jako letos, a navíc získaný naprosto stejným způsobem : dvě vítězství, jedno čtvrté místo a jeden nedojetý podnik. A byl jsem stejně jako letos jediný bod za vedoucím mužem MS… »


Přijíždíte na Sardinii, kde jste skončili loni na druhém místě…


« Druhá pozice nám stačila minulý rok. Naštěstí, neboť tenkrát, zdá se, nebylo možno zajet lépe. Petter byl prostě « o tón » výš. Jaký bude profil tratě tento rok ? Po obecném zklamání jezdců v roce minulém, je letos většina zkoušek nových. Všichni věříme, že tato nová část nás překvapí jen samými pěknými cestami…Ať už to bude jakkoliv, my budeme bojovat naplno. Xsara dokazuje, že se neustále zlepšuje a nové pneu od Michelinu jsou dalším cenným pomocníkem. Doufám, že soubor všech těchto aspektů nám umožní zapojit se do boje s nejlepšími…» 

… a pro François Duvala…


Je pro Vás čtvrté místo z Nového Zélandu určitou vzpruhou ?


«V optice Poháru konstruktérů bylo nesmírně důležité dokončit tuto rallye. Což se podařilo a já jsem za Citroën velmi rád.  Pokud jde o mne osobně, naštěstí jsem neztratil sebedůvěru ani po neúspěchu v prvních třech podnicích letošního seriálu MS. Na Novém Zélandu jsem chtěl dojet mezi prvními pěti. Podařilo se a to je dobře. Hlavně mám radost, že jsem jel stále ve velmi dobrém rytmu během celého závodu, to je pro mne moc důležité. »


Ještě stále jste nenašel dokonalý soulad s Vaším vozem…


« Už chybí jen maličko, zajeté časy to jasně dokazují. Pokud jde o brzdy, to je problém, který by měl být vyřešen poměrně rychle. A co se týká vyváženosti vozu, mám ještě trochu rezervu, abych našel tu správnou rovnováhu. Musím se více soustředit, abych nebrzdil moc rychle nebo moc brzy a zadní část vozu mi nevybočovala ze stopy. I když v současné chvíli mám spíš problém s nedotáčivostí…Myslím, že bylo rozumné, že jsme pro začátek pro mne použili stejné nastavení jako má Seb. A teprve pak s přibývajícími zkušenostmi nastavení adaptujeme krok po kroku více na můj styl jízdy… »


Co ve Vás Sardinská Rallye vyvolává ?


« To co tady bylo loni, se mi moc nelíbilo. Že terén dost klouže, mi nevadí….tam, kde je ke klouzání dost místa. Což ale není případ zkoušek bohatých na úzké průjezdy s velkými kameny po stranách. Takže jsem se nezlobil, když byla trať pro letošek tak zásadně obměněna. Jsem zvědavý, co nám organizátoři nabídnou tentokrát. A pak uvidíme, co si budeme moci dovolit. Já věřím, že budeme dosahovat stejně dobrých časů jako při prvních čtyřech letošních podnicích a tedy se můžeme měřit s těmi jezdci, kteří pak stoupají na stupně vítězů. Doufám, že uděláme dobrý výsledek, jako na Novém Zélandu… »


Sébastien Loeb loni skončil na druhé pozici, François Duval na páté.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...