České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů zahájilo činnost

Na tiskové konferenci včera 3. listopadu byli přítomni seznámeni s cíli tohoto sdružení.

„Prevence, výchova, osvěta jsou vždy tou nejlepší cestou, jak řešit problém od jeho kořene a natrvalo, to znamená nejen tehdy, když zrovna někdo dohlíží,“ charakterizoval základní smysl nově vzniklého sdružení České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů (zkráceně Fórum PSR) předseda jeho představenstva Martin Petrášek.


Sdružení, jehož zakládajícími členy jsou společnosti Alkometa, Allied Domecq, Global Spirits, Jan Becher – Karlovarská Becherovka, Maxxium Czech a Stock Plzeň – Božkov má za hlavní cíl poskytovat veřejnosti i státním institucím informace ohledně rozumné a zodpovědné konzumace alkoholických nápojů a věnovat se prevenci zaměřené na minimalizaci škodlivých následků zneužívání alkoholu.


Jako zcela základní materiál představilo Fórum PSR svůj etický kodex, který významným způsobem reguluje reklamní působení společností, které jsou v něm sdruženy, především na mládež do osmnácti let a další rizikové skupiny. V kodexu se kromě jiného členové zavazují k tomu, že jejich reklama nebude zaměřená na děti a osoby mladší 18 let a nebude umísťována do médií, jejichž cílovou skupinu tvoří především osoby mladší 18 let, dále nebudou konzumaci alkoholu spojovat se sexuálním úspěchem a jejich reklamy nebudou navozovat dojem, že konzumace alkoholických nápojů může vést ke společenskému úspěchu či k popularitě. S kodexem budou seznámeny i reklamní agentury a subjekty public relations a budou vedeny, aby v jeho duchu zajišťovaly odpovědně svou činnost.


Zvláštní pozornost je věnována i problematice řízení pod vlivem či po požití alkoholu. Fórum PSR podporuje dosud největší preventivní kampaň zaměřenou na prevenci konzumace alkoholu v silničním provozu. Kampaň bude probíhat od začátku listopadu 2003 a dále pokračovat i v roce 2004


Jak na tiskové konferenci zdůraznila paní Carole Brigaudeau z The Amsterdam Group, sdružení, které na evropské úrovni koordinuje činnost asociací věnujícím se sociálním aspektům konzumace alkoholu, aktivní podpora podobných kampaní ze strany výrobců a dovozců alkoholických nápojů je zcela v souladu se současným trendem v  Evropské unii.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...