Obchodní obrat realizovaný z titulu automobilové činnosti dosáhl 33 516 milionů €uro, stoupl tedy o 3,6 % v porovnání s prvními devíti měsíci roku 2003.
Tento vývoj vyplývá z trvalého úspěchu modelů uvedených v nedávné době na trh. Prodej Citroënů C2 a C3 stoupl o 29 %, prodej modelové řady 307, jenž byla obohacena o Peugeot 307 CC, vzrostl o 6,1 % a objemy Citroënu Xsara Picasso vykazují stále dobrou pozici (-1,2 %). Tento vývoj platí i pokud jde o Peugeot 407, který přes dosud omezený podíl vozů z řady 407 SW, která bylá představen začátkem září, zaznamenal velmi dobré výsledky (80 500 jednotek). Naopak modely, které jsou určené k tomu, aby byly v nejbližší době nahrazeny novými, zaznamenávají nevyhnutelný pokles objemů prodeje.
Osobní a lehká užitková vozidla registrovaná skupinou PSA Peugeot Citroën zaznamenala na evropském trhu pokles o 2,9 %. Podíl skupiny na trhu se ustálil na 14,8 % na konci září oproti 15,6 % v prvních devíti měsících roku 2003. Tento pokles je spojený s výrazným programem obnovy jednotlivých řad vozidel a účinek tohoto programu krystalizoval ve třetím čtvrtletí roku 2004. Prodej v západní Evropě, tj. fakturace vozidel koncesionářů se snižuje o 3,9 % na 1 792 600 jednotek. Tento pokles, který je nepatrně vyšší než pokles registrací, vyplývá ze snížení skladových zásob distribuční sítě, které je nasměrováno k přípravě zavádění nových modelů na trh.
Prodej mimo západní Evropu se ustálil na 684 600 jednotkách a vzrostl o 19,5 % v porovnání s prvními devíti měsíci roku 2003. Pokud jde o střední a východní Evropu a Turecko, vzrostl prodej o 10 % na 167 700 jednotek. V latinské Americe prodej vzrostl o 33,5 % na 103 300 jednotek, především z důvodu nového nastartování argentinského trhu (+ 123 %) a správné dynamice brazilského trhu (+ 15 %). V Číně dosáhl prodej skupiny 65 400 tisíc jednotek s dobrým startem prodeje Peugeotu.
Obchodní obrat společnosti Banque PSA Finance vzrostl na 1 299 milionů €uro, tj. navýšení o 1,2 % v porovnání s nárůstem za stejné období roku 2003. Celkové objemy poskytnutých úvěrů skupiny Banque PSA Finance dosahují ke konci září 2004 20,1 miliard €uro, stouply tedy o 5,2 % v porovnání s jejich úrovní ke 30. září 2003. Realizace nových finančních smluv ke konci září 2004 dosahuje počtu 639 000 smluv, stabilní výsledek v porovnání s počtem za prvních devět měsíců roku 2003.
Obchodní obrat společnosti Gefco vystoupil na 2 129 milionů €uro v porovnání s 2 047 miliony €uro za stejné období roku 2003, stoupl tedy o 4 %.
Obchodní obrat společnosti Faurecia zaznamenal 7 988 milionů €uro oproti 7 471 milionům €uro ke konci září 2003. S výjimkou cenového vývoje u monolitických prvků určených pro výfukové systémy s konstantním směnným kurzem a perimetrem, vzrostl obchodní obrat o 9 % a odráží dobrou úroveň činnosti skupiny Faurecia, především v oblasti autosedaček.
Světový prodej automobilů PSA Peugeot Citroën za devět měsíců 2004:
Podle oblastí a značek | k 30. 9. 2004 | k 30. 9. 2003 | rozdíl |
Západní Evropa celkem | 1 792 600 | 1 865 100 | -3,9 % |
Peugeot | 975 300 | 1 018 000 | -4,2 % |
Citroën | 817 300 | 847 100 | -3,5 % |
z toho Francie celkem | 560 000 | 589 500 | -5,0 % |
Peugeot | 320 100 | 333 400 | -4,0 % |
Citroën | 239 900 | 256 100 | -6,3 % |
Ostatní země světa celkem | 684 600 | 572 900 | 19,5 % |
Peugeot | 495 200 | 385 600 | 28,4 % |
Citroën | 189 400 | 187 300 | 1,1 % |
Celkový prodej PSA | 2 477 200 | 2 438 000 | 1,6 % |
Peugeot | 1 470 500 | 1 403 600 | 4,8 % |
Citroën | 1 006 700 | 1 034 400 | -2,7 % |
Osobní vozy celkem | 2 158 500 | 2 164 400 | -0,3 % |
Peugeot | 1 301 800 | 1 271 800 | 2,4 % |
Citroën | 856 700 | 892 600 | -4,0 % |
Lehké užitkové vozy celk. | 318 700 | 273 600 | 16,5 % |
Peugeot | 168 700 | 131 800 | 28,0 % |
Citroën | 150 000 | 141 800 | 5,8 % |
PERSPEKTIVY 2004
Třetí čtvrtletí roku 2004 je poznamenáno ústupem z evropského trhu, který se týká především Francie, Německa a Itálie a je doprovázený zvýšeným obchodním tlakem na prodejní ceny a marže. Vzhledem k tomuto prostředí potvrzují nové modely, jejichž uvedení na trh probíhá podle předpokládaného kalendáře, svůj potenciální úspěch.
V tomto kontextu a i přes zhoršení obchodního prostředí v Evropě, potvrzuje PSA Peugeot Citroën své cíle pro rok 2004, tj. mírné zvýšení prodeje a konsolidovanou provozní marži stejného řádu jako v roce 2003.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.