Na autosalonu v čínské Šanghaji představila automobilka Chevrolet ve světové premiéře zcela nový model Aveo., vyvinutý korejskou automobilkou GM Daewoo Auto & Technology (GM DAT) ve spolupráci se šanghajským vývojovým střediskem Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC), se bude po plném rozjezdu výroby dodávat na trhy více než 120 zemí celého světa. V Evropě se Aveo objeví na jaře roku 2006.
Modely Aveo, určené pro čínský trh, se budou montovat ve firmě Shanghai General Motors, který je – stejně jako PATAC – společným podnikem koncernu General Motors a skupiny Shanghai Automotive Industry Corp. Group (SAIC).
„Nový model Aveo je dokonalým příkladem toho, jak GM využívá své globální a domácí zdroje pro vývoj a výrobu moderních vozů, připravených na míru požadavkům lokálních trhů,“ říká Troy A. Clarke, vicepresident GM Group a president GM Asia Pacific. „Díváme se do budoucnosti a v několika příštích letech chceme naše nabídkové portfolio v Číně rozšířit o řadu dalších importovaných a lokálně montovaných modelů.“
„Co se týká stylingu, jde o zcela nový model,“ říká o modelu Aveo David Lyon, výkonný ředitel GM Asia Pacific a GM DAT odpovědný za design. „Připravili jsme model, který na první pohled působí příjemně dynamicky. Atraktivně navržený interiér je řešený tak, aby dokázal nabídnout v této třídě nadprůměrný cestovní komfort.“
Aveo je typickým sedanem kompaktní třídy. Přední i zadní nárazníky, maska chladiče, světlomety i koncová světla, zpětná zrcátka, dveřní kliky, hliníková kola – to vše je pečlivě řešeno tak, aby se sedan odlišil od sesterských hatchbacků. Rozvor model Aveo má 2480 mm, jeho výška pak 1495 mm. Dlouhý je Aveo 431 cm, šířoký 171 cm. Poměrně velké vnější dimenze umožnily velmi prostorný interiér.
Chevrolet Aveo má poháněná přední kola, která jsou zavěšena na kombinovaných vzpěrách McPherson. Vzadu má Aveo vlečená ramena propojená torzní příčkou. Převodka řízení je umístěna před příčnými rameny předního zavěšení, což zlepšuje tlumení rázů přenášených do závěsů koly od vozovky a zaručuje preciznější a stabilnější vedení stopy. Stabilitu jízdy i dynamický styling vylepšuje široký rozchod kol – rozchod vpředu činí 145 cm, vzadu pak 143 cm, což jsou jedny z největších hodnot v této automobilové třídě.
Na čínském trhu budou moci volit zákazníci ze dvou zážehových motorů o objemu 1,4 a 1,6 l, které jsou propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami. V nabídce je i automatická čtyřstupňová převodovka.