Ještě nikdy nebyl domácí rallycrossový šampionát tak slabě obsazen jako letos. Zatím jsou odjety čtyři závody, a pouze v jednom se počet startujících vyšplhal k padesátce – a to díky účasti dvou desítek rakouských jezdců a několika Maďarů. Jinak se závodů zúčastňuje v průměru 25 jezdců ve čtyřech divizích. K druhému podniku jich přijelo dokonce pouhých sedmnáct.
Kde hledat příčiny tak nízkého počtu jezdců? Jednak zřejmě v malé popularitě a nezájmu médií, jednak v hoby-rallycrossu, který nepodléhá předpisům FIA, resp. FAS a tudíž je podstatně levnější, neboť jezdci si nemusí pořizovat drahé komponenty, které FAS nařizuje, zatímco FIA pouze doporučuje. Navíc se rozpadl společný česko-rakouský šampionát, který měl v minulých letech velice slušnou úroveň.
V první divizi vede Václav Pech jun. s Fordem Escort, který vyhrál první závod, v druhém získal 12 bodů a v dalších dvou dojel druhý za Pavlem Koutným s Fordem Focus WRC. Ten na Pecha ztrácí 16 bodů. Třetí je Marek Zeman, jenž vyměnil Škodu Felicia Kit Car za Ford Escort, který stejně jako Pechův vůz pochází z Koutného dílny. Tato trojice si také s největší pravděpodobností rozdělí umístění na prvních třech místech, neboť nikdo z dalších prakticky nemá šanci mezi ně proniknout.
V druhé divizi se uskutečnily pouze dva bodované podniky, neboť ve zbývajících případech se nesešel dostatečný počet jezdců. Jednou vyhrál Roman Častoral se Seatem Ibiza, podruhé Pavel Novotný s Citroënem Xsara. Vzhledem k tomu, že Častoral má k dobru ještě druhé místo a Novotný jen čtvrté, je také zatím první. Třetí příčka patří Jiřímu Formánkovi s Peugeotem 306.
Relativně největší počet jezdců se schází v nejslabší divizi 2A, bohužel ochuzené o jednoho z nejzkušenějších jezdců Pavla Nováčka, který stejně jako Vlastimil Boháček v D2 preferuje „Evropu“. S třemi prvními místy a jedním druhým vede Jaroslav Marchal s VW Polo s náskokem 20 bodů před osmnáctiletým Otakarem Výborným s Peugeotem 205. O vyrovnanosti divize svědčí mj. pouhý rozdíl pěti bodů mezi třetím Václavem Veverkou (Peugeot 106) a sedmým Miroslavem Sýkorou jun. (Peugeot 205), když čtvrtá až šestá příčka patří Tůmovi, Zázvorkovi a Moravcovi.
Od letošního roku mohou startovat v této divizi jezdci od patnácti let, čehož využili synové zkušených reprezentantů Pavla Novotného a Miroslava Sýkory a také dcera Pavla Koutného. Do konce šampionátu zbývají ještě dva podniky v Rakousku a závěrečný v Sosnové.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií