Celosvětové obchodní výsledky značky Citroën za první pololetí 2007

Růst podílu v Evropě a velký úspěch v Jižní Americe

S uvedením modelu C4 Picasso na trh došlo k překročení plánovaných odbytových cílů.

Citroën se stal lídrem na trhu velkoprostorových vozů v segmentu M1 v 7 zemích. Vzrůst tržního podílu užitkových aut díky novým modelům Jumpy a Jumper

Celkem se ve světě za první pololetí 2007 prodalo 764 000 vozů značky Citroën, což představuje stabilní prodeje. Tohoto úspěchu se podařilo mimo jiné dosáhnout snižováním skladových zásob společně s navýšením dodávek finálním klientům o 3%.

Růst značky v Evropě

Citroën dokázal za prvních šest měsíců 2007 posílit svůj celoevropský tržní podíl z 6,5 % ve stejném období 2006 na současných 6,7 %. Celkový trh vozidel v Evropě (18 zemí) vykázal mírný pokles (- 0,8 %), nicméně Citroën navýšil prodeje o 1,3 % (601 000 registrací).

Ve Francii značka posílila o 0,5 % a dosáhla tak tržního podílu 14% oproti 13,5% za stejné období 2006. Registrace osobních a užitkových vozidel Citroën vzrostly o 1,6%, byť francouzský trh klesal o 2 %. Na úspěchu Citroënu má největší podíl model C4 Picasso.

Ve Španělsku si Citroën udržel pozici lídra tamního trhu v osobních a užitkových vozech. A to na trhu, který byl za pololetí na ústupu o 1,3 %. Citroën prodal 113 000 vozů a svůj tržní podíl posílil na 11,4 % oproti 10,8 %. Konsolidoval svůj 10% podíl na trhu osobních vozů, což představuje narůst prodejů o 3 % na trhu, který klesl o 1,6%. Ve Španělsku si Citroën drží i první místo na trhu  užitkových vozů (17,9 % podíl na trhu) s více než 26 000 prodanými vozy. Současně je i číslem jedna na trhu velkoprostorových vozů s 31 300 prodanými vozy a s tržním podílem 3,7 %.

V Itálii značka Citroën navýšila prodeje o 7,8 % oproti loňskému roku, což je vysoko nad obecně posilující tendencí trhu (+ 4,8 %). Tržní podíl Citroënu dosáhl 5,4 % a drží se na pátém místě na italském trhu, nicméně na prvním mezi francouzskými značkami. Vedoucí postavení mu patří v segmentu M1 – kategorie velkoprostorové vozy- díky modelům Xsara Picasso a C4 Picasso. Model C3 i po delší době od svého uvedení na trh zaznamenal 30 000 nových registrací, což představuje 16% nárůst prodeje oproti 1. semestru 2006. Ještě výraznější je skok v kategorii užitkových vozů, jichž se v Itálii prodalo o 50 % více než ve stejnou dobu v roce 2006. Díky novým modelům Jumpy a Jumper náleží Citroënu 5ti % podíl na trhu užitkových vozů.

Ve Velké Británii vykázal trh obecný nárůst o 2,1 %, nicméně Citroën si polepšil o 4,8%. Letos již dosáhl prodeje 65 000 vozů oproti 62 000 vozům ve stejném období 2006 s tržním podílem 4,5 %. Na trhu osobních vozů, který vykazuje jen mírný nárůst 2%, prodeje Citroënu vzrostly o 4,5% zejména díky dobrým výsledkům fleetového oddělení. Citroën posiluje na trhu malých vozů díky úspěchu modelu C1 a také v segmentu M1, kde rodina vozů C4 posílila o 50 %. Například novinky C4 Picasso se od března objednalo na 10 000ks. V užitkových vozech zaujímá značka tržní podíl 7,2 %.

V Německu se tamní trh propadl za 1. semestr 2007 o celých 8,1 %, ovšem Citroën vykázal stabilní podíl 2,6 %, a to hlavně díky nárůstu prodejů užitkových vozů. Trh osobních vůz se dokonce propadl o 9,7 %, Citroën zaznamenal pokles o pouhou desetinu procenta (z 2,5% v 1-6/2006 na podíl 2,4 % v 1-6/2007). Díky novým modelům Jumper a Jumpy navýšila značka prodeje užitkových vozů o 34 % (obecně trh VU posílil jen o 7 %) s tržním podílem 5,8 % (loni v pololetí 4,6 %).

Střední a východní Evropa

Trh této části Evropy rostl o 8,2 %, značka Citroën zaznamenala narůst o 8 %, kdy se tržní podíl značky navýšil z 5,4 % v prvním semestru 2006 na 5,6 % ve stejném období.

V České republice, kde celkový trh roste o 9%, se počet registrací značky Citroën zvýšil o 13,5% za první polovinu roku 2007. Podíl na trhu dosáhl 5,3% oproti 5% v prvním semestru 2006.

V Polsku celkový trh posiluje o 25 %, nicméně Citroën vykazuje vynikající nárůst 28,6% s podílem na trhu 5,2 %. Tento nárůst je dán hlavně prodeji nových modelů užitkových vozů, kterých se prodalo o 77 % více než před rokem.

Ve Slovinsku posílil celkový trh o 11 %, kdy Citroën prodal 4 000 vozů, čímž si zlepšil tržní podíl z 8,2 % v 1-6/2006 na 9 % ve stejném období 2007.

V Rumunsku Citroën prodal 2 460 vozů, což je o 53 % více než loni. Celkový rumunský trh vzrostl o 22 %. Největší zájem byl o modely C1, C4 a C4 Picasso, velkou ofenzivu mají za sebou modely užitkových vozů Jumpy a Jumper. Filiálka v Rumunsku zahájila svou činnost dne 1.7.2007.

Dynamický růst na mezinárodních trzích pokračoval

Ve státech Mercosur stejně jako na dalších latinskoamerických trzích pokračoval silný nárůst prodejů značky Citroën.

V Argentině se prodalo 10 700 vozů Citroën, což představuje nárůst o 28 % oproti 1. semestru 2006. Podíl na trhu 3,8% oproti 3,6% v 2006 je dán i úspěchem modelu Berlingo.

V Brazílii, kde celkový trh nadále roste (o 26%), prodal Citroën 19 500 vozů, tedy o 16 % více. Tržní podíl je 1,9%. Velký úspěch zaznamenává model C3 1.4i ve verzích XTR a Exclusive.

V těchto 2 zemích by měl Citroënu pomoci upevnit pozici a navýšit prodeje nový model C4 sedan, který bude na trh uveden v druhém semestru.

V Číně se prodalo 17 400 vozů C Triomphe a 9200 ks modelu C2. Tyto prodeje vyrovnávají ztrátu prodejů způsobenou nižším zájem o modely FuKang a Elysée z rodiny ZX. Nicméně Xsara Picasso po face-liftu a změně obchodní strategie se těší z úspěchu, kdy od začátku května bylo přijato na 3000 závazných objednávek.

Atraktivita a dynamika modelové řady klíčem k úspěchu

V segmentu osobních vozů vyjma velkoprostorových vozů a Berlinga disponuje Citroën v současné době 10 modely, od nejmenších vozů C1 až po model C6. Tyto dva modely zaznamenali nárůst prodejů ze 7% na 13% v 1. semestru 2007. Kromě těchto modelů má na celkové obchodní bilanci velký podíl prodej modelů rodiny C4 v Číně v počtu 31 800 prodaných vozů. Velkou perspektivu má C4 sedan v Argentině (již 3000 objednávek). Také čtyři modely v řadě velkoprostorových vozů vycházejí vstříc individuálním požadavkům klientů. Modely rodiny Picasso jsou číslem jedna ve své kategorii v sedmi evropských zemích – Španělsku, Portugalsku, Belgii, Itálii, Dánsku, České republice a Maďarsku. C4 Picasso se dočkalo řady ocenění jak ze strany médií tak i veřejnosti. Prodej 100 000 kusů za šest měsíců je více než výmluvný.

Výbornou pozici v modelové řadě zaujímá stále Berlingo s 99 000 prodanými kusy.

Na úspěchu užitkových vozů Citroën se podepsala inovace řady. Výsledkem je 18% nárůst prodejů modelu Jumper, kdy jeho tržní podíl posílil z 1,9 % na 2,2 %. Model Jumpy má na svém kontě navýšení prodejů o 4,4 % se současným tržním podílem 1,5 % oproti 1,4% v minulém roce.

Pro rozšíření své modelové řady a posílení image značky se Citroën rozhodl vstoupit do segmentu SUV s novým luxusním modelem C-Crosser, který je vybaven dieselovým motorem s filtrem pevných částic a podílí se tak na respektování životního prostředí.

Již několik let je Citroën aktivní na poli ochrany životního prostředí, kdy se snaží o stálé snižovaní emisí CO2. Důkazem toho je skutečnost, že více než polovina modelů se může pochlubit emisemi nižšími než je hraničních 140 g CO2 /km. Více než čtvrtina modelů se pohybuje dokonce pod hranicí 120 g CO2/km. Platí to i o dieselových verzích C1, C2 a C3, které mají hodnoty rovné nebo nižší než 120 g CO2 /km. I ostatní modely se vyznačují nízkými emisemi – jako např. C4 HDi 110k FAP BMP6 s hodnotou 120 g CO2/km a C5 HDi 110k FAP s139 g CO2 /km.

C4 Bioflex je prvním modelem značky fungující na biopalivo, který bude uveden na evropský trh. Na trh by měl být uveden v posledním čtvrtletí tohoto roku. Citroën C3 a Xsara Picasso se vyrábí ve verzích využívající jako palivo bioethanol a prodávají se v Brazílii.

Modely C3 a Berlingo jsou k dispozici též s motory, které jsou schopny spalovat benzín i CNG. Emise CO2 jsou tak nižší až o 20%. Většina modelů osobních i užitkových verzí v současnosti se nabízí s technologií HDi – od C1 HDi 55k až k C6 HDi 208k FAP. Filtr pevných částic se montuje již na modely C3 HDi 110k FAP až po luxusní model C6 2,7 HDi 208k FAP.

„Mikrohybridní“ řešení modelů C2 a C3 s technologií Start&Stop,  převodovka Sensodrive a manuální pilotovaná převodovka BMP6 na C4, C4 Coupé, C4 Picasso a Grand Picasso se podílejí na snižovaní spotřeby paliva a tím i na snižování emisí CO2.

Citroën Sport se vrátil

V prvním pololetí 2007 uskutečnil Citroën svůj návrat do seriálu mistrovství světa v rallye WRC, a to novým modelem C4 WRC. Posádka Sébastien Loeb – Daniel Elena vyhrála čtyři z osmi možných podniků šampionátu, v Monte Carlu dosáhl Citroën Sport „double“ v podobě prvního a druhého místa. V polovině sezony náleží značce 2. místo průběžného pořadí Poháru konstruktérů a na stejné příčce figuruje i Loeb mezi piloty. Druhá polovina mistrovství zahajuje v srpnu ve Finsku a seriál skončí v prosinci ve Walesu.

Poznámka: Porovnávaným obdobím je vždy první semestr 2007 s prvním semestrem 2006.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...