I když mezinárodní autosalon v čínské Šanghaji, nepatří mezi světové „Top“ veletrhy, na asijském kontinentu se těší obrovskému zájmu. Mezi největší vystavovatele tu patří Citroën. Letošní přehlídka se uskuteční ve dnech 20. – 27. dubna.
Citroën má v Číně velkou tradici, bohatou minulost i úspěšnou současnost. Je nyní v Číně čtvrtou nejprodávanější značkou a její prodeje mají ustálenou tendenci růstu. Historie Citroënu v Číně se datuje až do éry zakladatele společnosti André Citroëna a legendárních výprav do této země. První autosalon se v Šanghaji konal v roce 1985 a Citroën tu nechyběl. Dokonce se při této akci podepsal kontrakt na 250 vozů CX. V té době se tu již model CX prodával a později i model VISA.
Značnou popularitu si Citroën získal díky vytrvalostním soutěžím typu Paříž – Moskva – Peking. V roce 1992 vznikl společný podnik DCAC (Dongfeng Citroën Automobile Company), od prosince 2002 funguje na bázi spolupráce s PSA pod názvem DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobile). Ročně se v závodě ve Wuhanu vyrobí na 350 000 citroënů, zejména modelů ZX Fukang, Xsara Picasso, Elysées a Xsara v pětidvéřovém provedení.
V roce 2002 stoupl prodej značky Citroën o 66 % proti předchozímu roku. Celkem se v roce 2002 v Číně prodalo téměř 1 100 000 nových aut, z toho bylo přes 85 000 citroënů. Za dva měsíce letošního roku vyskočily prodeje značky Citroën o 136 %! Kromě „domácí“ výroby se ovšem řada modelů do Číny dováží, například i model C5 v nejsilnější (3.0i) a nejluxusnější verzi.
V Šanghaji, resp. Pudongu se návštěvníci mohou těšit na modely C3, C3 Pluriel, C8, Xsara 5D, Xsara Picasso, ZX Fukang, Elysées, C5. Bonbonkem bude představení úspěšné Xsary WRC.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií