Celosvětový prodej PSA Peugeot Citroen za devět měsíců stoupl o 1,6 % v porovnání se stejným obdobím roku 2003.

PSA Peugeot Citroen prodal celkem 2 477 200 osobních a užitkových vozů.

Obchodní obrat realizovaný z titulu automobilové činnosti dosáhl 33 516 milionů €uro, stoupl tedy o 3,6 % v porovnání s prvními devíti měsíci roku 2003.


Tento vývoj vyplývá z trvalého úspěchu modelů uvedených v nedávné době na trh. Prodej Citroënů C2 a C3 stoupl o 29 %, prodej modelové řady 307, jenž byla obohacena o Peugeot 307 CC, vzrostl o 6,1 % a objemy Citroënu Xsara Picasso vykazují stále dobrou pozici (-1,2 %). Tento vývoj platí i pokud jde o Peugeot 407, který přes dosud omezený podíl vozů z řady 407 SW, která bylá představen začátkem září, zaznamenal velmi dobré výsledky (80 500 jednotek). Naopak modely, které jsou určené k tomu, aby byly v nejbližší době nahrazeny novými, zaznamenávají nevyhnutelný pokles objemů prodeje.


Osobní a lehká užitková vozidla registrovaná skupinou PSA Peugeot Citroën zaznamenala na evropském trhu pokles o 2,9 %. Podíl skupiny na trhu se ustálil na 14,8 % na konci září oproti 15,6 % v prvních devíti měsících roku 2003. Tento pokles je spojený s výrazným programem obnovy jednotlivých řad vozidel a účinek tohoto programu krystalizoval ve třetím čtvrtletí roku 2004. Prodej v západní Evropě, tj. fakturace vozidel koncesionářů se snižuje o 3,9 % na 1 792 600 jednotek. Tento pokles, který je nepatrně vyšší než pokles registrací, vyplývá ze snížení skladových zásob distribuční sítě, které je nasměrováno k přípravě zavádění nových modelů na trh.


Prodej mimo západní Evropu se ustálil na 684 600 jednotkách a vzrostl o 19,5 % v porovnání s prvními devíti měsíci roku 2003. Pokud jde o střední a východní Evropu a Turecko, vzrostl prodej o 10 % na 167 700 jednotek. V latinské Americe prodej vzrostl o 33,5 % na 103 300 jednotek, především z důvodu nového nastartování argentinského trhu (+ 123 %) a správné dynamice brazilského trhu (+ 15 %). V Číně dosáhl prodej skupiny 65 400 tisíc jednotek s dobrým startem prodeje Peugeotu.


Obchodní obrat společnosti Banque PSA Finance vzrostl na 1 299 milionů €uro, tj. navýšení o 1,2 % v porovnání s nárůstem za stejné období roku 2003. Celkové objemy poskytnutých úvěrů skupiny Banque PSA Finance dosahují ke konci září 2004 20,1 miliard €uro, stouply tedy o 5,2 % v porovnání s jejich úrovní ke 30. září 2003. Realizace nových finančních smluv ke konci září 2004 dosahuje počtu 639 000 smluv, stabilní výsledek v porovnání s počtem za prvních devět měsíců roku 2003.


Obchodní obrat společnosti Gefco vystoupil na 2 129 milionů €uro v porovnání s 2 047 miliony €uro za stejné období roku 2003, stoupl tedy o 4 %.


Obchodní obrat společnosti Faurecia zaznamenal 7 988 milionů €uro oproti 7 471 milionům €uro ke konci září 2003. S výjimkou cenového vývoje u monolitických prvků určených pro výfukové systémy s konstantním směnným kurzem a perimetrem, vzrostl obchodní obrat o 9 % a odráží dobrou úroveň činnosti skupiny Faurecia, především v oblasti autosedaček.


Světový prodej automobilů PSA Peugeot Citroën za devět měsíců 2004:


Podle oblastí a značek k 30. 9. 2004 k 30. 9. 2003 rozdíl
Západní Evropa celkem 1 792 600 1 865 100 -3,9 %
Peugeot 975 300 1 018 000 -4,2 %
Citroën 817 300 847 100 -3,5 %
z toho Francie celkem 560 000 589 500 -5,0 %
Peugeot 320 100 333 400 -4,0 %
Citroën 239 900 256 100 -6,3 %
Ostatní země světa celkem 684 600 572 900 19,5 %
Peugeot 495 200 385 600 28,4 %
Citroën 189 400 187 300 1,1 %
Celkový prodej PSA 2 477 200 2 438 000 1,6 %
Peugeot 1 470 500 1 403 600 4,8 %
Citroën 1 006 700 1 034 400 -2,7 %
Osobní vozy celkem 2 158 500 2 164 400 -0,3 %
Peugeot 1 301 800 1 271 800 2,4 %
Citroën 856 700 892 600 -4,0 %
Lehké užitkové vozy celk. 318 700 273 600 16,5 %
Peugeot 168 700 131 800 28,0 %
Citroën 150 000 141 800 5,8 %


PERSPEKTIVY 2004


Třetí čtvrtletí roku 2004 je poznamenáno ústupem z evropského trhu, který se týká především Francie, Německa a Itálie a je doprovázený zvýšeným obchodním tlakem na prodejní ceny a marže. Vzhledem k tomuto prostředí potvrzují nové modely, jejichž uvedení na trh probíhá podle předpokládaného kalendáře, svůj potenciální úspěch.


V tomto kontextu a i přes zhoršení obchodního prostředí v Evropě, potvrzuje PSA Peugeot Citroën své cíle pro rok 2004, tj. mírné zvýšení prodeje a konsolidovanou provozní marži stejného řádu jako v roce 2003.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...