Jezdci oblíbená závodní trať do vrchu Most – Peničići v chorvatském Buzetu se stala místem posledního dějství letošního seriálu FIA European Hill Climb Championship. Adam Králík z týmu Rabbit Czech Racing zde dojel na osmém místě ve skupině 5.
O uplynulém víkendu to bylo loučení s evropským šampionátem, jak se patří. Stejně jako v některých minulých závodech, tak i v Buzetu se sobotní program musel časově upravit vlivem odklízení následků noční silné vichřice doprovázené vydatným deštěm. To se týkalo také samotné závodní tratě Most – Peničići, která měla délku 5010 metrů s převýšením 250 metrů a průměrným stoupáním 5,01 %.
Skupina 5, ve které startoval také říčanský jezdec Adam Králík s vozem SEAT Leon FR patřila, stejně jako v minulých závodech, k té nejvíce jezdecky obsazené. Start do sobotních tréninkových jízd byl časově opožděn a Adam zvolil, stejně jako většina startovního pole, pneumatiky na mokrý povrch tratě. Neznalost jejího profilu však bohužel směřovala Adama dosazenými časy mezi konkurencí až na závěr výsledkové listiny tréninkových jízd.
V neděli, kdy byly tradičně na programu dvě závodní jízdy, panovalo již nad tratí v chorvatském Buzetu polojasné počasí i když s nízkými ranními teplotami. V obou těchto jízdách se Adam v dosažených časech zlepšil a součtem časů v hodnotě 6:13,502 obsadil v cíli osmou příčku v klasifikaci skupiny 5. Toto umístění znamená zisk dalších čtyřech bodů do celkové klasifikace seriálu FIA European Hill Climb Championship 2022.
„Start v Buzetski dani byl letošním posledním evropským závodem, který tak uzavřel můj premiérový ročník v evropském šampionátu. Tréninkové jízdy v mém případě hodně ovlivnila neznalost tratě a na mokrých gumách mi to celkově moc nesedlo. Je to prostě nováčkovská daň a já jsem si toho plně vědom. V neděli jsem se cítil za volantem už mnohem jistěji, i když to bylo ráno na hodně studených pneumatikách a dosažené časy byly asi mým aktuálním maximem. zhodnotil Adam Králík průběh závodu v Chorvatsku a dodal: „V obecné rovině se hodně snažím o čisté průjezdy bez zbytečných časových ztrát, ale u nás vstupuje výrazně do hry celková vyšší hmotnost auta se vznětovým motorem, která se negativně projevuje hlavně v akceleraci i při brzdění v technických pasážích. To je také oblast, na kterou se musíme přes zimu zaměřit, jinými slovy, mít více konkurenceschopnou závodní techniku. Samozřejmě rezervy stále hledám i u sebe. Ať už dopadne celková klasifikace šampionátu vlivem škrtání výsledků dle pravidel jakkoliv, pro nás to byl rok plný nových zkušeností, poznatků a vrchařského dobrodružství. Rozhodně jsem za to rád a chtěl bych proto moc poděkovat hlavně mým rodičům, týmovým partnerům a samozřejmě i našim fanouškům.“
Následujícím startem týmu Rabbit Czech Racing bude letošní poslední podnik MČR, a to ve dnech 14. – 15. října 2022 na Masarykově okruhu v Brně.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií