Jezdecké zaváhaní ve třetí závodní jízdě v rámci slovinského závodu GHD Gorjanci znamenalo o uplynulém víkendu pro Adama Králíka sestup z pětice nejrychlejších na celkové sedmé místo ve skupině 5 klasifikace seriálu FIA IHC automobilových závodů do vrchu.
Téměř letní počasí s vysokými venkovními teplotami, ale i přeháňkami přivítalo osm desítek přihlášených jezdců na trati dlouhé 3,2 km z Težke Vody na Veliki Cerovec. Její vysokou diváckou atraktivitu tvořilo 18 zatáček, převýšení 121 m a průměrné stoupání 3,9 %. Vedle několika vypsaných šampionátů byl závod ve slovinské Gorjanci především třetím podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup 2024, který reprezentovala jména třech desítek jezdců z celé Evropy.
Skupina 5, ve které startuje také Adam Králík s vozem SEAT Leon FR, byla jednou z nejvíce obsazených skupin celého závodu. Přesto směřovaly ambice říčanského jezdce a českého reprezentanta do nejrychlejší pětice ve zmíněné skupině. V sobotu se Adam vydal na dvě tréninkové jízdy a dosažený tréninkový čas v hodnotě 1:42,833 ho po sobotě řadil na vytouženou pátou příčku ve skupině.
V neděli vynechal Adam Králík ranní trénink a pošetřil obutí i techniku do měřených závodních jízd. V té první zrychlil svůj čas ze soboty o více něž tři sekundy a také druhá závodní jízda přinesla zrychlení o další dvě sekundy. V obou případech šlo opět o pátý nejrychlejší čas, avšak šance na zisk ještě lepšího umístění byla díky minimální ztrátě reálná. Adam se s touto vidinou rozhodl zvolit více agresivní styl ve třetí nedělní závodní jízdě. Bohužel v jednom z rychlých úseků chybně přeřadil a jeho motor se tím dostal do nouzového režimu. Do cíle dojel s velkou časovou ztrátou, a protože soupeři na odpolední trati ještě zrychlili, zbyla na něj v cíli součtem časů pouze sedmá příčka ve skupině 5.
„Na tenhle závod budu chtít asi brzo zapomenout. V sobotu jsem cítil potenciál dostat se mezi top 5 v naší skupině a splnit si tak svůj cíl pro závod v Gorjanci. Proti nám ale stálo úmorné vedro a zřejmě také trochu celková únava, protože jsme absolvovali závody ve třech uplynulých víkendech za sebou, z toho dva v zahraničí,“ neskrýval Adam v cíli závodu své zklamání a dodal: „Nedělním závodním jízdám jsem podřídil všechno. Ráno jsem vynechal trénink a první dvě závodní jízdy mi vyšly celkem dobře. Byl jsem pátý, ale objevila se šance pro umístění ještě o jednu příčku výše. Rozhodl jsem se trochu zariskovat a zkusit zaútočit. Bohužel, nevyšlo to. V přehnané snaze o lepší čas jsem v rychlém úseku před zatáčkou místo čtyřky zařadil dvojku. Motor se dostal do limitních otáček a okamžitě ho přepnula řídící jednotka do nouzového režimu. Do cíle jsem mohl dojet jen velmi pomalu. Moc mě to mrzí, protože jsem propadem na celkové sedmé místo přišel o cenné body. Ale beru to jako zkušenost, takový je motorsport. Doufám, že jsem motor Seatu zásadně nepoškodil, což ukáže jeho diagnostika.“
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií