Chevrolet Lacetti WTCC R+:

Ze závodních okruhů na silnice!

Po svém vstupu do okruhového seriálu Světového šampionátu cestovních vozů WTCC Chevrolet evidentně sází na sportovní notu a něco z autodromů chce přenést i na běžné silnice za běžnými motoristy: Během druhého závodu ve francouzském Magny Cours se veřejnosti představil prototyp cestovního vozu, jehož základem je atraktivní závodní speciál WTCC.

Chevrolet Lacetti WTCC R+:
Chevrolet Lacetti WTCC R+:


Koncept Lacetti WTCC R+ je (stejně jako dvoulitrový závodní speciál WTCC) postavený na bázi populárních čtyřdveřových sedanů Lacetti. Byl však výrazně upraven, a to jak opticky, tak i z pohledu aerodynamiky a co do použité techniky. Tyto úpravy Chevrolet svěřil svému technickému partnerovi v seriálu WTCC, anglické společnosti Ray Mallock Limited.


„Už před vstupem Chevroletu do šampionátu WTCC se nás řada fanoušků a příznivců naší značky ptala, zda a za jakých podmínek by bylo možné si pořídit „ostrý“ čtyřdveřový sedan Lacetti,“ říká Eric Neve, sportovní ředitel automobilky Chevrolet. „Koncept Lacetti WTCC R+ je naší odpovědí na tyto požadavky – pokud bude poptávka potenciálních zákazníků dostatečně silná, mohly by se první výrazně sportovně laděné sedany Lacetti objevit u našich prodejců ještě před koncem tohoto roku.“


Design sportovně laděného čtyřdveřového prototypu Lacetti WTCC R+ má mnoho společného s aerodynamicky pečlivě odladěným závodním vozem. Masivní přední nárazník s výraznými otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám v bocích plynule navazuje na blatníky se zvýrazněnými lemy podběhů kol. Rozšířené dveřní prahy se táhnou po celé délce vozu, zadním partiím dominuje velký spojler na víku zavazadlového prostoru. Právě výrazný zadní spojler spolu s tmavě probarvenými skly oken a speciálně tvarovaným zadním nárazníkem, který vytváří Venturiho ejektorový efekt, umocňují sportovní image prototypu WTCC R+. Označení prototypu „R+“ je umístěno na víku zavazadlového prostoru a v bocích za podběhy předních kol, přičemž stylizované „+“ připomíná logo automobilky Chevrolet.


Zřetelně sportovní ladění prototypu WTCC R+ je na první pohled patrné i z provedení interiéru. Černé kožené čalounění sedadel má výrazné stehy a do čalounění je začleněné logo „R+“. Prototyp dostal i speciální podlahové koberečky a čalounění stropu. Dekorativní interiérové lišty jsou vyvedené v leštěném hliníku, sportovně tvarovaný volant doplňují hliníkové pedály s nesmekavou úpravou povrchu.


To nejzajímavější se ale ukrývá pod přední kapotou prototypu WTCC R+. Díky mechanicky poháněnému dmychadlu, které Chevroletu dodala švýcarská společnost Delta-Motor, se plnicí přetlak zvýšil o 0,5 baru, což spolu s účinným mezichlazením stlačeného vzduchu zvyšuje výkon dvoulitrového zážehového motoru o více než 40 procent: Maximální výkon dvoulitrového čtyřválce se zvýšil z 90 kW/123 k při 4900 ot/min na 127 kW/172 k při 6000 ot/min. Vrcholná hodnota točivého momentu vzrostla ze 165 Nm na 230 Nm.


Výrazně vyšší výkonové parametry se odrážejí v lepší dynamice prototypu Lacetti WTCC R+: Z 0 na 100 km/h vůz zrychluje za 8 sekund a pod plným plynem dokáže rychlost 215 km/h.


Výkonnou pohonnou jednotku lze snadno identifikovat nejenom podle loga „R+“ na víku ventilů, ale i podle originální koncovky speciálně vyvinutého výfukového systému. Výkon přeplňovaného motoru se přenáší na přední kola přes diferenciál se zvýšenou svorností.


Dynamickým parametrům prototypu odpovídají i výkony brzdové soustavy. Vpředu má Lacetti WTCC R+ kotoučové brzdy o průměru 325 mm a třmeny všech kol jsou opatřeny destičkami, které zabraňují „vadnutí“ brzd i při mnohonásobném intenzivním brždění. Čtyři lehké písty přední kotoučové brzdy dodala specializovaná anglická firma Alcon. O dokonalý kontakt s vozovkou se starají sedmnáctipalcová litá kola 17×7“, na která jsou obuty nízkoprofilové sportovní pneumatiky rozměru 215/45-17.


Konstruktéři velmi pečlivě ladili vlastnosti podvozku a speciálně zavěšení kol. Přední i zadní závěsy byly sníženy o 30 mm, standardní pouzdra ramen závěsů byla vyměněna za tužší, která zaručují spontánnější a bezprostřednější reakci vozu na pokyny volantu. Tuží jsou i použité pružiny a tlumiče pérování, masivnější stabilizátory ještě účinněji brání příčnému naklánění vozu v zatáčkách.


V zájmu lepšího výhledu řidiče při nočních jízdách dostal prototyp inovativní světlomety Philips Power2Night, jejichž osvětlovací výkon je o 30 % vyšší než výkon konvenčních světlometů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...